Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 12701 til 12720 af 170163
  • Metodisk til mundt. eksamen

    Forumindlæg
    Jeg er lidt i tvivl om hvorledes man fremlægger fornuftigt til engelskeksamen. Starter man med at refere handlingen af dette stykke man er kommet op i eller starter man med at præsentere teksten generelt? Er der nogen, der kan poste en god fremgangsmåde, så ville jeg blive glad. tak! :)
  • Engelsk skriftlig eksamen i folkeskolen

    Forumindlæg
    Hej min lærer siger at der er en grænse på 450 ord for en engelsk stil fordi sensoren der retter den kan trække karakterer fra hvis den er for lang. Passer det? nogen lærere derude der kan svare på det? på forhånd tak
  • ligevægtskonstant ud fra partialtryk..???? eksamen imorgen!

    Forumindlæg
    Jeg har vedhæftet opgaven, samt et skema som jeg har udfyldt der ska hjælpe mig med at vise hvordan vi kommer frem til udtrykket for ligevægtskonstanten.. Jeg mangler et hint til hvordan jeg kommer igang, for kan ikke umiddelbart se sammenhængen..
  • eksamens spg. differantialregning

    Forumindlæg
    hej,jeg har et par spørgsmål, som håber I kan svarer på.hvordan kan et spørgsmål i differantielregning lyde? (mat. b-niveau)Har I nogle forslag til en disposition hvis man trækker "differantielregning"?Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil starte med hvis jeg trak dette emne ?_?
  • 24-timer eksamen synopsis ??

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har trukket idag et emne i psykologi som er udviklingspsykologi, og så har jeg to bilag om børn der bliver rost på den forkerte måde og om resiliens, børn der klarer sig godt trods omstændighederne. kan bare ikke komme igang med synopsen, jeg er gået i stå. håber nogen kan hjælpe mig v...
  • Ideer til valg af emne til eksamen

    Forumindlæg
    Er der nogen der har ideer til emner inden for overemnet tyskland? I klassen har vi mest af alt læst tekster som omhandler tiden efter muren, og det er fs10 prøven jeg skal op i :-) I min egen korte brainstorm har jeg fået skrevet dette: Noget med Tyskland nu, eller perioden efter anden ver...
  • Mundtlig eksame i engelsk

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg har trukket ''crime'' som overemne og jeg skal selvfølgelig selv vælge mit underemne. Jeg vil bare lige høre om i har nogle ideer? tak på forhånd
  • Hjælp!!!! Eksamens spørgsmål...Aldehyder og ketoner

    Forumindlæg
    Vis, hvordan man kan undersøge, om stoffer er aldehyder eller ketoner.?? help please??
  • regnbuen - eksamen snart hjælp !

    Forumindlæg
    Jeg skal forklare regnbuen som resultat af refleksion og brydning - men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an? - en anden ting er at jeg virkelig mangler nogle gode hverdagseksempler på hhv. refleksion, brydning og totalrefleksion - er der nogen der kan hjælpe ? :)
  • FUR eksamen - høje lageromkostninger

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal lave min fremlæggelse, hvor problemstillingen er for høje lageromkostninger.. Nogen der har en ide om hvad jeg kan komme ind på i fremlæggelsen? (også evt. modeller?) HJÆLP ! Mvh. Chatrine
  • hjææææælp?? Eksamen om 2 dage :'(

    Forumindlæg
    Heey folkens .. Nogen der ved hvad ordet "skank" er? Tak
  • HASTER: Fysik eksamen - Spørgsmål om opdrift.

    Forumindlæg
    Hej studerende. Jeg er stødt ind i et problem i forbindelse med opdriften af en luftballon. Opdriftskraften er givet ved: densiteten af luften i ballonen * volumen * tyngdeaccelerationen. I følge formlen for densitet der lyder: M/R * p/T .. Hvor p = tryk. Så bliver densiteten lavere jo højere t...
  • Eksamen - genregulering og operonmodellen!

    Forumindlæg
    Er i gang med mine 24timers forberedelse i biologi og har trukket emnet "gener og genregulering" og har brug for lidt hjælp... I et af mine bilag er der omtalt metylgrupper der hindrer afkodning af genet - er de igangsat af operatorgenet eller har de noget som helst andet at gøre med op...
  • Love and friendship - eksamen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket som over emnet i Engelsk "love and friendship", og jeg er lost om hvilke under emner jeg kunne vælge. Så det ville være mega dejligt hvis nogen kunne give mig lidt inspiration (udover det åbenlyse) (: på forhånd tak Susanna
  • tysk eksamen spørgsmål

    Forumindlæg
    Hvilket årstal er historien "Die Geige" af Renate Finckh skrevet i?
  • Kemi B mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle!! Kunne i måske hjælpe mig med følgende spørgsmål: Du skal forklare, hvorledes man navngiver organiske molekyler, der indeholder en eller flere karakteriske grupper. På forhånd tak!
  • Samf eksamen - demokrati

    Forumindlæg
    Hej , jeg har trukket dekokrati , og forstår ikke mit ene bilag , håber der er nogen der kan hjælpe? "Danmark - et demokratur... Indlæg for ca. 2 år siden Igen engang viser det sig, at det danske folkestyre er dødt. Det er myrdet af den såkaldte regering. Regering og folketing nedsæt...
  • Eksamen (Jordens Alder)

    Forumindlæg
    Jeg har en række spørgsmål som jeg gerne vil have svar på: De handler alle sammen om jordens alder (specielt Buffon og Kelvins teorier) ------------- "Det er en fornuftig antagelse at afkølingstiden af en kugle er proportional med radius af kuglen." - Hvorfor? ------------- "Hv...
  • Markedskommunikation eksamen Mundtl.

    Forumindlæg
    er der nogen der tilfældigvis har været oppe i mundtlig markedskommunikation og kan give mig nogle råd, er ved at læse bogen igen meeen det er sgu noget tørt så tror ikke det hænger særlig godt ved... så råd og vink tages i mod med kys hånd
  • Eksamen i historie STX

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med følgende: Skal man til historieeksamen stille problemstillinger op, som KUN kan besvares ud fra de kilder man har trukket? Eller skal man stille problemstillinger op, som kan besvares ud fra ens egen baggrundsviden?