Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13141 til 13160 af 22746
-
Jorden og månen
ForumindlægJeg undrer mig lidt over et spørgsmål i en af mine rapporter. Hvis man står på månen, ser man jorden lige over sit hovedet. Jeg skal finde ud af hvor lang tid, der går inden jorden går ned. Jeg går udfra, at svaret er aldrig, men hvad er forklaring på dette? -
Specefik varmekapacietet
ForumindlægHejsa Der står i min rapport at jeg skal huske at røre rundt i vandet mens det opvarmes, hvorfor skal jeg røre rundt. Hvad ville forskellen være imellem at røre rundt, og så ikke at røre rundt i vandet ? På forhånd tak :-) -
matrailelærerapport
Forumindlæghej jeg sider virklig og grubler hvordan jeg lige får formulleret og begyndt på min rapport jeg er ikke den store haj ( i nu) til at skrive en matrailelærerapport og søger en start og fremgangs metode den sksal handle om konstruktivopbygning af lette ydervægge med træ beklædning på forhånd... -
Beregning af mber(x)
ForumindlægHej Jeg skal i Kemi lave e rapport om Natriumhydrogencarbonat (bagepulver) og hvad der sker når man opvarmer det. Jeg skal udregne m(sænket)ber(x), der står det skal være den faste form, men forstår ikke hvordan man skal gøre. HVis nogen af jer ved det kunne det være en super stor hjæl... -
Kreativt produkt
ForumindlægHej! Jeg har i den her uge projekt uge, og skal aflever et kreativt produkt i morgen sammen med en rapport og jeg er virkelig meget i tvivl om, hvad mit kreative produkt skal være. Mit overemne er "Krise, udvikling og forandring" og jeg har om Muhammedkrisen. Håber virkelig på noget hj... -
Enzymatisk omdannelse af glucose til fructose
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan hjælpe med det her spørgsmål? Det er en biologi rapport, der omhander Enzymatisk omdannelse af glucose til fructose.. Hvilken betydning har pH for resultaterne? Hvilken funktion har de to temperaturer? Sweetzyme T er immobiliseret - hvad vil det sige? Hvad b... -
Grønlandspumpens betydning for Danmark?
ForumindlægHej. Sidder lige nu og laver en Naturgeografi-rapport om Grønlandspumpen. Jeg er dog gået i stå ved spørgsmålet: Har disse (Grønlandspumpen) strømninger nogen betydninger for Danmark? Håber der er nogen, der kan hjælpe. På forhånd tak. -
MÅLINGER
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at skrive en rapport og derfor kiggede jeg på et eksemepel som min lærer gav os.. (KIG PÅ BILLEDET) - Jeg forstår bare ikke hvor den sidste af måledaterne kommer fra? Altså den med (trekant)V=10,7 mL --- hvordan findes den? -
Hydrogenperoxid og sur væske omdanner I-ioner til diiod
ForumindlægJeg sidder nu og skriver min rapport på 'Iod i køkkensalt' men undrer mig over, hvordan hydrogenperoxid og en sur væske (svovlsyre i mit tilfælde) omdanner I--ionerne til diiod. Jeg håber, I kan hjælpe. :-) -
Fotosyntese og respiration
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg skal til eksamen nu her og skal desværre fremlægge om fotosyntese og respiration i min rapport. Desværre er det noget jeg ikke har fanget så godt så jeg er lidt lost på det punkt. Håber i kan hjælpe mig... *Forklar fotosyntese og respirationen, og deres betydning for økosy... -
Hvordan er mitokondrierne og grønkornet kommet ind i cellen?
ForumindlægJeg er i gang med en biologi rapport, og der er 2 spørgsmål som driller mig lidt. 1. Hvordan tror man mitokondrierne er kommet ind i cellerne? 2. Hvordan tror man grønkornet er kommet ind i cellen? Jeg håber I vil og kan svare, hurtigst muligt, og mange tak på forhånd! -
Bjergarters kredsløb
ForumindlægHej Da jeg skal skrive en rapport om bjergarter, og skal ind på hvor i bjergarternes kredsløb magmabjergarter, sedimentbjergarter og metamorfebjergarter høre til. og jeg ikke rigtig kan finde rundt i dens kredsløb, håber jeg virkelig at der er en der kan hjælpe mig med at forklare bjergarternes ... -
Rettelse?
ForumindlægHej! Ville høre om, nogen ville rette en Kemi rapport om kemisk ligevægt? Det indeholder for det meste forsøgsbeskrivelse etc. men har dog også en del teori om kemisk ligevægt, jeg har lyst til at få rettet. Wisshnem -
Bølgelængde som funktion af periode og havdybte
ForumindlægHej, Jeg har i min rapport, om bølger og tsunamier, fået opgaven: Opstil en ligning for bølgelængden udtrykt som funktion af perioden og havdybden. Jeg har prøvet mig frem, men kan ikke finde løsningen.. Er der nogle der kan gennemskue den? -
SYREPROTONER, POLÆRE OG UPOLÆRE BINDINER HJÆLP!!
ForumindlægSidder med min kemi rapport og mangler hjælp til følgende spørgsmål! Forklar at syreprotonen er bundet til iltet vha. en polær kovalent binding Forklar hvad polære og upolære bindinger gør ved et molekyle (polært/upolært) -
Isolering af DNA fra løg
ForumindlægHejsa. Sidder med en biologirapport, omhandlende isolering af DNA fra løg. Jeg er fuldstændig lost, og tænkte, om der var nogle, som havde en rapport liggende, som jeg kunne få inspiration af. Håber virkelig meget på svar ! - Natalie :-) -
ionforbindelser
ForumindlægHej. jeg er igang med at skrive en rapport om kemiske bindinger. jeg skriver i øjeblikket om et forsøg med flammefarver. Her skal jeg skrive teori om ionforbindelser og påvisning af metal ionen. Men hvordan hænger det sammen med flammefarver? -
Blodtype!! hjælp!
Forumindlægjeg har blodtypen B rhesus negativ, og jeg skal inddrage min families blodtype i det rapport jeg er i gang med, men problemet er at jeg ik ved hvilken blodtype de har. Hvad kan det højst sandsynligt være og hvordan? PÅ FORHÅND TAK! -
Spektrofotometri
ForumindlægHej, jeg er i gang med en rapport der handler om spektrofotometri og fedtstoffer, og der er noget jeg ikke rigtig kan finde ud af. Håber der er en sød sjæl her inde, der kan hjælpe mig med den. Opgaven lyder således: -Fortal om to situationer hvor man bruger teknikken (spektrofotometri). Tak... -
To lineære ligninger med ti ubekendte - teori
ForumindlægJeg skal lave en rapport om ligningssystemer, og jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvad jeg skal skrive i teori-delen om "to lineære ligninger med to ubekendte". Håber at nogle kan hjælpe, Mvh
