Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 13761 til 13780 af 65693
-
Længde på opgave - Matematik
ForumindlægHej. Jeg skriver SRP i samfundsfag og matematik om national økonomi. Jeg er i tvivl om hvor vidt jeg skal tælle matematiske formler med i de 2600 tegn der skal være på en normal side, eller hvordan de skal gøres op. En udredning af det ville jeg sætte stor pris på. Mvh Gustav, ps. kan ikke få fa... -
10 klasse matematik opgave
Forumindlægjeg har brug for hjælp til matematik jeg har et spær, de har brugt 3 træ, og i alt har de en længde på 6070mm.. endefladen på et træ er 140 mm.. spæreter bygget som en trkant på vinklerne 110 grader 25 grader og 45 grader spørgsmålet er : hvor lang er spærfodens overkant.. ?? -
1. matematik opgave
ForumindlægHej intelligente matematikere. Jeg har lidt svært ved denne opgave. Er der nogen der ville hjælpe mig med den? så ville jeg være rigtig glad. På forhånd tak. Jeg regner med at jeg skal bruge noget al-la (x-r)*(x-s) a) Bestem rødderne i andengradspolynomiet f(x)=x^2-x-2, og faktoris... -
Mundtlig eksamen - Scor 12 ;)
ForumindlægHey alle!! Nu er det ikke fordi jeg forventer at kunne få 12 til min engelsk eksamen på A-niveau. Men tænkte dette indlæg kunne bruges til at hjælpe hinanden lidt med nogle gode vendinger, ord og andre fifs så censor falder ned af stolen ;) Jeg kunne godt tænkte mig at høre, hvordan i indlede... -
FYSIK/KEMI EKSAMEN HJÆÆLP HASTER
ForumindlægHeej Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi eksamen her på mandag.. Vi har fået de emner, som vi kan trække til eksamen.. Blandt emnerne er der bl.a. salte.. Jeg er ikke så god til salte. Min lærer stillede mig nogle spørgsmål, som bl.a. kan blive stillet til eksamen .. Bl.a. spørgsmålet: Fremstil e... -
Hvad må man tage med ind til eksamen??
ForumindlægHey. Jeg sidder og er i gang med min 10 klasse mundtligt dansk eksamen. Jeg laver altid lange noter som jeg lærer udenad, men må jeg enlig have det parpir med ind til selve eksamen, selvom jeg ikke har aleveret det til hverken censor eller lære?? I niende klasse gjorde jeg det, men der sad og og... -
matematik find f¨ mærke
ForumindlægHej jeg håber i kan hjælpe mig med matematik og forklaring tak på forhånd ... hvordan laver man den første f1 -
Biologi skr. eksam 2005?
Forumindlæger der nogen herinde der ved hvorn studentereksams opg. for biologi ser ud både maj og sygeeksams opg... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg er så uheldig at skulle op i dansk. Hvordan forbereder jeg mig bedst? Jeg synes det er lidt svært, da det jo er en ukendt tekst man kommer op i. Skal jeg bare læse perioder op og hovedtrækkene om de centrale forfattere??Hvad angår dispositionen...har i erfaring med at det er bedst kort at for... -
Eksamen! Hurtigt svar
ForumindlægJeg skal op i historie i morgen (går på gym), og er virkelig blevet i tvivl mht. længden af sider,som man kan trække. kendt tekst. er det omkring de 4 ns max? -
Mundtlige eksamens spørgsmål fra 2015
ForumindlægHej er der nogen der har de mundtlige eksamensspørgsmål fra 2015? -
HURTIG HJÆLP TIL MUNDTLIG DANSK EKSAMEN
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk nu i morgen, og mit fordybelsområde er reportage. Jeg har valgt en reportage, der beskriver terroangrebet i Paris den 13. november sidste år. I reportagen er der en udtalelse fra præsident Francois Hollande. Mit spørgsmål lyder på, om man kan kalde ham en ekspertkilde... -
EKSAMEN OM 4 TIMER!
ForumindlægJeg tænkte på om der var nogle her inde, der ved om Karen Blixen, har lavet sig selv som falken i skibsdrengens fortælling. Fordi at hun jo altid har sig selv med i historien på en eller anden måde. Og hvis hun ikke er falken, hvad er hun så? Håber i kan nå og hjælpe og vil hjælpe :) -
eksamen i mundtlig engelsk B
Forumindlægjeg har fået et emne der handler om vold. normalt ved jeg godt hvordan jeg skal forholde mig til et eksamensoplæg. men det udleverede materiale indeholder ikke kun 1 men 2 tekster, der begge er artikler om unge mennesker der bringer en pistol med i skole. den ene artikel er forholdsvis objektiv (... -
Fysik eksamen på mandag
ForumindlægHvordan kan jeg bedst forberede mig? Ved at øve på gamle eksamenssæt eller lave opgaver fra de forskellige lektier? -
Kristendoms eksamen - 9. klasse
ForumindlægHejsa! :-) jeg skal op i kristendomseksamen på torsdag, og det ikke fordi det bugner af notater til emnerne... Er der nogen som har været oppe i de samme som mig, eller bare har nogle notater som passer til emnerne? Emnerne er: Kristendom Fristelse (Lad dig friste og...) Det hellige (Er... -
NVG Eksamen / Begreber
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal op i NV på mandag og jeg ville lige høre om nogen af jer kunne nogen gode Naturvidenskabelige begreber, som kunne score mig nogen ekstra point? Tak på forhånd / Jens -
1 højnivaeu fag Eksamen!?
ForumindlægHey derude.. Er rigtig forvirret. Skal op i Idræt, Old, Mat, Rel... Dvs. kun 1 høj nivaeu fag.. Så vidt jeg kan huske skal man op i mindst 2 ? Eller WHAT ? -
ENERGI!! EKSAM I MORGEN!!!
ForumindlægHej.. Jeg har lidt svært ved at huske de her forsøg , så det vil være rart hvis nogen lige kunne fortælle lidt om dem? ( -hvad der sker , og hvorfor det sker? JEG SKAL BRUGE DEM TIL AFGANGSPRØVEN I MORGEN, SÅ DE ER MEGET VIGTIGE!!) -OBS! De handler alle sammen om magnetisme og energi. Forsøg: - D... -
Eksamen uden hjælpemidler - vektorer
ForumindlægEn af de ting, som det forventes at man kan til prøven uden hjælpemidler, er at anvende reglerne for vektorregning. Men jeg synes det er et vidt begreb. Er der nogle der ved mere præcist hvilke formler det er? Håber der er nogle, der kan hjælpe.
