Søgning på: tysk analyse. Resultater: 13021 til 13040 af 38620
-
essay
Forumindlæger der en der kan forklare lidt om essay og hvad det burde indeholde? vi skal skrive et essay af en tekst hvor vi skal analysere den? skal jeg bare analysere og fortolke teksten. ligesom en alm. stil? -
Björn Borg
ForumindlægJeg skal analysere en af Björn Borgs reklamer fra år 2006 som dansk stil. Ville høre om der evt. var nogle der har analyseret nogle af Bjørn Borgs reklamer fra sidste år? -
RETORIK OG KAMPAGNER
ForumindlægHej, hvad skal man særligt være opmærksom på, når man analyserer en kampagne i retorik? (kan ikke vælge retorik som fag herinde) Jeg vil analysere https://www.sst.dk/da/Udgivelser/2021/Godt-skuldret "godt skuldret" -
Jomfruen Kim Fupz
ForumindlægHej. Jeg skal analysere Jomfruen Kim Fupz. Har i nogle gode ideer til vigtige punkter, som jeg skal have med i analysen? fx miljø osv. - mit fordybelsesområde er eksistens -
Tider
ForumindlægHvor mange forskellige tider har man på tysk? -
Bindeord/konj.
ForumindlægHej! Hvordan skriver jeg: "under vores ophold i Jersey boede vi ved en familie, som bestod af en mor og en datter" på tysk? Er det en bisætning (er 'som' et bindeord? Hvis ja, hvordan oversætter jeg 'som'?). Jeg håber, I vil hjælpe mig :) -
Eksamensnoter
ForumindlægHej,Jeg skal til mundtlig tysk eksamen på onsdag (B-niveau). Imidlertid har jeg - som følge af, at vi ikke har gennemgået teksterne særlig meget - ikke særlig dybdegående beskrivelser af følgende tekster:------------------------------------------Brigitte Hamann: "Nichts als Musik im Kopf&quo... -
Historieopgave
ForumindlægHey. sidder med en historieopgave, og kan ikke finde noget at analyserer, nok mest fordi jeg ikke ved hvad en analyse for sådan en opgave består af... Mit emne er krigen om slesvig i 1864.tænkte lidt på at analyserer hvad der var sket hvis krigen ikke var startet. men ved ikke rigigt...Nogen der ... -
Muldskud af Pontoppidan
ForumindlægHej!Er der ikke evt. nogen, der har lavet en analyse og fortolkning af Pontoppidans "Muldskud"?venlige hilsner! -
pyramider
ForumindlægNogen der kan forklare hvad der menes med "en analyse af pyramidernes placering i det egyptiske teokrati" -
kortfilmsanalayse - begreb
ForumindlægHej Må man sige 'jeg tror' i sin analyse eller skal man vide? tak -
Stefanie
ForumindlægNogen der har skrevet noget om den tyske tekst Stefanie? -
En københavner i Jylland
ForumindlægHej jeg er i fuld gang med en opstilling af en synopse. Jeg trak essay og kan her efter ikke vælge mellem "hærværk" og "En københavner i Jylland". Jeg har virkelig brug for inspiration. Så hvis du har analyseret en af dem. Vær sød og send dem til mig, tak. -
Kortfilm
ForumindlægHej..Jeg er i den heldige situation at jeg skal til prøve snart.. vi har opgivet et par kortfilm. og kan derfor jo også komme på i en kortfilm.. men jeg aner ikke hvordan man analyserer en kortfilm. jeg har kigget lidt rundt og fundet nogle analyser på spillefilm, kan man bare bruge disse analyse... -
HJÆLP til en sætning
ForumindlægMangler hjælp til på tysk at sige: Han vil blive stillet ansvarlig for ulykken. -
Sommerferien
ForumindlægHej. Jeg har skrevet en lille tekst på tysk om min sommerferie. Er der nogen der vil rette den? -
Mundtlig Eks -Gode råd??
ForumindlægUha.. nu er jeg kommet i den (mindre heldige, synes jeg selv) situation at jeg skal op til mundtlig tysk B. Er der nogen af jer der har erfaringer fra denne eksamen?Hvor meget skal man kunne? Jeg føler bare at kravene er meget høje nu når det er B-niveau, men har slet ingen anelse om det(?)Desude... -
Terminsprøver
ForumindlægJeg skal op i engelsk og tysk og dansk skriftlig hvad er vigtigt at kunne. Jeg ved at i tysk er det navneord med stort og bøjning af verber, men er der noget andet? Det samme med engelsk og dansk skriftlig. Hvad kan man komme op i i dansk skriftlig, og hvad betyder de foskellige genrer? Hva... -
Vejanlæg
Forumindlæghej jeg skal lave en fremlæggelse om tyske vejanlæg. jeg har fået udleveret en tekst som jeg kort skal fortælle om, men vil gerne lave et input omkring de tyske vejanlægs historie. problemet er at jeg intet kan finde om deres opståen :S nogen der kan hjælpe med en smule viden???? tusind tak på fo... -
3.G-opgaven
Forumindlæg3.g'ere.. Kom nu, hvad har i tænkt jer at skrive om - og i hvlke fag - i årets større skriftlige opgave i 3.g??Tror selv jeg vælger engelsk.. men skal man så ik bare læse en roman og analysere den så?? ;-/PEACE
