Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13121 til 13140 af 20688
  • Kwh spørgsmål

    Forumindlæg
    hey folk's har lidt desperat brug for hjælp med en fysik opgave. Jeg har et el-apperat. Det har en effekt på 130 Watt. Jeg har det tændt i 1314000 sek på et år. Hvor mange kWh bruger jeg hvert år? Tak på forhånd.
  • præsentation af termisk energi

    Forumindlæg
    Jeg skal til min fysik eksamen lave en mundtlig præsentation af emnet : termisk energi og varme. mit spørgsmål er nu, hvordan gør jeg det bedst muligt. Altså hvad er vigtigt at fortælle og kunne forklare ??
  • Skriv reaktionen for Ammoniak og Saltsyre

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med en fysik/kemi rapport om salte, syrer og baser. og nu er jeg kommer til spørgsmålet: "Skriv reaktionen for Ammoniak og Saltsyre. Beskriv med ord hvad der sker." Nogle der kan hjælpe mig?
  • 24 timers eksamen (energiformer og energibevarelse)

    Forumindlæg
    Hej, jeg har trukket emnet energiformer og energibevarelse til min 24 timers fysik eksamen. Prøvens første del omfatter en præsentation af emnet: "energiformer og energibevarelse". Nogen der har nogle gode råd til præsentation?(hvad jeg kan komme ind på osv.)
  • 13-tallet

    Forumindlæg
    Tusinde tak for hjælpen herinde de sidste par dage, jeg endte med at få 13 til eksamen i fysik/kemi, så det gik bare super, og fortjenesten lå særdeles også til denne hjemmeside, Mange tak for hjælpen :)
  • Teoriafsnit i en rapport om en glødepære

    Forumindlæg
    Er i gang med at lave en rapport i fysik over nogle forsøg om elektricitet. Jeg er nået til forsøget "karakteristik af en glødepære" og skal skrive et teoriafsnit. Er der nogle der kan give nogle forslag til hvad man kunne komme ind på ?
  • ny reform

    Forumindlæg
    Hej.. er der nogen der ved, hvordan historie eksamen kommer til at foregå efter den nye reform, altså HVIS jeg skal op i faget til sommer næste år? og hvad med dansk mundtlig, fysik B, biologi B, engelsk A mundtlig?
  • Et vigtigt spørgsmål :)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skulle spørger om en forklarning om i kan hjælpe mig med dette spørgsmål vedrørende fysik. Fællestræk hos Syrer. Fællestræk hos Baser dette er 2 foreskellige spørgsmål. Håber der er nogen der kan hjælpe mig :).
  • 10.klasse - råd

    Forumindlæg
    Lærer mam noget nyt i 10 klasse i matematik, engelsk og dansk, fysik/kemi osv. Jeg kunne godt tænke mig at vide mere, om man lærte noget nyt/ er det same som 9 klasse eller hvordan foregår det?
  • Lektie hjælp

    Forumindlæg
    Hej Vi søger lektie hjælp tre timer om ugen til Cecilie. Cecilie går i 9 klasse, og har brug for motivation i følgende fag. Matematik, Fysik, Fransk. Cecilie bor i Værløse. Vi kan kontaktes på 29499908. Hilsen Fam Dalsgaard
  • Strålingsinduceret mutationer

    Forumindlæg
    Jeg arbejder med science fiktion i SRP og vil gerne bevis eller komme med grunde til hvorfor man ikke kan få superkræfter af radioaktivstråling. Teorien skulle helst være ind for fysik da jeg arbejder med fys/eng.(Hurtigst muligt,tak) Tak på forhånd.
  • hjælp kan ikke forstå sammenhængen

    Forumindlæg
    Eksamensspørgsmål: Lyd Frekvenser. Svingningsforhold. Diatonisk og kromatisk skala. Mit spørgsmål: har både læst i min bog og på internettet og kan ikke finde frem til hvad der menes med svingningsforhold og har også brug for at finde sammenhængen med diatonisk og kromatisk skala i fysik.. ...
  • Rapport

    Forumindlæg
    Hej jeg er i gang med at skrive fysik rapport. Skriver om albedoens effekt og virkning. Er der nogen der kan give mig eksempler fra klimatologien, hvor albedoen påvirker klimaet. Kan ikke lige selv komme i tanke om nogen.
  • Formelteori?? was?

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skriver pt en rapport i fysik. i mit teoriafsnit, skal jeg ikk skrive så meget om teorien som sådan, da mit forsøg har været en (I,U)-karakteristik. men min lærer siger jeg skal skrive om Formelteori? was is das? :P
  • Tyngdepunkt

    Forumindlæg
    Hej alle. Vi har fået en "lille" drille opgave af vores fysik lære: http://img467.imageshack.us/img467/1387/drilleopgavegb9.png Jeg kan altså ikke gennemskue hvordan jeg skal gribe denne opgave an. Nogen der kan give et hint? På forhånd tak :)
  • Saltjagt

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg er er ved at løse en opgave i fysik, er der nogen, som ved hvordan man kan udføre et forsøg, som viser at der er salte i stofferne: Druesukker, Kaliumnitrat, Naftalin, Magnesiumsulfat, Kobbersulfat, Sukker og Calcium? Ved ikke om der er en overordnet måde, man kan gøre det de...
  • Hjælp jeg trykkede cmd g i word 2011 på min mac og kan ikke åbne dokumentet mere

    Forumindlæg
    Jeg kom til at trykke cmd g i word 2011 på min mac. Nu vil den ikke åbne dokumentet uanset hvor meget jeg prøver. Jeg var i gang med en fysik rapport som jeg skal op i til eksamen i morgen eftermiddag og den skal sendes senest i morgen tidlig.... Hjælp!!!!!!!!!
  • Lydbølger- stående bølger for strengeinstrumenter

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg skal fremlægge om lydbølger- stående bølger for strengeinstrumenter i fysik. Jeg ville høre, om der var nogen af jer, der har en ide om hvad jeg kunne fremlægge. Håber virkelig I kan hjælpe mig, for jeg er forvirret. på forhånd tak :)
  • Beregn afvigelse

    Forumindlæg
    Hejsa :-) Jeg er i gang med en fysik-aflevering og har lige lavet en lineær regression over nogle data (målinger). Der står så, at jeg skal beregne afvigelse i % fra den teoretiske værdi, men kan ikke finde nogen formel? Nogle, der kan hjælpe mig? :-)
  • Tutor/Mentor søges til at hjælper med studiet

    Forumindlæg
    Jeg søger en tutor i Odense området som kan mig med mit studie. Jeg er lige startet på Odense Tek, og har nogle problemer med at følge med. Jeg har brug for hjælp i fagene Matematik,Elektronik og fysik.