Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13061 til 13080 af 22746
-
Aksonspotentiale i SSO
ForumindlægStår med et lille problem.. Jeg skal skrive en bio rapport om nervesystemet på bio b niveau.. Hvor dybt ind i stoffet tror I jeg skal ? skal jeg helt ind og forklare dele hele med k^++ ioner strømmer ud og Na^+ strømmer ind og det hele ? -
Vil have hjælp til mit OSO Opgave
ForumindlægVi har en projekt næste uge, og emnet hedder DOSO = Den obligatoriske Selvvalgte Opgave. Jeg har så valgt Bygnings ingeniør, og vil meget gerne få hjælp til eller få nogle links om Ingeniør. Rapporten skal fylde 10 sider, og det er lidt umuligt :/ Håber i kan hjælpe -
Brydningsloven og sinus
ForumindlægHej. er igang med en rapport og stødte på noget der underede mig lidt: Ifølge brydningsloven gælder der for lysets brydning ved overgang fra luft til pyrexglas, at (sin(i))/(sin(b))=n hvorfor bruges sinus og ikke cosinus? på forhånd tak :D -
Haster plzzzz
ForumindlægNogen der har læst bogen (Pigen der vidste for meget) og har måske en analyse af den eller kan fortælle mig lidt af det. Jeg skal skrive en bog rapport om det og har nogle spørgsmål til det her. 1) hvad er budskabet med bogen? 2) komposition? 3)teamet/temaerne i bogen? 4) samlign med andre tekste... -
Cos, sin og tan
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal aflevere en rapport om cos, sin og tan. Jeg skal dog i denne forklare hvordan cos/sin/tan-formlen kom til at se ud som den gjorde. Altså hvad startede man ud med da man "opfandt" de, og hvordan "opstod" de. Jeg håber nogen kan hjælpe mig med det! -
Transformation eller ej?
ForumindlægHej allesammen, eftersom jeg er i gang med at skrive en fysikrapport hvor formålet går ud på, at bygge en generator, der kan få en pære til at lyse så kraftigt som muligt, er det så nødvendigt også i rapportens teori at skrive om transformation? -
Monsun
ForumindlægHeej alle sammen.. Jeg går på HF (1 år) Og jeg skal lave en rapport om Monsun, men da jeg var syg da vi lavede den i klassen vil jeg gerne spørge om nogen af jer ved hvad man skal skrive om og hvad Monsun er? -
Kemi spørgsmål
ForumindlægHej jeg skal skrive en rapport og svare på spørgsmålene: Hvorfor er salte opløselige i vand? Hvad er en alkohol? Hvilke slags kemiske bindinger holder en alkohol sammen? Er der nogle som kan hjælpe? På forhånd tak. -
uddannelse
Forumindlæghej allesammen Jeg skal skrive en rapport om stedet jeg var til praktik hos og et spørgsmål har jeg haft svært ved at finde ud af: hvor lang tid det tar at blive art director eller grafikker? svar hurtigst muligt tak :) -
Molekylerne i maden.
ForumindlægHej! Jeg har en spørgsmål, angående molekylerne i ens mad. Hvad bruges molekylerne i maden til? Det er en spørgsmål, fra min biologi rapport, som jeg er i gang med, og jeg er så lige gået i stå ved denne spørgsmål. Håber at I vil give jer tid til at svare på den :) -
Klima
ForumindlægHej guys and girls Jeg har brug for lidt hjælp angående min naturgeografi rapport i STX, 2.g Spørgsmålet er: Forklar herefter årsagen til, at der er nedbørsmaksimum i Napoli i vintermånederne samt nedbørstypen. Hvordan finder man ud af det? Tak på forhånd for hjælpen. - Panda -
Luft tryk :D
ForumindlægJaer... Jeg skal skrive en rapport om luft men jeg kan ikke finde noget på nettet om Lufttryk:P kan du forklare det? (jeg går i 7 på folkeskole så slap lige af med de svære ord tak ) Knus Kathrine -
Varmefylde (lod) - diskussion?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg er igang med at skrive en rapport om varmefylde, hvor man, udfra loddets varmefylde, skal bestemme hvad loddet er lavet af. Desuden skal der indeholde et diskussionsafsnit - og mine damer og herre - har i nogen idéer til hvad man kan diskutere om? :) På forhånd tak og god ... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej Jeg sidder her og roder med en biologi-rapport og vil høre om jeg kan få noget hjælp?? Mit spørgsmål er: hvilke mulige genotyper og fænotyper har jeg, når min blodtype er A +?? Jeg håber jeg kan få lidt hjælp...... ;-) -
Bestemmelse af blodtyper
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg har et spørgesmål, som har forvirret mig i rapporten om blodbesmmelse. Her er det føglende spørgesmål, som hører under diskussion: Forklar sammenhængen mellem genotype og fænotype i de to blodtype systemer (Rhesus + ABO) Mange tak på forhånd, håber der nogle det vil svare.. -
SØGER BIOLOGI HJÆLPELÆRER
ForumindlægHej, jeg søger en biologi hjælpe lærer. Jeg har en rapport for til på onsdag, som jeg synes er virkelig svær, og gerne vil have hjælp til. Jeg går i 3g og har biologi på B-niveau. Selvfølgelig er hjælpen mod betaling. :-) Mvh Emilie Fonager -
Jeg kan slet ikke følge med (efterløn) ?
ForumindlægJeg har ikke fulgt så meget med på det seneste. ... Det er derfor super fedt, at jeg til på mandag skal have en rapport/stil om efterløn klar! -.- Er der nogen, der hurtigt kan fortælle hvad det i bund og grund går ud på, hvem der mener hvad osv.? På forhånd tak! (: -
Spytamylases evne i et surt miljø
ForumindlægHej. Vi laver rapport på et forsøg om spytamylase. Et af forsøgene handlede om enzymets evne i et surt miljø, og vi havde forventet at enzymet ville være nedbrudt af det, men det virkede stadig. Nogen der kunne komme med en forklaring på det? -
blodtypebestemmelse
Forumindlægheej folkeeens! er igang med en biologi rapport, men er gået i stå ved et spørgsmål.. håber i kan hjælpee. spørgsmålet lyder således: Forklar sammenhængen mellem genotype og fænotype i de to blodtype systemer. (AB0- og Rehsus systemet) /: -
Spørgsmål fra censor og eksaminator
ForumindlægHejsa SP Når man har foretaget sine 10 minutters præsentation af, er det så muligt at censor/eksaminator spørger ind til punkter i ens rapport/skriftlige del som man ikke har præsenteret om til den mundtlige del? Og er der andre råd til hvordan man sørger for en ordentligt SOP eksamen. På f...
