Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12861 til 12880 af 20688
  • definetion af m/s2

    Forumindlæg
    hejsa jeg står foran en mundtlig fysik eksamen og mangler lige lidt hjælp til at definere hvad m/s2 egentlig kommer af?? håber der er nogen der kan hjælpe mig med at definere begrebet.... på for hånd tak for hjælpen mvh nicki
  • Andre debatter og forummer???

    Forumindlæg
    Hej med jerJeg tænkte på om i kender andre forummer hvor man kan diskutere naturvidenskab? jeg mener ikke kun fysik, men også alle de andre grene inden for naturvidenskaben. det ville jo være rart at have lidt at vælge i mellem ;o) Håber i vil være behjælpeligeMvhRasmus Clausen
  • SSO - Kosmologi

    Forumindlæg
    Så er jeg snart færdig med SSO - vil lige høre om der er nogle med lidt forstand på fysik der har noget imod at kigge den igennem www.bjarke.com/skole/endeligtdokument.zip Kommentarer og rettelser kan evt. sendes til
  • Søger underviser - Fys + Kemi

    Forumindlæg
    I forbindelse med de kommende eksamener her om små 6 mdr. ca. , søger jeg en der kan undervise i fysik såvel som kemi. Skriv såfremt i har interesse. Det er self i mod betaling. Alloo
  • Teori - hjælp

    Forumindlæg
    Heey alle. Jeg har i fysik til opgave og lave en rapport omkring lys reflektion, og i den sammenhæng skal jeg skrive noget teori omkring brydningsloven, infalds - og beydningsvinkel, og jeg har læst en masse omkring det, men jeg forstår ikke meget af det, er der nogle af jer der gør det??? ...
  • Hvordan beregner man antal af nikkelatomer i et gram nikkel?

    Forumindlæg
    Sådan lyder opgaven:Beregn antallet af nikkelatomer i 1 g nikkel. Den gennemsnitlige atommasse for naturligt forekommende nikkel er 58,69 u.Er der nogen der kan hjælpe, da jeg ikk' er den store haj til kemi (i denne fysik afl.)
  • Batteri - Tendenslinje - Imax

    Forumindlæg
    Jeg sidder fast med en fysik rapport, kan ikke få Imax til at passe nogen jeg kan sende mine udregninger til?. Svar her så sender jeg udregningerne over kontakt.
  • Anvendelse af de komplekse tal

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har problemer med at finde ud af hvad de komplekse tal bliver anvendt til udover at Casper Wessel andsynligvis brugte dem til landmåling tilbage omkring 1800-tallet og at de i dag bliver brugt indenfor fysikkens verden.Nogen der ved hvad de bliver brugt til udover det?! (evt. links vil v...
  • induktion i hverdagen

    Forumindlæg
    Hej min veninde og jeg vi lave nogle dispositioner til vores fysik og kemi eksame/prøve og vi kan ikke komme i tænke på hvor man bruger induktion henne i hverdagen? taak for din hjælp!!!
  • Kan jeg ansøge som Ingeniør?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil lige spørge om hvis man har matematik A kemi B fysik B og man dumper kemi B. Jeg havde tæknt mig at læse ingeniør, men de kræver kun kemi C. Kan jeg så stadigvæk søge ind eller hvordan?
  • Dansk og samf. eksamensopgaver

    Forumindlæg
    Hvor kan man finde gamle dansk og samf. eksamensopgaver, helst de nyeste, jeg har prøvet på www.uvm.dk. Men der fandt jeg kun mat, fysik, bio osv. Måske kan jeg ikke finde ud af at lede på uvm.dk, eller kan man finde dem et andet sted.??
  • Lektiehjælp på sydsjælland søges STRAKS!!

    Forumindlæg
    Hejsa! Søger lektiehjælp x antal timer om ugen til fagene matematik B og fysik BSkal helst være i nærheden af Næstved men er villig til til at køre..Med venlig hilsen,Martin
  • Terminsprøve i Global Opvarmning. HJÆLP

    Forumindlæg
    Jeg er en pige, der skal op i mundtlig Fysik/Kemi i Global Opvarmning. Jeg har desperat brug for nogle forsøg jeg kan lave til dette emne. men jeg kan ikke finde nogle. please hjælp. mange hilsener Sufeiya
  • Areal af solceller

    Forumindlæg
    Hey jeg har en opgave i fysik hvor jeg skal udregne hvor mange kvadratmeter solceller der skal til for at drive min lærers bil. Oplysninger:Bilens effekt: 120 HK (1HK = 735,5W)Solcellens nyttevirkning: 6,092%Solcellens energioptag: 75W/m2På forhånd tak
  • Lys og bølger - Synsopfattelse

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal til fysik eksamen her om 24 timer, men jeg har lige et enkelt spørgsmål, som jeg desværre ikke rigtig kan finde svar på nogle steder! Er der 3 eller 4 bølgeegenskaber når vi snakker lys? Håber I kan hjælpe mig :-)
  • Radioaktivitet

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at skrive en disposition til emnet radioaktivitet. Jeg har set flere eksempler på internettet osv, og alle er ret forskellige. Er der en bestemt måde, en fysik disposition skal se ud på? Skal man skrive nogle noter på til ting man vil sige?
  • hjælp til rettelse SRP

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og er ved at blive færdig med min srp så tænkte på, om der en af jer der ville rette den, jeg skriver i fysik og idræt , om fodbolden, meget intressant emne synes jeg selv. Hvis ja så skriv endelig så sender jeg den via e-mail
  • Dobbeltspalte - hvad er det?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har idag været oppe og trække spørgsmål i fysik og trak Lys, hvor et af mine stikord på spørgsmålet er dobbeltspalte, og har læst på det i en time nu og forstår det bare ikke! Hjælp, det er det sidste jeg mangler og forstår virkelig ikke hvad det er og hvad det går ud på! På forhånd tak...
  • Det periodiske system og kemiske forbindelser

    Forumindlæg
    Heeeeej!!! Jeg skal til fysik/kemi prøve. Jeg kan komme op i bla. Det periodiske system (forstår ikke ret meget af det). Er der nogen der har en rapport, nogle gode notater, vigtige tinge at komme ind på eller..... Det ville virkelig være en stor hjælp!!! På forhånd tak
  • Det periodiske system og kemiske forbindelser

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til årsprøve i fysik/kemi, og jeg har muligheden for at trække "det periodiske system og kemiske forbindelser". Jeg har styr på selve faktaen, men mangler 3 forsøg at vise. Håber der er nogen der kan hjælpe. Tak på forhånd :)