Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13021 til 13040 af 20688
-
Haster !
ForumindlægAltså hvad er månebjerge ? Skal op i mundtlig fysik imorgen og har fået udleveret visse emner jeg kan komme op i . Nu sidder jeg og bakser med Galilei og nøgleordet månebjerge står her. Men hvad i alverden betyder det? .- På forhand tak Amalie :O) -
Disposition til Transformation, syrer og Baser og Salte søges
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen på onsdag i Fysik/Kemi, men mangler at skrive disposition til Transformation, Syrer & baser og salte. Er der nogen, der har de dispositioner eller ved, hvor man kan finde dem? :) Det må godt ske meget snart. På forhånd tak. Emilie -
Kemisk analyse?
ForumindlægHej. Her i morgen skal jeg så op i fysik. En af de emner jeg kan trække er kemisk analyse. Mit problem er: Hvad skal man helt præcist snakke om hvis man trækker lige præcis kemisk analyse. Og hvis i kan komme med nogle eventuelle forsøg så ville det være rart. Håber i vil hjælpe mig :) -
Temperaturbegrebet
ForumindlægHey folks. Sidder midt i forberedelsen til fysik eksame i morgen. Skal bla. fortælle om "Temperaturbegrebet", dette er jeg fuldstændig blank på og har problemer med at finde noget om det på nettet. Nogle som kan hjælpe? :) -
Bølger - Fysikeksamen
ForumindlægHej alle :o) Jeg skal op i fysik mundtlig imorgen tidlig og trak emnet Bølger. Stikord til den faglige samtale er følgende: Amplitude, forskellige bølgefønomener, periode, frekvens, bølgehastighed, snorbølger Er der noget jeg skal lægge meget eller mindre vægt på? -
Kvantitativ og kvalitativ
ForumindlægHej Er der nogle der gider hjælpe mig med at forklare forskellen på en kvantitativ og kvalitativ undersøgelse i fysik. og hvordán i betegne et forsøg hvor man bestemmer smeltevarmen for is? kvantitativ eller kavalitativ?? Håber i kan hjælp MVH Ulrik Falbe -
AT2012 - Hindenburg
ForumindlægHej, jeg skal snart til eksamen i AT og har om Hindenburg med historie og fysik som fag. Min problemformulering lyder: Hvordan forløb Hindenburg-katastrofen, og hvorfor skete det? Har i forslag til, hvordan jeg kan benytte historie til at besvare dette? Er virkelig i knibe! På forhånd t... -
Solsystemet - eksamen
ForumindlægJeg skal op i fysik og der er blevet lagt eksamenssprøgmål ud. Et af dem omhandler solsystemet og jeg skal kunne komme ind på solsystemet og årstiderne på jorden. Men med hensyn til min redegørelse af solsystemet, hvad helt specifik skal jeg så komme ind på? Solsystemet er jo i sig selv et bred... -
Det periodiske system.
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal op til fysik eksamen i morgen, og ja betragter mig selv som nogenlunde klar, det eneste der hænger lidt er det periodiske system, og det er mest de fire hovedblokke... Det jeg ønsker er en nogenlunde lige til forklaring af de fire hovedblokke i det periodiske system, p... -
Ligning
ForumindlægDet er egentligt et fysik spørgsmål, men man skal dog isolerer u, hvilket jo er med matematiske redskaber (: 510Hz = (340 m/s / (340 m/s - U)) * 435 Hz Hvordan isolerer man U? -
Hjælp det haster
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe. Jeg står og skal til eksamen i Fysik C i morgen Jeg skal op i energi og energiomsætning Jeg skal komme ind på: Energiformer, energikonvertering, energibevarelse og effekt. jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte dette? Håber nogen kan hjælpe :/ -
Lidt spørgsmål til syrer
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen klokken 12:40 og jeg har lige de sidste spørgsmål inden. Hvordan kan man påvise en syrebrint? Hvordan kan man fremstille en syre ? Jeg håber i har tid til at hjælpe :) -
KERNEENERGI
ForumindlægHej, jeg skal snart op i fysik og jeg kan bl.a. komme op i kerneenergi... Jeg ved jeg skal lave forsøg til alle emnerne, men hvilke forsøg kan der laves om kerneenergi?? Håber i har nogen ideer:D -
Rødforskydning
ForumindlægHej allesammen, Jeg skrev for lidt tid siden om Rødforskydnings forsøg, om hvordan man finder spektrallinierne, og generelt hvordan forsøget er. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg skal op til fysik eksamen kl 08.00 i morgen tidlig. Er der ikke en af jer eksperter, der vil være så venlig at ... -
Varmekapacitet
ForumindlægHej, jeg er igang med at læse til fysik eksamen, jeg er blevet ret forvirret fordi der står flere formler for varmekapacite´t og spicifik varmekapacitet. Er der nogen der kan hjælpe med at forklare mig hvad forskellen er og hvilke formler til bruges til hvad. På forhånd tak -
stjerner
Forumindlæghey yo folks? kan i hjælpe sidder og løser fysik og har brug for hjælp...opgaven lyder:En stjerne befinder sig i afstanden 2,45*1016 km fra jorden og har den absolutte størrelsesklasse M= -3,81. Hvad er afstanden til stjernen i lysår og parsec? -
AT - Empiri
ForumindlægHej jeg skal snart til AT-eksamen, men jeg har stadig ikke forstået, hvad der helt menes ved ordet empiri, og hvordan jeg skal snakke om begrebet? Jeg skriver i fagene historie A og fysik B På forhånd tak! -
Forskellen på konventionelt- og økologisk landbrug?
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg har svært ved at finde svar på. Det skal være fra både bioloisk, geografisk og fysik/kemisk. Håber i kan hjælpe mig: Hvor stor/hvad er forskellen på forureningen af naturen i forhold til økologisk- og konventionel landbrug? Tak på forhånd - Fredeik -
Spørgsmål om kemi
ForumindlægHej. Jeg skal til fysik/kemi eksamen på onsdag og jeg har lige et par spørgsmål: Hvad er forskellen på plus og minus betastråler? Kan en gammastråle opstå ud fra en alfa-partikel? Når metallerne ruster, har de så set sådan ud i naturen? Håber I kan hjælpe. Camilla. -
Hjælp til eksamen! meget vigtigt!!
ForumindlægHej, jeg skal op til fysik/kemi her om 2 dage, og jeg mangler en meget vigtigt defination på hvordan magnetisme, elektromagnetisme, og induktion hænger sammen - hvis en kan forklare det meget simpel og gerne kort, ville det være perfekt Tak på forhånd!
