Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13021 til 13040 af 152758
-
lektiehjælp
Forumindlæghej, jeg går i 3.g og søger lektiehjælp i kemi snarest. Jeg har søgt mange steder nu, men har endnu ikke fundet nogen. Så derfor prøver jeg igen her med håbet om at finde en der har haft kemi på A-niveau. God løn gives Jeg bor i Nordjylland, .. mvh Lina -
noter
Forumindlæger der ikke nogen der har lavet noter til Helge Myginds Kemi 2000 A-Niveau 2 bog,, der ligger nogle supergode noter tol A-1 bogen,, men intet til 2'ern,, det ville være lækkert hvis nogen havde nogle, da jeg skal op i skriftlig kemi... -
Valg af fag til SRP
ForumindlægHej til alle jer på studieprotal. Jeg er desvære kommet i den problemstilling, at det jeg troede kunne blive mit studieretningsprojekt, ikke kan lykkes alligevel. Så jeg tænkte på om der var en af jer, som har et eksempel på en rigtig god kompi. af Matematik og kemi? Matematik er på A niveau, men... -
Gibbs energi
ForumindlægHej I forbindelse med AT skriver jeg i kemi og billedkunst om fotografiet, hvor jeg for at få noget kemi-a-niveau stof med, skal sammenligne de enkelte stoffers gibbs energier. Stofferne blev brugt til forskellige metoder til at fremstille fotografier, men jeg ved ikke hvad jeg kan konkludere ud ... -
Gode opgaver på SP
ForumindlægI denne tråd kan man linke til de opgaver, man har fundet på Studieportalen.dk og som man synes er gode. Jeg er lige begyndt at søge på SSO'er inden for matematik og faldt over denne her: Fourierrækker (Gibbsfænomenet). https://www.studieportalen.dk/Papers/Paper.aspx?id=1124 Begrundelse: Wow... -
ph for H2SO4
ForumindlægJeg skal bestemme pH for en opløsning indeholdende 1.5*10-2 M H2SO4. Jeg får endvidere oplyst, at pKa(HSO4-)= 2 Men hvordan bestemmer jeg Ka for H2SO4 ud fra ovenstående? Jeg ved svaret skal give pH=1.7 Tak på forhånd. -
Spørgsmål: kan jeg komme ind på DTU?
ForumindlægHejsa! jeg er fornyligt blevet student, og har bestået alle fag pånær kemi, hvor jeg fik 00 skrifteligt og 02 mundtligt. Jeg bestod altså ikke kemi på b niveau, men da jeg ikke har større interesse for faget kunne jeg bare ikke lære det fag.. Jeg står nu og overvejer at begynde på dtu hvor man sk... -
Reaktionskema
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til min kemi. Spørgsmålet lyder sådan her: I butan substitueres et hydrogenatom med et bromatom (monosubstitution).Oopskriv reaktionskemaet. Håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe mig! -
acetylsalicylsyre
ForumindlægHej jeg er ved at lave en kemi rapport om smertemedicin. Mit spørgsmål er, hvorfor er det bedre at anvende acetylsalcylsyre, frem for salicylsyre? Håber der er nogen der kan hjælpe (: -
Kan man få -3 til en eksamen, selvom man har været tilstede??
ForumindlægHej! Er det muligt at få -3 til en kemi eksamen selvom man var tilstede??? burde man idet mindste ikke få 00?? Man giver jo kun -3 når du ikke har været tilstede -
hjælp til nogle matematikopgaver haster!!!
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til nogle opgaver, opgaverne lyder... opgave 1) En funktion f er bestemt ved f(x)= (x^2-8)*e^-x a) bestem monotoniforholdene for f b) løs ligningen f(x)=-6 opgave 2) For en bestemt æblesort har man målt sammenhørende værdier af æblernes rumfang og overfladeare... -
AT: Hvilke fag og hvilke emne?
ForumindlægHej Jeg skal afleverer den underskrevet AT blanket på torsdag, og ville høre om der er nogen der har gode forslage til emner og i hvilke fag til AT-eksamen. Jeg går på den naturvidenskabelige linje med biologi, matematik og kemi. -
stofmængde og molarmasse
ForumindlægHej der er et spørgsmål her som jeg ikke komplet kan få mit hoved om: -gør rede for begreberne stofmængde og molarmasse -forklare hvordan disse begreber kan anvendes praktisk inden for kemi det er ikke redegørelsen jeg har problemer med, har allerede gjordt den del, det er mere det spørgsmål ... -
Konkrete spørgsmål
ForumindlægHej alle.. Som i nu ved, skriver 3.gerne srp i denne uge.. Jeg skriver srp i matematik A og kemi B.. Derfor har jeg nogle spørgmål.. Vil det trække ned, hvis jeg kun har skrevet 5 sider i matematik, når det er på A.. -
Ideer til studieretningsprojekt
Forumindlæghej.. jeg skal snart skrive en studieretningsprojekt men jeg ved simpelthen ikke havd jeg vil skrive om så hvis du har nogen ideer ville jeg være glad for at høre dem.. min studieretning er Ma A, Fy A, Kemi B og det skal være en emne inden for disse fag.. -
SRP
Forumindlæghej :) skal skrive om opioider (morfin, kodein) hvor jeg vil kombinere kemi (A) og historie (A). nogen der har materialer eller ideer til nogen forsøg osv så må i meget gerne komme med det. har også tænkt på at lave forsøg som spektroskopi, kan det bruges i denne sammenhæng? -
Opgaver
ForumindlægHej alle sammen SKal til eksamen her om lidt Ville høre om der er nogen der har tideligere eksamenopgaver liggende? Helst noget der indholder immunforvsaret og nervesystemet, men alt andet kan også gå. i fagene Bioteknologi A, eller -kemi A Påforhånd tak -
Underviser søges
ForumindlægKan du hjælpe min søn med opgaveløsning på 3.g niveau i matematik A og eller kemi A? Du skal kunne hjælpe i ca. 1-2 timer 2 gange om ugen. Du skal kunne bruge Texas Voyager 200. Vi bor nord for Kbh. Du skal kunne begynde hurtigst muligt. -
Inspiration farvestoffer SRP
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive min SRP i Matematik A og Kemi A om lineær algebra (matrix) og farvestoffer, og savner lidt inspiration til opgavens opbyggelse med videre. Er der nogen, der har skrevet en SRP i et lignende emne tidligere og har lyst til at dele ud af den? -
Snyde i eksamen
ForumindlægEftersom der er kommet nye regler omkring internet og eksamen, er der så nogle der har tænkt sig at snyde i: Man kunne f.eks. oprette et forum når man har fået opgaven og efterfølgende snakke sammen om hvordan opgaverne skulle regnes :) Skriftligt: MAT A KEMI A
