Søgning på: tysk analyse. Resultater: 13881 til 13900 af 38620
-
Eksamner for 1. og 2.g
ForumindlægJeg tænkte om vi ikke skulle lave en tråd hvor folk kan fortælle hvad de skal til eksamen i? Det er nu meget sjovt at se.Jeg skal op i engelsk, og så årsprøve i historie og dansk, og er matematisk 2.g'er.Hvad med jer andre? -
[Adjektiv] 1 sætning rettelse
ForumindlægHej. Denne sætning Jeg ser ofte det lille barn på legepladsen. Ich sehe häufige das kleine Kind an den Spielplatz. To spørgsmål: 1. Hvad bliver häufige til? Og hvorfor? 2. Er "den" Spielplatz korrekt? Mener, at det er akkusativ. -
Led- eller hovedsætning
ForumindlægEr denne sætning en ledsætning eller en hovedsætning og hvorfor? und während des Krieges die Söhne im Gefängnis waren. -
MEGA STRESSET!!!
ForumindlægHEj, jeg har lige fået at vi skal op i geografi og tysk som udtræksfag!!!Men jeg er mega stresset/forvirret, for ved intet om hvordan jeg skal forberede mig..vil være mega dejligt hvis nogen vil hjælpe mig lidt på vej...(Behøves ikke kun at være i tysk-Geografi, men også de andre obligatoriske fa... -
Pronominer
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælp mig med at find ud af, hvilken person pronominet man er (på tysk)? -
grammatik
Forumindlægnår man bruger man hvordan skal udsagnsordet så ende på tysk. wenn man schreibt oder wenn man schreiben. -
kan nogle finde grammatiske fejl?
Forumindlæg”Lola rennt” (danske) Tom Tywker er en berømt tysk filminstruktør. Han indspillede (drehen) sine første film som 11-årig. I 1998 blev hans tredje film ”Lola rennt” en stor publikumssucces. Filmens handling foregår (spielen) i Berlin. Den handler om Lola og hendes ven Manni... -
Hjælp til adfærd i skolen og hjælp til at forbedre mig.
ForumindlægHej, jeg hedder Victor. Jeg klarer mig ok fagligt i alle fag, undtagen Tysk. Tysk er jeg så begyndt at tage mere seriøst. Jeg har store problemer med min adfærd og holdning til tingende, det gør at lærene ikke er så vilde med mig. Jeg kan fx. godt finde på at sige til skole lederen:"Hold nu ... -
Hvordan forbereder man sig bedst muligt til billedkunst eksamen?
Forumindlæghej jeg skal til billedekunst eksamen i næste uge. vil bare lige høre om der er nogen der har været oppe i billedkunst, hvordan skal man forberede sig bedst muligt self. skal hele pensumet læses igennem, men hvilken notater er vigtigst at skrive ned? det er vel også en god ide at analysere forske... -
Forståelse af problemformulering
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om, hvad der menes med det sidste punkt i min problemformulering. Jeg skriver om prostitution i USA, med fokus på staten Nevada hvor det er lovligt. Mit sidste punkt lyder: Diskutér med afsæt i redegørelsen og analysen om prostitution er/bør være et frit valg, e... -
Har lidt problemer ang. prøven på mandag
ForumindlægHej, jeg skal til dansk prøve (prøveform B) på mandag, og har valgt Jesper Wung-sungs essay "I am here" - Jeg har fundet ud af at det er stort set umuligt at finde analyser af den online (hvis du har en ville jeg virkelig værdsætte det ^^), og jeg har også problemer med bare at finde ... -
Den dansende dreng - synopsis
Forumindlæg(Dansk mundtlig FSA, prøveform B) Jeg skal aflevere en synopsis den 25. maj. Mit fordybelsesområde er Døden, sorg og krise, og jeg har valgt prøveoplægget Den dansende dreng af Bodil Bredsdorff. Jeg har læst den igennem flere gange og har streget de vigtigste steder i teksten over. Jeg har tænk... -
DHO HJÆLP !!
Forumindlægjeg er igang med min DHO historie opgave, jeg skriver om gernerobringen af Granada og har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive ved mit sidste spørgsmål. så hvis der er nogle der bare kan det her emne så vil jeg gerne have noget hjælp! :) jeg her to kilder set fra kristen og muslim... -
Forberedelse til Engelsk Mundtlig Eksamen (B-niveau)
ForumindlægJeg har en engelsk mundtlig eksamen her på fredag (b-niveau) skal der snakkes om en ukendt tekst som vi trækker. Jeg undrer mig kraftigt, om hvordan jeg bedst ville kunne forberede mig til denne eksamen, for jeg har ingen ide. For det første er alle hjælpemidler tilladt, så mht. dette v... -
Citater - engelsk?
ForumindlægHej Når man skal til eksamen i samfundsfag og engelsk (som jeg skal), så skal man citere på engelsk fra den tekst/film eller hvad man nu har valgt. Men er det noget man SKAL? Nu får man hele tiden at vide at man ikke skal gå dybere ned i sin problemstilling og analyse, men istedet fokusere på te... -
Kommunikationsmodel SØGES
ForumindlægHej alle. Jeg skriver min DIO med emnet Globalisering. Herunder har jeg Danmark-EU's forhold efter politiske partiers holdning, men jeg mangler en kommunikationsmodel til at analysere deres forhold. Nogle der evt. har forslag? Jeg overvejer selv at bruge Roman Jacobsons kommunikationsmodel, m... -
Problemformulering
ForumindlægHej ! Er det en der gider tjekke denne problemformuling , og se om den også går som en problemstilling, eller hvad? Hvilke faktorer spillede ind i hvert af de involverede landes beslutningsprocesser? (prob. formul.) Jeg vil kort kronologisk redegøre for Cubakrisen, og Cubas vej ind i krisen. D... -
Latter af Naja Marie Aidt - genre??
ForumindlægJeg har trukket emnet nyere noveller i mundtlig eksamen i dansk, og har valgt teksten "Latter" af Naja Marie Aidt. Jeg har analyseret, perspektiveret og fortolket teksten, men mangler stadig at sammenligne tekstens karaktertræk med novellegenren. Problemet er så bare, at jeg er i tvi... -
Metoder/begreber/teorier i forbindelse med menneskerettigheder
ForumindlægJeg skriver SRP omkring dødsstraf i USA og menneskerettigheder, og skal i den forbindelse analysere bogen 'Dead Man Walking' ud fra nogle samfundsfaglige teorier/metoder/begreber, der har med menneskerettigheder at gøre. Problemet er dog bare, at jeg ikke kan finde den slags teorier/metod... -
Det bestemte kendeord
ForumindlægHar lidt problemer med at indsætte den rigtige bestemte artikel (det bedstemte kendeord) Håber der er nogle der kan hjælpe! 1. Viele Deutsche verbringen _________ Urlaub (m) im eigenen Land. 2. ________ Bierkonsum (m) ist zurückgegangen. 3. Gibt es ________ typischen Deutschen (m) ? 4. Das k...
