Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 12681 til 12700 af 22746
-
Reaktion ml. dibrom og hex-1-en
ForumindlægHej, jeg skal lave en kemi rapport, hvor jeg skal finde reaktionsproduktet af dibrom og hex-1-en. Jeg har selv prøvet at regne reaktionen ud, men er usikker på mit resultat. Er der nogen, som kan tjekke det for mig? Br2 (aq) + C7H12 (aq) --> CH2BrCHBrCH2CH2CH2CH3 (aq) På forhånd tak :) -
Forsøg: Baggrundsstråling
ForumindlægHeeeeeeeeeej:) Jeg skal lave en rapport til forsøget baggrundsstråling. Men jeg ved ikke, hvad jeg skal skrive i teorien. Jeg tror jeg skal skrive om baggrundsstråling, men er det nødvendigt at går i dybde og skrive hvad kosmisk stråling er. På forhånd tak:) -
hvad er titrering?
Forumindlægjeg sidder lige og roder lidt med en kemi-rapport og kan ikke komme videre... Er der nogen der kan fortælle mig, hvad titrering er? jeg har læst på wikipedia og andre hjemmesider, men jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår det -
Gao i Mali og Brazzavilles i Kongos klima
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en rapport om klimaet i troperne. Er der nogle af jer søde mennesker som ved hvad den naturlige plantevækst er i hver af de to steder, samt hvad grunden til forskellen i deres klima er? Og et spørgsmål mere hvordan regner det på den norlige breddegrad, altså d... -
NH4Cl
ForumindlægVed i havd dette stof bruges til, har søgt lidt på nettet og fandt ikke nogen resultater. Hvis i bare kan nævne et par enkelte ting vil jeg blive glad. Skal lave en mini-rapport om NH4Cl, som jo så er Ammoniumchlorid. Det eneste jeg ved det bruges til er i salmiakpastiller. -
Gen Biologi
ForumindlægHey Hey sidder fast i en biologi rapport, da jeg er blevet itvivl om følgende: Forklar, hvordan genmodificeret forkølelsesvirus overfører normale gener til slimhindecellerne. Håber der en som kan give en ledetråd eller to -
Genmodificeret forkølelsesvirus
ForumindlægHey Hey sidder fast i en biologi rapport, da jeg er blevet itvivl om følgende: Forklar, hvordan genmodificeret forkølelsesvirus overfører normale gener til slimhindecellerne. Håber der en som kan give en ledetråd eller to -
Ascorbinsyre/C-vitaminer
ForumindlægJeg har en kemi rapport for, hvor jeg skal skrive teori om henholdsvis ascorbinsyre og c-vitamer. Jeg har skrevet en lille smule, og har søgt på nettet efter viden, men jeg kan ikke rigtigt komme videre. er der nogen, som har noget viden om det, og som kan hjælpe mig lidt med det? -
Hjælp. Blodtype bestemmelse.
ForumindlægJeg sidder og skriver rapport, og er kommet til en opgave jeg ik synes jeg kan komme videre med: Hvorfra kan man skaffe sig de antistoffer, som er påsat Eldonkortet? Forklar hvorfor et forældrepar der begge er rhesuspositive godt kan få et barn der er rhesusnegativt.?? -
kemi, opløselighed
Forumindlæghar en rapport, og har svært ved opløselighedsspørgsmålene. hvorfor er det smart at opløse et stof i ethanol eller eddikesyre, for så derefter at varme på et vandbad, hvor der står et reagensglas i (med stoffet og ethanolen/eddikkesyren i')???? -
Enzymer
ForumindlægJeg sidder og laver rapport om enzymaktivitet og temperatur.. Hmm vil bare spørge hvorfor er det vigtigt at enzym og stivelsesopløsningen bliver blandet ordentligt. Altså ved det vil lægge sig i "lag", men hvad gør det ?:s -
emissions rør(udladningsrør)
Forumindlæghej\nkan nogen her fortælle mig lidt om emissionsrør?\nskal lave rapport om emissionspektrer men har brug for lidt forklaring..\nformålet er at bestemme emissionsspektrene for 2 ukendte emissionsrør og derved identificere atomerne der giver anledning til emissionen.\n -
Spørgsmål om Intern Standard.
ForumindlægJeg er i gang med en kemi-rapport, som omhandler Enthanol indholdet i vin. Under databehandlingen bliver der skrevet, at jeg skal forklare princippet i at anvende Intern standard - og vi må meget gerne bruge tegninger. Er der en, som kan hjælpe med dette? På forhånd, tak :) -
Kemi, spørgsmål haster
ForumindlægHej Jeg er i gang med en kemi-rapport, som omhandler Enthanol indholdet i vin. Under databehandlingen bliver der skrevet, at jeg skal forklare princippet i at anvende Intern standard - og vi må meget gerne bruge tegninger. Er der en, som kan hjælpe med dette? På forhånd, tak :) -
Nyttevirkninger...
ForumindlægHej\n\nJeg er i gang med at skrive en rapport om nyttevirkninger, og ved ikke helt hvad jeg skal skrive under fejlkilder andet end fejlmåling af vand.. Er der nogen der kan hjælpe mig?\n\nPå forhånd tak! -
Hypotese om kontrolforsøg
ForumindlægJeg skal lave en rapport omhandlende spytamylase. I hypotesen er jeg i tvivl om jeg skal lave hypotese om mit kontrolforsøg der handler om at teste indikatoren jod-jodkaliumsopløsning. Altså skal man lave hypotese om alle metoder man bruger? -
EPISTASI
ForumindlægHeysa! Nogen der har forstand på biologi?\nTænkte på om der er en der vil se min bio-rapport igennemog se om der er nogen uklarheder? - den er kun på 3 sider\n(den skal først afleveres på fredag)\n\nTak... -
specifik varmekapacitet og massefylde
ForumindlægHej. jeg sidder lige og skriver en rapport om specifik varmekapacitet og massefylde. Men der er et spørgsmål jeg ikke rigtig kan komme igennem. håber der er en er jer derude der kan hjælpe! Er der sammenhæng mellem massefylde og specifik varmekapacitet? -
13 i kemi- eller fysikrapporter
ForumindlægEr det muligt at få 13 i kemi- eller fysikrapporter? \nNår jeg skriver rapporter taler jeg om de afleveringer, som skal lave i forbindelse med et forsøg.\n\nHvis ja, så vil jeg meget gerne se en. -
Arterier og vener
ForumindlægHalløj! Jeg sidder med en biologi rapport, og er gået i stå ved dette spørgsmål "Sammenlign væggene af arterier og vener. Hvordan kan forskellene i struktur forklares?" Er der nogen som kan hjælpe, evt. forklare hvad forskellen er?
