Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13441 til 13460 af 27496
-
Skifte over til Medicin.
ForumindlægHej. Jeg har snakket med en del folk, og jeg har fået afvide at det kan lade sig gøre at tage 1 semester i Biologi studiet, hvor man kan efterfølgende vælge at starte på Medicin studiet. Det burde kunne lade sig gøre da man har samme grundforløb fik jeg af vide. Er det noget i kan bekræfte/afkræ... -
Fosterdiagnostik??
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og laver AT i fagene biologi/ religion, og har om fosterdiagnostik og etik. I biologidelen skal jeg redegøre for fosterdiagnostik, former for fosterdiagnostik, hvad det kan og dets metoder. Her er mit problem: Jeg skal finde hvilke former for fosterdiagnostik der findes... -
Immunologi
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en årsopgave i biologi og har valgt emnet Immunologi. Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvilke underemner der er vigtig inden for Immunologien og vil derfor gerne høre Jeres mening. Jeg har skrevet om det specifikke og det uspecifikke immunforsvar indtil videre. ... -
Syre og baser!
ForumindlægHEJ når en syre eller base afgiver elektroner, er det så - for base og + syrer. -
kPa i højde
ForumindlægHej Jeg står og vil fremlægge et "forsøg" til NV-eksamen, jeg har brug for at vide hvordan jeg finder frem til trykket (kPa) i forskellige højder, jeg ved at ved 6096 meter er trykket 46,563 kPa. Jeg vil gerne vide hvad trykket er ved 75 meter. Tusind tak på forhånd Mun -
Hvad lugter mest?
ForumindlægHej Jeg har en lidt mærkelig opgave, som jeg håbber i kan hjælpe mig med.Den går ud følgende:Hej Jeg har et problem med en kemiopgave, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Der går ud på følgende: Hvilke af disse tre stoffer lugter af ammoniak når det opløses i vand? De tre stoffer er NH4NO3, (NH4)... -
pks
ForumindlægHejEr der nogen herinde der ved, om pks for oxalsyre er 1,37 eller 4,37 -
Ionbinding og konvalent binding
ForumindlægHej jeg har læst lidt om Ionbindinger og konvalent bindinger, men jeg kan ikke helt forstå hvornår de Ionbinding opstår. Jeg er med på at Konvalent binding er når to eller flere atomer går sammen og deler elektroner, og at en Ionbinding er når det ene atom tager eller giver en elektron (må... -
nitration
Forumindlæghej sidder med følgende opgave Forudsige den største produkt af mononitration af methoxybenzene. jeg ved ikke helt hvordan man gør, håber i kan hjælpe :) -
hjæp til lidt matematik
Forumindlæghejjeg har lidt problemer med en opgave som lyder:Sodavand og andre sødede læskedrikke indenholder cirka 10 gram sukker pr. 100mL opløsning. Normalt anvendes almindelig rørsukker også kaldet saccharose til at søde med. saccharoses molare masse er 342,20Hvor stor er den molære koncentration af sac... -
tartratokompleks
ForumindlægEr der nogen der ved hvad et tartratokompleks er? -
Geo nørd søges.
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til geografi? Fik du karakter omkring 10 eller 11? Var du kanon til at skrive noter? Så er det lige dig jeg har brug for til et rigtig spændende projekt. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adressen: [email protected] Kærligst... -
id af oxoforbindelse
Forumindlæghar virkelig brug for hjælp!!nogens om ved hvorfor det lige er, at de aromatiske carbonhybrider bliver orange og de andre bare alm. gule når man blander 2,4-DNPH med et stof som indeholder en carbonylgruppe??Hvad er et kompleks?? skal redegøre for en indgået kompleksligevægt ved Fehlings/Tollens ... -
TotalReflektion
ForumindlægYo alle i kloge hoveder på Sp :)Nu er det vidst min tur til at be om noget hjælp :SJeg har en rapport for til onsdag, men jeg fatter nada af opgaven, har været syg de 2 gange han forklarede det.. så ja måske er det min egen ide. håber i kan hjælpe mig lidt undervejsTotalreflektion:Opgave 1:En dyk... -
kompleks / koordinativ binding
ForumindlægEt lille spørgsmål:Hvordan sker en kompleks/koordinativ binding. Det er noget med en forskydning af elektronparrene,men helt præcis hvordan? -
hvad er phosphat
Forumindlægnogle der kan forklare mig hvad phosphat er? :) og hvordan man skriver det kemisk ? -
hvordan skriver man en synopsis i fysik
Forumindlæghej, jeg ved ikke helt hvordan man skriver en synopsis. Man kan også sige hvordan den er opstillet. Det er til 9.klasse afgangs prøve i fysik, som sagt. Hjælp!?!?!?!?!?! -
Kloning af dyr, mennesker, uddannelse?
ForumindlægMan høre om forskere der kan klone mennesker og dyr og så går jeg her og tænker på hvad for en uddannelsebaggrund de har. Det kunne være meget interessant at arbejde med. Nogen der ved det? mvh Kevin -
A-niveau?
ForumindlægEfter sommerferien er det helt klart at jeg skal starte på gymnasiet, men jeg ved ikke hvilke fag, jeg skal have på A, B og C (niveau) ? Altså jeg vil gerne være tandlæge eller noget indenfor medicinretningen? Hvilke fag skal jeg så vælge på A-niveau? -
Massen
ForumindlægHej!Lige lidt hurtig hjælp, hvordan finder jeg f.eks. massen af stoffet Po-210?
