Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13881 til 13900 af 23765
  • Bevis for sammenhængen mellem Fx og Fy (Potenssammenhænge)

    Forumindlæg
    POTENSAMMENHÆNGE. Hej. Jeg sidder her med en rapport om potenssammenhænge og skal give et bevis for en sammenhæng mellem Fx og Fy. Nogle idéer hvordan man gør det? Her er opgaveformuleringen: Lav et bevis for sammenhængen mellem Fy og Fx Lav bevis for formlen Fy = Fxa På forhånd...
  • Ethanolindholdet i vin

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har lavet et kemiforsøg, hvis formål var at bestemme ethanolindholdet i vin, men jeg må indrømme, at jeg er en anelse i tvivl om teoriafsnittet. Er der nogen, som har skrevet denne rapport eller kender teorien bag?
  • partielt molært volumen.

    Forumindlæg
    har lavet følgende forsøg, skal laves rapport over det. der står på side 5 nederst 5 spørgsmål. nogen der kan hjælpe med spørgsmål 1, 4 og 5? http://kemif1.kiku.dk/homepagef1x08/ovelsef1-2/partmol.pdf
  • Neodym magnet

    Forumindlæg
    Hej ... Måske kan jeg være heldig der er en som kan hjælpe mig.. Jeg kunne godt tænke mig at få svar på hvordan man fremstiller en såkaldt neodym magnet. Hvilken teknik og maskiner bruger man? Skal bruge det til en teknologi rapport i teknologi A
  • Basisk opløsning???

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er ved at lave lidt side noter til mine rapporter, til eksamen og er gået lidt "død" på denne: Basisk opløsning er konc. af h3o+ er mindre end konc. oh- Er der en, der kan forklare det så jeg forhåbenlig kan forstå det *S*
  • Kemisk reaktion og osmose

    Forumindlæg
    Sidder lige med det sidste af min rapport om osmose. Er helt lost med 2 ting En sukkerknald der opløses i vand Sker der en kemisk reaktion? Hvad sker hvis man nedkøler vandet med sukkerknalden i glassene til ca. 0 grader C?
  • Kvantativ analyse af Natron (Volumen!)

    Forumindlæg
    Hej ! jeg er ved at lave en kemi rapport der hedder " Kvantativ analyse af Natron" Jeg har lavet et reaktions skema udfra to reaktioner, hvor molmasse, stofmængden og massen er fundet . Jeg skal nu finde volumen? Hvordan kan jeg finde denne, når jeg ikke har koncentrationen op...
  • Samfundsperspektivering

    Forumindlæg
    Heej :) Jeg sidder med en teknologi rapport og kan bare slet ik finde ud af hvad man skriver i en samfundsperspektivering. Så det vil jeg meget gerne have hjælp til :) bare sådan en kort opridsning om hvordan og hvorledes man formulere en samfundsperspektivering? På forhånd tak for hjælpen / CT
  • natriumhydrogencarbonat

    Forumindlæg
    Hej alle. Vi har lige lavet et forsøg med natriumhydrogencarbonat og skal til at skrive rapport. men jeg ved ikke helt hvad jeg kan skrive ved hypotese? det er jo som formål? og hvad med teori. håber nogen kan sætte mig lidt i gang:) louise
  • Blodtypebestemmelse

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og skal skrive en rapport om blodtypebestemmelse, og er nu nået dertil hvor jeg skal finde fejlkilder der kunne opstå i forsøget? Jeg er lidt i tvivl hvad jeg skal svare her? Vi udførte forsøget ved hjælp af eldonkort. Mvh Katie
  • Parlamentarisk/Parlamentarisme

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at lave en samfundsfags rapport om styreformer. En af dem er Parlamentarisk/Parlamentarisme som jeg har svært ved. Så jeg ville blive rigtig glad hvis der var nogle der kunne hjælpe mig, og forklare hvad det handler om? 1000 1000 gange tak på forhånd !
  • Monetarismen

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at skrive en rapport om keynesianismen og dens eftervirkninger? Jeg ved godt at monetarismen var en reaktion på keynesianismen, men hvilke argumenter/beviser havde monetaristerne mod keynesianismen?
  • Redoxreaktioner og titrering heraf

    Forumindlæg
    Halløj :D Jeg har lavet alt der skal laves i min rapport, men denne store del forstår jeg ikke helt. Det er oploadet som dokument og spørgsmålene og det jeg har tilføjet er skrevet med rød farve. Jeg beder kun om et eller flere skub i den rigtige retning. På forhånd tak :)
  • Fotosyntese

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lavet et forsøg, lavet rapport fået den tilbage osv. Men har ikke rigtig forstået det. Hvorfor optager planter CO2 i lys? og hvorn kan planterne udskille CO2 i mørke? Og hvorfor er lys nødvendigt for fotosyntesen?
  • gæringsprocesser

    Forumindlæg
    Hejsa. jeg er gået lidt i stå med min bio rapport. Jeg skal lave en beskrivelse af kulhydraternes vej fra monosaccharid gennem glycolysen og gæringsprocesser. Jeg skal også redegøre for begge typer gæringsprocesser. er der nogle der kan hjælpe mig med det? :)
  • HASTER!!

    Forumindlæg
    Jeg har en rapport for til i morgen & jeg skal skrive en side om bornholms geografiske opståen & jeg kan ikke finde nogen hjemmesider hvor det står.. Er der ikk nogen der har nogle hjemmesider hvor der står noget om det ?
  • Blodglukosekoncentration??

    Forumindlæg
    Er i gang med en rapport vedr. blodsukker. Har dertil et par spørgsmål jeg ikke rigtig kan finde svar på, nogen der kan hjælpe?? 1) Hvorfor stiger blodglukosekoncentrationen efter indtagelsen af glukose? 2) Hvorfor falder blodglukosekoncentrationen igen?
  • Puppet State (HASTER!)

    Forumindlæg
    Heej (: Jeg er i gang med at lave en rapport i samfundsfag om styreformer og jeg kunne godt bruge lidt hjælp (: En af mine styreformer er Puppet State/Puppet tilstand og jeg ved ikke så meget om det så jeg ville blive rigtig glad hvis der var bogen der kunne fortælle mig lidt om denne styreform....
  • Hjælp, kloge hjerner :D

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er igang med og skrive en biologi rapport omkring osmose/diffusion. Og jeg går død når der står noget om cellestørrlelse ?? Er der nogen der kan fortælle hvad cellestørrelse i sammenligning med f.x diffusionshastighed? Det ville være super hvis nogle kunne hjælpe...
  • Kig lige her; (:

    Forumindlæg
    Jeg sidder her midt i en kemi rapport, og ville høre om nogle af jer andre måske havde haft noget med magnesiumoxid? ( MgO) For mangler en del forståelse af hvad det kan bruges til eller lign. På forhånd tak.