Søgning på: tysk notater. Resultater: 13141 til 13160 af 18469
  • Oversættelse - hvem er han?

    Forumindlæg
    Hvis jeg skal oversætte den korte sætning 'hvem er han?' til tysk, skal det så blot oversættes til: wer ist er? Er nemlig ikke helt inde i analysen, når det kommer til spørgende pronomener.
  • Die Grosse Chance

    Forumindlæg
    Hej derude. Nogle der har læst teksten ''Die Grosse Chance'' på tysk. Nogle der ved hvilke 3 dilemmaer der er i teksten.....
  • oversættelse

    Forumindlæg
    tænkte på om en have overskud til at oversætte en dansk teks til tysk for mig. for tysk er virkelig min svaghed og har det for til tirsdag d.15-03-05.. pleas.teksten lyder sådan:En tysk avis bargte sidste år nogle interviews med unge tyskere under 20. læserne erfarer her, hvad der optager* de ung...
  • das auge vom bodensee

    Forumindlæg
    hej jeg skal lave et referat af historien das auge vom bodensee.... -_- jeg har kun et kapitel selv resten har jeg kun fået fortalt på tysk og hørt på bånd. nogle der kan fortælle bare lidt om den -?
  • das auge vom bodensee

    Forumindlæg
    hej jeg skal lave et referat af historien das auge vom bodensee.... -_- jeg har kun et kapitel selv resten har jeg kun fået fortalt på tysk og hørt på bånd. nogle der kan fortælle bare lidt om den -?
  • das auge vom bodensee

    Forumindlæg
    hej jeg skal lave et referat af historien das auge vom bodensee.... -_- jeg har kun et kapitel selv resten har jeg kun fået fortalt på tysk og hørt på bånd. nogle der kan fortælle bare lidt om den -?
  • Ballade

    Forumindlæg
    Hvad kendetegner en tysk "Ballade"? Her tænker jeg på genren af bl.a. Goethe. Jeg mangler nogle træk som jeg evt. kan indblade i min stil om Erlkönig.
  • En oversættelse (konjunktiv) - Nogen der vil kigge lidt på den

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har lavet en tysk oversættelse, hvor der er nogle ting, jeg er usikre på .. Er der venligst en/flere der vil kigge den i gennem og evt. kommentere oversættelsen mht. om det er rigtigt?
  • hvordan siger man.....

    Forumindlæg
    hvordan siger man:1. og det hele begyndte med at........2. de ville opnå alt som var muligt.....3. denne gang......4. som gik hjemmefra for første gang....på tysk??
  • Deine og Dein.

    Forumindlæg
    Er der nogen der gider at forklare mig, hvornår der skal stå 'deine' i en sætning på tysk, og hvornår der skal stå 'dein'? Og hvad er forskellen?
  • Perspektivering - Tværfaglig

    Forumindlæg
    Hej alle Hvordan kan jeg perspektivere ytringsfrihed (tysk/dansk) til racisme? Evt. Et eksempel på ideer til perspektivering, altså hvad jeg kan komme ind på? Ville virkelig hjælpe mig videre! På forhånd, tak!
  • haster

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg har lavet en tysk opgave håber at der er nogen som gider at skrive noget til eller om den. hvis den har grammatiske eller gradbøjnings fejl vil jeg gerne vide det. hilsen mig
  • Checkpoint Charlie

    Forumindlæg
    Hej Vi skal lave en fremlæggelse på tysk om Checkpoint Charlie. Vores lærer ligger meget vægt på at man skal perspektiverer og sammenligne med Danmark. Hvad kunne evt. være en god perspektiviring og sammenligning? På forhånd tak!
  • Sammensatte tider!

    Forumindlæg
    Hej!Jeg har fået et tysk spørgsmål ang. en tekst. Spørgsmålet lyder:"find en sammensat tid, og gør rede for, hvad der er specielt ved den"Hvad er en sammensat tid :(?
  • Kendte mennesker fra Wien

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en tysk ogave om Wien, og jeg skal skrive om kendte mennesker... men jeg kan ikke rigtig finde nogen interessante undtagen mozardt. Kender i nogen ? på forhold tak :)
  • HaSTER: Acht Neun Siebenundsiebzig el. Neunundachtzig?

    Forumindlæg
    Heej Nogen der ved, hvad sidste års eksamenssæt hedder for Tysk A ved valgfag på STX ? Var det Neun Siebenundsiebzig el. Neunundachtzig el. en helt tredje ??
  • SSO

    Forumindlæg
    skal til at skrive større skriftlig opgave i historie, og skal skrive om de der tysker piger.. feltmadrasserne.. så ville høre om der var nogen der havde nogle gode links til det emne eller evt noget andet hjælp??
  • HJÆLP!!!!!!!!!!!

    Forumindlæg
    hej alle sammen den her opgave er til imorgen så håber virkelig i kan hjælpe mig jeg skal skrive om mine regler i min familie på tysk håber i kan hjælpe mig tak på forhånd:)
  • oversæt

    Forumindlæg
    Hvordan siger man det her på tysk?: De er venlige, fordi de tog godt imod Michael Mit Bud: Sie send freundliche, weil sie gut gegen Michael nahm.
  • Nogle der vil tjekke mit handelsbrev igennem

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har tysk på andet år nu. Jeg har fået til opgave at oversætte to handelsbreve. Hvis der er nogle som vil tjekke det igennem for fejl, så ville jeg blive super glad :-)