Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 13161 til 13180 af 42938
-
hjælp mig. dansk eksamen. ''det står i avisen''
Forumindlægjeg har trukket fordybeselsområdet det står i avisen, og jeg har vaglt at analysere denne artikel https://politiken.dk/forbrugogliv/livsstil/trivsel/art5543865/Eksperter-om-unges-trivsel-Det-perfekte-er-det-nye-normale, men er stærkt i tvivel om hvilken type artikel dette er, så det vil betyde me... -
Dansk Eksamen, 10 kl, prøve b. Emne: To Verdener, tekst??
ForumindlægJeg har trukket emnet "To verdener" i dansk. Vi har i år prøveform B hvilket betyder jeg har et godt stykke tid til at forberede mig. Jeg skal selv vælge en tekst, hvilken som helst genre (evt. novelle?), som omhandler dette emne. Der skal tekst-mæssigt også være en god del at tage fat ... -
demografiii konsekvenser af den aktuelle aldersfordeling kan få eksamen vigtigt
Forumindlæghvilke samfundsmæssige konsekvenser den aktuelle aldersfordeling kan få??? i japan?? ned under kan i se befolkningspyramiden -
Eksamen på særlige vilkår - får jeg overhovedet min hue? :(
ForumindlægHej folkens Jeg er for tiden på vej op til en god række eksamener, da jeg har fået tilegnet mig særlige vilkår i alle fag her i 3.g. Det ville som udgangspunkt ikke være et problem for mig, da jeg "vel bare" skal have et snit over 02. Mit problem er nu, at jeg høre folk snakke om at hvi... -
Hjælp til at finde en novelle til Dansk Eksamen (70'erne-90'erne) !!!!!!!!!!!!!!! HJÆÆÆÆÆLP :)
ForumindlægJeg skal finde en novelle som er tidstypisk fra tidsperioden 70-90'erne.. Jeg har bare mega svært ved at finde en novelle. . Så jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig med at finde en novelle, da det haster lidt :) Min lærer har opgivet disse noveller som vi skal relatere til : Dan Turéll: ... -
24 timers eksamen 1. korstog Raymond af St Gilles
ForumindlægJeg har lidt problemer med forståelsen af denne kilde: bogwebs.systime.dk/bogwebs/korstogene_61607363/kilder.htm#kap_5_txt_46 . Kort fortalt handler kilden om hvordan en gruppe af 1. korstog blev angrebet da de var på vej mod konstantinopel, og blev uvenner med kejser Alexius. De var der jo for... -
Hjælp til novelle romaner eller andre tekster, om identitet, og ungdom, til dansk eksamen.
ForumindlægJeg har idag trukket emnet "ungdom og identitet" jeg har brug for hjælp til at finde nogle tekster til emnet som er gode at analysere. Jeg har tænkt på tekster om personligheds forstyrrelse, usikkerhed, homoseksualitet, eller noget i den stil. Jeg skal reflektere til teksten "som e... -
Velfærdsstat og økonomi - 24 timers mdt. eksamen i samf. B
ForumindlægHey! Jeg har trukket et emne under titlen "Velfærdsstaten og økonomi", og har fået en række bilag der især fokuserer på SU-, sygedagpenge- og kontanthjælpsreformen såvel som vækstpakken. De er generelt meget kritiske imod hvorvidt de skaber vækst, og jeg tænkte på om i havde nogle begr... -
HJÆÆLP! Tysk eksamen A-niveau (Ein Mann, eines Tages)
ForumindlægHej! Jeg ville høre om der er nogen der har læst "Ein Mann, eines Tages" af Marie Luise Kaschnitz og måske kan hjælpe mig med at forstå den, er rimlig meget på bar bund og skal op i morgen. -
Engelsk eksamen - the people in the flat across the road - HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og skal forbrede min engelsk B ekamsen, og har trukket teksten ''the people in the flat across the road'' af Natashe Cooper. Nogen der har arbejdet med eller kender til denne tekst? Som måske kunne hjælpe mig med noget analyse eller lignede, som jeg ... -
Hjælp til at finde en trykt reklame jeg kan bruge til min dansk eksamen
ForumindlægHej, jeg går i 9 klasse og har trukket Reklamen som genre, og jeg vil gerne have hjælp. Jeg har mugligheden for a vælge en levende reklame eller en trykt. Jeg tager gerne imod alle bud men er mest på at det er en trykt kampagne eller reklame, da jeg snart skal op i muntlig dansk. På forhånd tak :) -
Forberedelse til min højst sandsynlig dommedag hos matematik eksamen
ForumindlægJeg ved godt det kommer til at gå i fisk til eskamen med matematik, og derfor kunne det være godt, hvis jeg opsøgte en højskole man kan tilbringe sit næste semester, eller måske bare ens sommerferie på. Nogen gode forslag til højskoler med høj fokus på 18+ elever, som er åndssvage til matematik? -
bestået matematik?
ForumindlægHey.. Jeg er i tvivl angående matematik. I årskarakter har jeg fået 4 i mundtligt og 02 i skrifligt. Men jeg har så været op til skrifligt, og tror nemlig at jeg får 00. Jeg skal ikke op til mundligt. Har jeg så bestået matematik? -
Hej
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, hvordan forgår eksamen i Gymnasiet. Er det ligesom folkeskolen???:) Tak på forhånd.... -
Dansk Skriftlig Eksamen 2011 - Nogen der vil læse min skriftlig dansk stil igennem, og komme med en mulig vurdering på en karakter?
ForumindlægKan selvfølgelig godt se det ikke er særlig nemt uden de givne artiklers, som er læst i forbindelse med opgaven. Men opgaven lød således: Krimigenrens popularitet Skriv et essay om krimiens aktuelle popularitet. I dit essay skal du tage udgangspunkt i (Krimifacisme? - det er en af de artikler d... -
Eksamener
ForumindlægMn studieretning er: Bio A, mat B og kemi B.Jeg har tænkt mig at vælge mat A og så skal jeg have fysik c. Derudover vælger jeg astronomi eller psykologi C, har ikke helt bestemt mig. Jeg har fortsættersprog og regner derfor med at aflsutte det i 2g.Jeg har kun haft få kemitimer, så jeg regner ikk... -
Gym Karaktersystem
ForumindlægHej.. jeg har været inde og kigge på mine indtil videre givne karakterer for afsluttede fag. Det som undrer mig er, at der f.eks. står billedetkunst..jeg fik 7(den nye) og den vægter 1,00, mens en 7 i skriftlig fysik b-niveau vægter 0,75? burde det ikke være omvendt. Desuden så ser det ud som om... -
Holocaust
ForumindlægJeg har trukket holocaust og holcaustbenægtelse i dag, og skal til eksammen imorgen. Jeg skal opstille 3-4 problemstilinger på baggrund af nogle bilag. Jeg har lidt problemer med at finde på nogle gode problemstillinger. nogle der kan hjælpe? Mine materialer er - en film hvor jødere bliver samme... -
Spansk A....
ForumindlægHej Jeg har spansk på A niveau på STX. Går lige pt. i 2.g og er glad for det, men.... Mit spansk er ikke så godt, dels pga min lærer, men også min egen bekostning. Jeg hader når jeg skal have spansk fordi jeg er så dårlig til at lære nye sprog! Jeg frygter virkelig eksamen, især den mundtl... -
Laveste karaktere
ForumindlægHej!hvad er detlaveste i har fået i karakter!
