Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12861 til 12880 af 40685
-
Israel og Palæstina
ForumindlægNOgen der kender nogen gode sider om Israel og/eller palæstina?Jeg vil nemlig gerne have lidt hjælp udovre den bog læreren gav os! -
Kristendommen
ForumindlægHvordan skal man fortolke/forstå følgende sætning:"Du har lov til at være en fiasko, og du har lov til ikke at lykkes, fordi du er en Guds skabning"Frederik -
forskel mellem kvind og mænd
Forumindlæghej ville lige høre i koran står mænd kan sagtens giftes med kristne og jødsk men muslimske piger må ikke, har undret hvorfor der er stor forskel mellem mænd og kvinde. er der en berundelse forklaring på det -
mana og tabu
ForumindlægHej Kan i give en forklaring/definere på de to begreber "mana" og "tabu"? -
nogle spørgsmål angående den græske gud Eros
Forumindlæghej jeg har nogle spørgsmål omkring eros den græske kærlighedsgud 1) hvem var hans far, der står forskellige ting på nettet som forvirrer mig, er det Ares eller Zeus 2) han bliver illustret på to måder i den græske og romerske... jeg har fundet ud af · I græsk kunst bliver Eros ... -
Biologi og
ForumindlægJeg var syg da vi havde første vejledningsrunde til AT og jeg er lidt på bar bund om hvad jeg vil skrive. Jeg vil skrive i fag der interessere mig og der kan jeg kun komme på at biologi ville kunne være fedt. Men hvad skal jeg kombinere det med, hvilket fag. Jeg synes det er svært at finde et emn... -
perspektiveringer??
ForumindlægHej.. Nogen der har nogle gode ideer til, hvilke områder man kan sammenligne buddhisme, islam og kristendom?:) -
de 7 dimensioner
Forumindlæghej jeg har eksempler på de syv dimensioner, men hvad bruger man dem til? for jeg forstår det ik nemlige -
demokrati&magt
Forumindlæghej, er demokrati egentlig godt for alle? -
Hvorfor hjælper Prometheus Mennesket?
ForumindlægHej, Prometheus er jo titan og jeg kan ikke se hvorfor han hjælper mennesket så meget som han gør? Altså hvad får han ud af det? Han er jo titan og burde derfor i bund og grund være ligeglad med mennesket? -
kristendom
Forumindlæghvor er kristendommen udbredt? -
Hypotese
ForumindlægHej, vi har en opgave til imorgen i samf a, hvor vi skal lave tre hypoteser. Opgaven ''Opstil tre hypoteser, der kan forkiare de mønstre, der fremgär aftabel 1. Hver af hypoteserne skal understøttes af en faglig begrundelse.'' Hypotese 1: Folk uden uddannelse har en tændes til ... -
Analysere sproghandlinger ?
ForumindlægHvordan analysere man sproghandler ? Hvad betyder det. -
Dualismen I Islam
ForumindlægNogen der har en anelse om hvad der kunne være af dualisme i islam? Tusinde Tak - Katrine -
Tysk A som valgfag - fra B-niveau til A-niveau....
ForumindlægJeg ville høre, om der er nogen, der kan fortælle mig, hvor stor niveauforskellen på tysk B og tysk A er?? Jeg overvejer meget at vælge tysk som et femte A-fag, men jeg er usikker på hvor svært det er, og om jeg kan klare det.... :-) Håber, der er nogle, der kan hjælpe! TAK PÅ FORHÅND! -
Genintroduktion af ulve
ForumindlægJeg har fået stillet følgende underopgave i en biologiopgave, der handler om genintroduktion af ulve. I årene efter udryddelsen af ulvene i Yellowstone nationalpark gik populationen af unge poppeltræer dramatisk tilbage. Efter genintroduktionen af ulve i 1995 har man kunnet konstatere ændr... -
Karakterblad
ForumindlægHej, det er fordi jeg har 4,9 i gennemsnit og jeg ved ikke om det er nok til at komme i gymnasiet, nu hvor der ikke er eksamen. -
opgradere et afsluttet fag
ForumindlægHej. Jeg afsluttede billedkunst i 1.g og går i 3.g nu.. jeg tænker nu på at skifte mit valgfag til billedkunst på B. Er det muligt? Hvis jeg nu kommer til at skifte mit valgfag, vil de karakterer jeg får i billedkunst på niveau erstatte mit karakter i c niveau... også selv jeg har været til bill... -
Matematik A skriflig - hvorn gik det?
Forumindlægsom i ved har flest af os været op til matematik stx a skriftlig idag, hvordan gik det? er der nogle der har facitliste, så jeg kan se hvor mange rigtige jeg har :D -
Engelsk underemne!!!!!!!!!!help
ForumindlægJeg skal til i morgen have fundet et underemne til min synopsis. Underemnet skal være inden for, enten "Growing Up" eller "New York" (som er de to mest interessante overemner) PLEASE hjælp mig, er virkelig bare kørt fast .. her er en lille brainstorm: NEW YORK: -Metropolita...
