Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13861 til 13880 af 95433
-
Hubble lov afstandsbestemmelse
ForumindlægGalaksens UGC 10214 har grundet sin udsædvanlige facon fået navnet the tadpole Galaxy (Haletudse galaksen) Den såkaldte 21 cm linje, der stammer fra brint, måles i laboratoriet til 21,106 cm. Samme lys fra UGC 10214 har en bølgelængde på 21,767 cm - Brug dette til at beregne rødskydningstallet?... -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægHvorfor kalder man stråling for "Elektromagnetisk", eller er jeg helt væk? Fik nemlig ikke at vide hvorfor det hed som det gjorde, i undervisningen. I kan byde ind med alt hvad I vil. Håber også der måske kan inddrages nogle billeder. :-) På forhånd, mange tak! :-) -
Elektromotor
ForumindlægJeg skal bygge en generator via en en eletromotor. Jeg fatter virkelig ikke hvordan man skal gøre det når der skal tandhjul indover og jeg kan ikke finde nogle forsøgs vejledninger. Please hjælp -
Karakterer: Afsluttende fag.
ForumindlægHej Lad os sige at jeg har mat på C. Kommer mit årskaratkter i mat på mit gennemsnit eller er der en prøve sidst i faget, og det jeg så får der er det som kommer på beviset? på forhånd tak :) -
Hjælp til produkt om unge sportsfolk
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder med en eksamensopgave i kommunikation/it C, hvor jeg skal lave et produkt for at "advare unge sportsfolk mod brug af præstationsfremmende stoffer" Nogen som har nogle ideer til et produkt? ;) -
Forberedelse til mat. eksamen
ForumindlægHej.Jeg skal op til mundtlig matematik og skal derfor have forberedt mig lidt. Mit problem er bare jeg ikke helt ved hvordan. Jeg syntes det er meget uoverskueligt at læse hele pensumet og føler også det er lidt spild af tid. Men hvordan kan jeg forberede mig bedst muligt?Hilsen FuglsangPS. Jeg h... -
Test
ForumindlægHey!Jeg skal snart op i en test i fysik. Jeg har a-niveau i 3.g. Testen omhandler mekanik. Jeg har prøvet ligesom at opsumere hvilke formler der evt. kunne fremkomme og hvad de skal bruges til, men jeg er ikke sikker på at jeg har det hele med på trods af en gennemgang. Så hvis nogen har nogle fo... -
fag
Forumindlæghej jeg fik på et tidspunkt en mail fra studieportalen hvor der var nogle folkeskole fag og under hver fag var der nogle emner for eksmepel under fysik var der magnetisme. Og så kunne man læse alt om hvad det var. og det var 9 klasse niveau i folkeskolen. Så vil spørge om der er nogle som også h... -
Tyngdeacceleration 2 !!!
ForumindlægATT.: H03Jeg tror ikke, at jeg skal have hjælp af dig, da du kun går i 1.g og endnu ikke har fysik på A-niveau!Tyngdeaccelerationen er IKKE det samme som tyndekraften! Og desuden er der forskel på tyngdeaccelerationen på jorden og i rummet!Til andre der kan løse denne opgave: "Hvordan kan ma... -
Luftmodstand i to dimensioner
ForumindlægHjælp! Jeg skriver studieretningsopgave i fysik (a-niveau) & idræt, og skal bl.a. forklarer, hvordan luftmodstanden påvirker en bold i to dimensioner. Jeg skal vist nok dele kræfterne op i en x - og y-retning, men jeg aner ikke, h... -
Naturvidenskabelig engelsk-ordbog
ForumindlægJeg vil lige høre om der er nogen, der kender en naturvidenskabelig ordbog (specielt med matematik, men også gerne fysik), hvor man kan slå så godt som alle matematiske ord op... Jeg er ret irriteret over, at der er mange ord, som jeg ikke kan på dansk, når jeg skal omtale matematik, der er på hø... -
Eksponentiel regression
ForumindlægHej Hvor får jeg mine resultater fra et fysik forsøg (absorption af gammastråling) ind på en eksponentiel regression graf Jeg har en rimelig avanceret lommeregner, Texas Instruments Cas, den er grå i det, og ret stor. Har matematik på B- niveau. Rapporten skal afl. i morgen, så det ville være ... -
"lærer" søges i Horsens/århusområdet.
ForumindlægHejJeg søger en som kan hjælpe mig med matematik på A-niveau, samt fysik og kemi dog primært Matematik. Du skal være sikker i din viden og være god til at lære fra dig. Jeg tænker på ca 2 timer 1 til 2 gange om måneden til jeg mener at have styr på det. Skriv din email så kontakter jeg dig snarest. -
Stokes lov
ForumindlægJeg skal snart til den mundtlige fysik eksamen på A-niveau. Jeg mener bare ikke, at vores bog behandler stokes lov særlig godt/dybdegående. Jeg kunne derfor godt tænke mig at få lidt baggrundsviden for, hvordan loven er udledt, og hvorfor den kun gælder for små kugler med lav hastighed. Nb. hvad ... -
Biologileksikon sælges
ForumindlægJeg sælger et biologileksikon (mere præcist "Gyldendals Minilex Biologi", ganske udemærket stand, dog lidt krøllet i det ene forsidehjørne. Det er den udgave der oftest bliver anvendt på gymnasier med biologi på A-og B-niveau, og det giver et godt indblik i de fleste biologiske termer. ... -
HJÆLP. Jeg skal op imorgen!!!
Forumindlæghej :) jeg skal op i fysik imorgen, og ville spørge om der var nogen af jer der har nogle idéer til forsøg og hvad man kan sige under følgende emner : - Syrer, baser, salte, - Forbrænding, lufforurening, - Alkohol, - radioaktivitet, Jeg har brug for hjæælp! jeg skal op imorgen og er meget ... -
Potentiel energi
ForumindlægHej, jeg har virkelig meget brug for hjælp til at udlede den potentielle energi teoretisk. Jeg skal komme fra A = F * ?s til Epot = m * g * h Jeg har fysik på lavt niveau, så hvis nogen har en udledning der passer til dette, altså gør brug af de samme symboler som ovenstående, ville det bare være... -
A, eksamen imorgen !! hjælp
Forumindlægjeg skal til eksamen imorgen i skriftlig fysik på stx A-niveau - og har kigget i de seneste års eksamenssæt og der er næsten altid en opgave med kræfter .. men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal indtegne dem og hvilke kræfter der skal indtegnes .. hmm :/ nogen der kan hjælpe med en ... -
HJÆLP! indtegn kræfter ??
ForumindlægGodaften . :) Jeg skal til eksamen imorgen i skriftlig fysik på stx A-niveau - og har kigget i de seneste års eksamenssæt og der er næsten altid en opgave med kræfter .. men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal indtegne dem og hvilke kræfter der skal indtegnes .. hmm :/ nogen de... -
blandet spørgsmål!
Forumindlæghej- jeg er ikke lige den skrapeste til fysik/kemi så derfor vil jeg gerne have hjælp, til et 8-9 klasses niveau! håber i vil hjælpe.. har følgende spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på (: hvad er demineraliseret vandt? hvad er neutraliseret vand? hvad er postevand? hvad er primær- og ...
