Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 12861 til 12880 af 22746
  • Hjælp Mig! 2. Verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med en rapport om jødeforfølgelsen, men jeg kan ikke komme videre da jeg ikke kan finde svaret på en af spørgsmålene som lyder sådan: Hvorfor kalder man forfølgelsen af jøderne for et folke drab? Håber i kan hjælpee mig :)
  • Le chateliers princip

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg skal give en kort forklaringen ud fra Le Chateliers princip hvorfor hydronolysegraden stiger med stigende fortyndinger. - er i gang med at skrive en rapport om Ostwalds fortynindgslov, håber der er en der kan hjælpe. :) Tak på forhånd.
  • Organiske reaktioner

    Forumindlæg
    Det drejer sig om addition, substitution og forbrænding! Er der nogen som gider kigge min færdige rapport igennem??? Skal aflevere imorgen, så hvis i ikke kan gøre det inden kl. 08.00 imorgen tidlig, så behøver i ikke gøre det:) http://peecee.dk/?id=66073 Andersbm
  • Hvordan beregner man massen af Na2CO3?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har kemi rapport for. Hvordan beregner jeg massen af Na2CO3? Rådata: Vægten inden Natrium: 53,42g Masse af digel og lå: 60,251g efter opvarmning er den 57,55g Beregnede Resultater: Masse af NaHCO3 Masse af fast produkt: 6,831g 2,701g
  • rapportcosinusrelationerne

    Forumindlæg
    hej jeg skal skrive rapport om cosinusrelationerne kan man godt sige at : man bruger cosinusrelationerne til at finde en side elleer en vinkel -hvis man skal finde en side skalman kende 2 sider og en vinkel og -hvis man skal finde en eller flere vinkler skal man kende altid de 3 si...
  • sinusrelationer

    Forumindlæg
    hej skal fortælle om sinusrelationer til rapport kan man sige at man bruger det til at finde sider og vinkler hvis man skal finde en eller flere vinkler skal man altid kende 2 sider og en vinkel og hvis man skal finde sider skal man kende 2 vinkler og en side kan det passe tak p...
  • Forklar hvordan man også med fældningsreaktionen kan bestemme massen af CO2

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder midt i en kemi rapport og klappen er gået ned. Er der en venlig sjæl der kan besvare følgende spørgsmål: Forklar hvordan man også med fældningsreaktionen kan bestemme massen af CO2? Med venlig hilsen
  • Hvordan læser man denne statistik?!

    Forumindlæg
    Hej jeg er ved at skrive en rapport, og jeg skal læse dnne statistik, men kan ikke rigtig finde ud af hvad den viser. Statistikken er på denne hjemmeside: http://www.globalis.dk/Media2/Figurer/Koncentrationen-af-CO2-i-atmosfaeren håber virkelig der er nogen der lige ved kigge lidt på det t...
  • HJÆLP! DET HASTER!!!

    Forumindlæg
    Kalder alle kemi, biologi og bioteknologi mennesker! Hvorfor tilsættes bufferopløsning (pH=4), og har denne syre en effekt på sædcellernes bevægelighed? Har nogle et godt svar? Jeg skal bruge det i en rapport og mine google skills sucks! TAK PÅ FORHÅND!
  • Temperatur indflydelse på fotosyntesen?

    Forumindlæg
    Hej ' Jeg er ved at lave biologi rapport om fotosyntesen til en afvæksling. Et spørgsmål hedder, hvordan man vil formode en ændring i temeratur vil påvirke fotosyntesens størrelse, ved ellers normale omstændigheder. Er det koldt/varmt og positivt/negativt ??
  • HJÆLp -kemi

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal lave en rapport om Chlorid indhold i øjenskyllevæske. hjælp til dette: 1)Beregn koncentrationen i mol/L af chloridioner i øjenskyllevæsken. Vise dine beregninger. 2)Hvad svare det til i masse% NaCl? (Densiteten af opløsningen er 1,005 g/mL)
  • Evolution

    Forumindlæg
    Godaften. Jeg er igang med en rapport om evolution, og er stødt på spørgsmålet "Har der været perioder, hvor bestemte dyr og planter har domineret?" Jeg tænker på dinosaur, kæmpebregner, osv., men er det rigtigt? Ellers har I så flere dyr og planter, jeg kan putte på.
  • Økologi - Fosfor

    Forumindlæg
    I forbindelse med en biologi rapport, sad jeg lige og tænkte over noget: Hvad kan fosfatmangel egentlig betyde for planters vækst og stofskifte? Hvorfor er kun en begænset del af jordens fosforpulje tilgængelig for planterne? Tak på forhånd :)
  • Primære, sekundære og tertiærer alkoholer.

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en Biotek rapport og jeg skal forklare forskellen mellem primære, sekundære og tertiæere alkoholer, samt beskriver det der kendetegner hvert enkelte alkohol. Er der ikke nogle søde mennesker derude, der kan hjælpe mig med dette, tark :))
  • Phosphatfældning - Reaktionsskema

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive en biologi rapport og kan ikke finde ud af at lave en phosphatfældning i et reaktionsskema. PO43-(aq) + FeCl3(aq) --> Kommer ikke rigtig videre derfra. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak
  • kulstrofkredsløbet

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen:) Jeg sidder med en NV rapport, og er gået istår. Jeg skal redegøre for kulstofskredsløbet, og dettes betydning for drivhuseffekten, men kan virkelig ikke give en forklaring på kulstofskredsløbet. Har søgt på nettet hist og pist, men det har ikke hjulpet. På forhån...
  • Hjælp til centrifugalkraft

    Forumindlæg
    HEj Jeg er ved at skrive en rapport som produktionsteknolog og skal i den forbindelsel regne på om en gynge kan holde. der for skal jeg kune regne en acc på min gynge men ken ikke rigtig finde noget om det nogen der kan hjælpe?? MVh Morten Holm
  • Hvorfor har vi søgt efter liv i rummet?

    Forumindlæg
    Hej. vi skal lave en rapport som vi skal aflevere snart. Vi har brug for hjælp til et af vores underemner som vi ikke kan finde noget svar på. Hvorfor har vi søgt efter liv i rummet? på forhånd tak.
  • Hubbles lov

    Forumindlæg
    Hej, Jjeg skal skrive en rapport over hubbles lov, og jeg har lavet min databehandling, men min graf ser meget mærkelig ud, nogen der kan hjælp med at forklare hvorfor? Venlig hilsen Sandia
  • Hubbles lov- Igen

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive en rapport over hubbles lov, men jeg få en mærkelig graf. Nogen der gider se, hvad det er jeg har gjort forkert. Den skal afleveres idag, så det vil være vild rart hvis nogen kunne svare mig idag:) Med venlig hilsen Sandia