Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13661 til 13680 af 27496
  • hvilken rolle har plasmaet

    Forumindlæg
    hvilken rolle spiller den i cellen?
  • Hvad forstås ved ordet " variation"

    Forumindlæg
    Forstår ikke hvordan ordet " variaton" skal forstås hjælp tak
  • Elektronik

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg skal for første gang skrive en rapport i fysik, og jeg ved ikke hvor jeg skal starte?? Har i nogle foreslag til emner? og hvordan stiller man en fysikrapport op? Håber på hjælp:) Knus Maaanse
  • synopsis engelsk

    Forumindlæg
    jeg vil en hjælp mig med den synopsis til engelsk , som skal jeg op til den mundtlige prøve. den emne som kunne tænk mig og vælge er Love, men ved ikke rigtig om hvad for noget emner skal jeg fortælle om det. håber en kunne hjælpe.
  • Fra tyndtarm til tyktarm

    Forumindlæg
    Hvordan kommer føden fra tyndtarmen til tyktarmen, når føden nedbrydes?
  • Darwins indsamling af empiri

    Forumindlæg
    HVorfor indsamlede Darwin empiri? (fossiler,diverse dyr- og plantearter?) Var det privat interesse?
  • 'lovligt' - Eksamen

    Forumindlæg
    Nu faldt jeg lige over et indlæg herinde, hvor en elev, der skal op i bio mandag (mener jeg det var), har fået de spørgsmål, man kan trække SAMT materialet/ artiklerne der tilhører. Er det 'lovligt' , kom jeg så bare til at tænke på? Jeg har aldrig hørt om andre før, der har fået det tilh...
  • efter 9.klasse?

    Forumindlæg
    Er det godt hvis jeg tager på social og sundhedskolen efter 9.klasse? da jeg gerne vil være sygeplejeske?? men ved ikke helt om stedet, hvad er kravene? og får man elevløn, når man læser?
  • Opbygning

    Forumindlæg
    Hvad er solcellens opbygning?
  • bestrålede fødevarer

    Forumindlæg
    hej. lige et spørgsmål. hvorfor bruger mange lande bestrålede fødevarer, når man istedet bare kan bruge konseveringsmidler? tak på forhånd
  • Isolering af DNA

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en rapport om isolering af DNA, men har nogle spørgsmål jeg rigtig gerne vil have svar på. 1. Hvordan er en løg-celle opbygget, og hvor i cellerne finder man nærmere bestemt stoffet DNA? 2. Hvad er DNA i biokemisk forstand? Forklar med flest mulige detaljer. Må også gerne fork...
  • Nitrogens kredsløb

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snat op i fysik (FSA) og jeg vil høre om der er nogle der kan forklare nitrogens kredsløb lidt bedre end min fysikbog.
  • Hvad går ATP til?

    Forumindlæg
    Se overskrift: Tak på forhånd og god aften.
  • projektopgave

    Forumindlæg
    Hej Vores projektopgave nærmer sig men jeg kan ikke finde på et emne/problemstilling, vores overemne er fremtiden. Jeg har overvejet emnet mad i fremtiden, men kan ikke finde på en problemstilling. Mad i fremtiden interessere mig dog ikke særlig meget. Håber der er nogle der kan hjælpe med at fi...
  • Skriftlig årsprøve 2.g

    Forumindlæg
    Jeg har hørt at man på A-niveau i 2.g til den skriftlige årsprøve får eksamensopgaven fra 3.g sidste år... Jeg ved ikke helt om dette passer, men jeg ønsker stadig at høre om nogen ved, hvilken opgave der blev givet til eksamen sidste år... Navn, emne, nr??? TAK!
  • Har virkelig brug for hjælp

    Forumindlæg
    er der virkelig ingen der kan hjælpe mig med dette..???----------------- Ved hjælp af varmebehandling kan man fremstille triploide ørreder. De triploide ørreder er sterile og bliver ikke kønsmodne. Dette kan være en produktionsmæssig fordel, da kønsmodningen kræver ekstra foder samtidig med, at k...
  • TRANSPORTTYPER

    Forumindlæg
    hvad er diffusion,faciliteret diffusion, osmose og aktiv transport.
  • Blodtypebestemmelse

    Forumindlæg
    Hej med jer,Jeg har for en gangs skyld et ganske let spørgsmål..Hvad hedder det "blodtypebestemmelses-kort" man bruger til at bestemme sin blodtype??Lille, men vigtig detalje ;-)
  • Hvordan...

    Forumindlæg
    Hvordan kan man sige på engelsk: "Det handler om...."
  • Homo/heterozygotisk

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare hvad homozygotisk og heterozygotisk er? Det er i forbindelse med en rapport, og enten har læreren ikke forklaret det, eller også har jeg siddet og sovet i timen, for jeg har ikke taget nogle noter om hvad det er.