Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 13021 til 13040 af 25374
-
Det skal haste. Hjælpp.
ForumindlægPå vores arbejdsplads er 75% ikke ryger...... A. hvorfor angiver manden på tegningen procentdelen i stedet for antallet..... B. hvad er forholdet melkem rygere og ikkerygere?....... C. hvis der er 300 ansatte, hvor mange vil så være rygere?......... -
Hjælp til engelsk aflevering: Delopgave B teksten Hermie af Nathaniel Rich
ForumindlægHej Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig !!!! Min lærer siger, at teksten har noget at gøre med emnet Gender, altså køn. Men den handler om en krabbe der snakker med en mand og jeg kan ikke helt se, hvordan temaet skulle være noget med køn. :( Håber nogen kan hjælpe mig, evt. nogen der kende... -
Brev
ForumindlægHvor mange ord skal et Brev mindst og højest være på, jeg føler at mit brev er blevet færdig men har desværre kun skrevet 310 og mangler slutningen. Hvad kunne jeg eventuelt skrive mere om, Min opgave er at jeg skal skrive et brev for en manden der skriver et brev efter at været forsvundet 2 ... -
Har har du gået på HHX og vil hjælpe mig med en VØ opgave 1000 kr.
ForumindlægJeg søger en skarp mand inden for virksomhedsøkonomi A, der har gået på HHX, og som kan "hjælpe" med at lave en skriftlig opgave. Kontakt mig herigennem: andersbergmanndk @ g m a i l.com 1000 kr. får du. Det er en god timeløn. Du skal kunne fremvise karakterblad. Ingen peng... -
Søger hjælp til forståelse af digte og viser
ForumindlægJeg har svært ved at forstå sproget i viser og digte, fra Romantikken og oplysningstiden. Derfor er det ret svært for mig, at tolke og analysere disse. Hvad gør en klog mand? Findes der ordlister eller ordbøger fra "gammel dansk" til "nydansk"? Det er ikke så meget symbolik, m... -
jeres holdning om de nye dokumentare
Forumindlæghej jeg skal diskutere mod den nye tv-tænkning med hensyn til dokumentare. Jeg har en mand der kritisere de nye emner - altid noget med katastrofer, kriminalitet, sex og sygdomme og misdannelser. Det er ikke længere dokumentare om samfundet og den almindelig befolkning, mener han. hvad mener i ... -
Offeromkostning opgave
ForumindlægOpgave: En mand har en opsparing på 10.00 kr. og har 2 investeringsmuligheder. Investering A: Forventet udgift 10.000 kr. og forventet indtægt 15.000 kr. Investering B: Forventet udgift 10.000 kr. og forventet indtægt 14.00 kr. Hvad er Investering A's offeromkostning? -
Offeromkostning opgave
ForumindlægOpgave: En mand har en opsparing på 10.00 kr. og har 2 investeringsmuligheder. Investering A: Forventet udgift 10.000 kr. og forventet indtægt 15.000 kr. Investering B: Forventet udgift 10.000 kr. og forventet indtægt 14.00 kr. Hvad er Investering A's offeromkostning? -
en linje oversættelse
Forumindlæghej er der nogen der gider retter den linje oversættelse. Hvem føler ikke medlidenhed med denne mand, og hvem har ikke forståelse for (= dafür), at han senere blev barnemorder? Wer fühlt nicht mitleidig mit diesem Man, und wer haben nicht Verständnis dafür, dass er später Kindesmörder würde. p... -
Procentregning
ForumindlægHej derude. Har lige et lille regneproblem håber i kan hjælpe: En mand starter med at betale 405.626,25 kr. i skat, men hvis topskatten blev fjernet ville han kun skulle betale 317.996,25 kr, som er en forskel på 87.630 kr. Hvad er forskellen i procent? Kan ikke huske hvordan man regner det ud. -
Unbiased estimate of the mean
ForumindlægHvad betyder det? Altså jeg får oplyst at en mand kører på arbejde 20 gange og den samlede kørselstid er 629 minutter. Gennemstitet (eller "the mean") er jo så 31.3 minutter, men jeg går ud fra at det er noget helt andet når jeg skal have et "ubiased estimate" Hjælp... :) -
Sætning..!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med denne her: De troede at manden var stukket af, da der ikke var nogen tegn på en forbrydelse... Mit bud: Ils trouvaient que l’homme avait se sauver parce qu’il n’était pas signes d’un crime. -
Skiftende fortæller?
ForumindlægJeg læser en novelle af Amalie Skram, hvor forfatteren hvor man følger en mands sygedomsforløb. Man kan læse hans tanker osv., og den fortælles i 3. person. Samtidigt kan man enkelte steder også læse om konens følelser. Er fortælleren så en 3. persons skiftende alvidende fortæller? -
Forhold
ForumindlægHvilke andre ord/sætninger end f.eks. "deres forhold er goldt" kan bruges til at beskrive et forholdt, hvor kvinden kan betro sig til dyr og ting, men ikke sin mand? Jeg prøver at hente inspiration :) Takker på forhånd for eventuelle konstruktive indlæg. -
Oversættelse - en sætning
ForumindlægHej Er igang med at skrive stil, og jeg skal skrive noget i stil med: "Derfor har Gaby og hendes mand ingen tid til deres venner" Men hvordan kan jeg skrive 'ingen tid', så det ikke bliver keine Zeit (har allerede brugt det et par gange)? -
Ensomme hjerter.
ForumindlægHej med jer! Jeg ville høre jer, om nogle af jer har læst novellen, "Ensomme hjerter" af Vita Andersen. Jeg er i gang med en analyse omkring den. Hvordan ville i beskrive Henry? Manden, som møder Åse og som gør frygtelige ting mod hende? Jeg ville bare have lidt inspiration? På forhå... -
Ordstilling
ForumindlægHvordan ville i formulere: "Men manden, hunden lige havde lært at gribe" Er lidt i tvivl, fordi der fremkommer tre udsangsud, både en infinitiv og førnutid. Sætningen giver ikke mening, men jeg vil gerne vide, hvor i ville placere udsangledene? og skal det passe, at der skal ... -
Udsagnsled - ordstilling
ForumindlægHvordan ville i formulere: "Men manden, hunden lige havde lært at gribe" Er lidt i tvivl, fordi der fremkommer tre udsagnsord, både en infinitiv og førnutid. Sætningen giver ikke mening, men jeg vil gerne vide, hvor i ville placere udsagnsledene? og skal det passe, at der skal ... -
Typer af hormoner??
ForumindlægJeg skal op i bio A om en uges tid, og et af spørgsmålene lyder: "Gør rede for de forskellige typer af hormoner der findes" Findes der flere end nedestående? Steriodhormoner ( --> overordnede kønshormoner,kvindelige kønshormoner, mandlige kønshormoner), non-steriode hormoner ( --&g... -
Hormoner i naturen
Forumindlæg"Hvad anvender vi hormoner og hormonlignende stoffer til. Hvilken betydning tror du det vil få, hvis vi fortsætter med belaste naturen med de kvindelige- og mandlige kønshormoner, eller hormonlignende stoffer?" Sådan lyder mit spørgsmål til eksamen i morgen, Hvis I diske op med noget r...
