Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13781 til 13800 af 23765
-
Hvordan læser man denne statistik?!
ForumindlægHej jeg er ved at skrive en rapport, og jeg skal læse dnne statistik, men kan ikke rigtig finde ud af hvad den viser. Statistikken er på denne hjemmeside: http://www.globalis.dk/Media2/Figurer/Koncentrationen-af-CO2-i-atmosfaeren håber virkelig der er nogen der lige ved kigge lidt på det t... -
Økologi - Fosfor
ForumindlægI forbindelse med en biologi rapport, sad jeg lige og tænkte over noget: Hvad kan fosfatmangel egentlig betyde for planters vækst og stofskifte? Hvorfor er kun en begænset del af jordens fosforpulje tilgængelig for planterne? Tak på forhånd :) -
HJÆLp -kemi
ForumindlægHej, jeg skal lave en rapport om Chlorid indhold i øjenskyllevæske. hjælp til dette: 1)Beregn koncentrationen i mol/L af chloridioner i øjenskyllevæsken. Vise dine beregninger. 2)Hvad svare det til i masse% NaCl? (Densiteten af opløsningen er 1,005 g/mL) -
Phosphatfældning - Reaktionsskema
ForumindlægJeg er ved at skrive en biologi rapport og kan ikke finde ud af at lave en phosphatfældning i et reaktionsskema. PO43-(aq) + FeCl3(aq) --> Kommer ikke rigtig videre derfra. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak -
Evolution
ForumindlægGodaften. Jeg er igang med en rapport om evolution, og er stødt på spørgsmålet "Har der været perioder, hvor bestemte dyr og planter har domineret?" Jeg tænker på dinosaur, kæmpebregner, osv., men er det rigtigt? Ellers har I så flere dyr og planter, jeg kan putte på. -
Byplanlægning
ForumindlægHej Alle sammen... Jeg sidder og laver geografi rapport og har fået et spørgsmål der lyder: - Forklar begrebet byplanlægning.. Jeg kan ikke rigtig finde noget om det på nettet, Så håber virkelig der er ngoen der kan hjælpe mig. Hilsen Maja..;) -
Hjælp til kemi!!!
ForumindlægHej <33333 Jeg er midt i en rapport om landbrug, hvor jeg har fået udleveret en problemformulering, men jeg har svært ved at findeud af, hvad primær og sekunder produktion inden for landbruget er?? Nogen som kan hjælpe?? På forhånd mange tak :) Anne <3333 -
Hvorfor har vi søgt efter liv i rummet?
ForumindlægHej. vi skal lave en rapport som vi skal aflevere snart. Vi har brug for hjælp til et af vores underemner som vi ikke kan finde noget svar på. Hvorfor har vi søgt efter liv i rummet? på forhånd tak. -
Primære, sekundære og tertiærer alkoholer.
ForumindlægJeg er i gang med en Biotek rapport og jeg skal forklare forskellen mellem primære, sekundære og tertiæere alkoholer, samt beskriver det der kendetegner hvert enkelte alkohol. Er der ikke nogle søde mennesker derude, der kan hjælpe mig med dette, tark :)) -
hvorfor man afbrænder regnskoven ?
ForumindlægGoddag . Jeg er igang med at lave rapport og vil meget gerne at vide hvorfor man brænder renskoven ? jeg har sagt og søgt på nettet men kan ikke finde noget jeg kan bruge på forhånd tak -
Ag(NH3)2^+
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skriver rapport om termodynamik i kemi, men jeg har et lille sprøgsmål. Jeg sidder nemlig UDEN opslagstabeller, og jeg skal bruge Gibbs-energi vædien på stoffet: Ag(NH3)2^+. Jeg har gennemsøgt nettet, men jeg har ikke været heldig. -
Restriktionsanalyse - Hjælp!
ForumindlægHey alle zusammen. Jeg er i gang med at skrive rapport om restriktionsanalyse og gel-elektroforese. Og har lige et par spørgsmål. Hvad er selve metodens princip??? :S og inden for restriktionsenzymer - Hvad er markørens funktion?? 1000 gange tak, for de barmhjertige sjæle der lige vil kigge på de... -
Religion problemstilling;
ForumindlægHej! Jeg skal lave en rapport over 4 uger med overemnet: Hvad er religion? Vi skal derfor have en problemstilling som; "Hvad betød reformationen for Danmark i 1500 - 1600 tallet" - men da jeg ikke ved særligt meget om religion, kunne det værer jeg kunne få nogle ideér herinde fra:) T... -
Estere
ForumindlægHej I en rapport omkring fremstilling af en ester bliver jeg spurgt omkring 1. Hvorfor carboxylsyren og alkoholen er væsentlig mere opløselig i vand, end esteren er? 2. Kunne I have isoleret esteren på andre måder? Håber nogen kan hjælpe mig med dette. -
kulstrofkredsløbet
ForumindlægHej Alle sammen:) Jeg sidder med en NV rapport, og er gået istår. Jeg skal redegøre for kulstofskredsløbet, og dettes betydning for drivhuseffekten, men kan virkelig ikke give en forklaring på kulstofskredsløbet. Har søgt på nettet hist og pist, men det har ikke hjulpet. På forhån... -
udregning med 3-trinsreglen!?
Forumindlæghey, skal afflevere en mat-rapport imorgen, men kan ik finde ud af følgende spørgsmål: Beregn ved hjælp af 3-trinsreglen f ' (x0) i et vilkårligt punkt x0 for funktionen med Forskriften f(x)=x^3-3x-1 nogle der kan hjælpe mig!? tak -
kvotient og kontinuerte funktioner!?
Forumindlægjeg har to spørgsmål angående en rapport om differentialregning: 1. hvad er den matematiske deffination af "kvotient"? jeg har læst at det er et gennemsnit, altså et produkt af en division, men tror ikke det er det jeg skal finde ud af? 2. er der nogle der har nogle eksempler på funkt... -
Hubbles lov
ForumindlægHej, Jjeg skal skrive en rapport over hubbles lov, og jeg har lavet min databehandling, men min graf ser meget mærkelig ud, nogen der kan hjælp med at forklare hvorfor? Venlig hilsen Sandia -
Hubbles lov- Igen
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en rapport over hubbles lov, men jeg få en mærkelig graf. Nogen der gider se, hvad det er jeg har gjort forkert. Den skal afleveres idag, så det vil være vild rart hvis nogen kunne svare mig idag:) Med venlig hilsen Sandia -
Fremstilling af benzoesyre
ForumindlægJeg mangler kun nogle beregninger i denne rapporten inden den skal afleveres Jeg har skrevet oxidation af benzylalkhohol til bezaldehyd som: C6H5CH2OH ->C6H5CHO Er det rigtig? Det står man også skal afstemme den, og jeg forstår ikke hvordan man gør det her
