Søgning på: historie noter hf. Resultater: 13901 til 13920 af 33009
-
Globalisering??
ForumindlægHej! Er der nogen af jer som har noter i samfundsfag C eller eventuelt forklare hvad globalisering er. I må rigtig gerne komme med et uddybbende svar tak på forhånd! -
2 spørgsmål
ForumindlægFor det første.. Hvis man blev færdig med hf i 2008 og når man skal søge ind til vid.udd. ganges eksamesnittet med 1,8 eller har jeg misforstået? Og hvis jeg nu vil læse radiograf kigger jeg inde på ug hvad deres adgangskrav er. Så står der ; - studentereksamen (stx), højere forberedelseseks... -
Søger en at dele lejlighed/værelse med? (-:
ForumindlægHej (-: Jeg er en pige på 17 år, der skal starte på HF, her efter sommerferien. Jeg er meget interreseret i at komme ind til København, og tage min HF der. Jeg er en meget glad pige, som elsker nye og spændende udfordringer! Er en person der er med på sjov og ballade, men som også har brug... -
Please hjælp :)
ForumindlægHej, jeg har lige været op i den skriftlige Mat A, og jeg må indrømme at jeg nok kunne have gjort det meget bedre.. Men jeg er i en meget special sittiuation.. Jeg har aldrig haft Mat b eller c. I hf ved jeg, at man ikke behøver at vælge og have mat a i sit gennemsnit og bruge mat b, fordi mat ... -
Hjælp please =) =)
ForumindlægHej, jeg har lige været op i den skriftlige Mat A, og jeg må indrømme at jeg nok kunne have gjort det meget bedre.. Men jeg er i en meget special sittiuation.. Jeg har aldrig haft Mat b eller c. I hf ved jeg, at man ikke behøver at vælge og have mat a i sit gennemsnit og bruge mat b, fordi mat ... -
Eksamensplan
ForumindlægPå ministeriets hjemmeside står der at man ikke kan komme op i en mundtlig prøve før den 16. (på nær eks.projekt). Jeg går på HF enkeltfag, og derfor ligger min eksamen den 13 maj. Jeg skal til skr. mat. d. 14. og skr. engelsk d. 16. Min stidste skoledag er den 7. maj. Jeg har altså kun 5 dage ti... -
Tvivl ang. adgangsgivende eksamen!
ForumindlægEr det rigtigt forstået at en adgangsgivende eksamen er f.eks. en afsluttet 2 årig HF, selvom om jeg på dette eksamensbevis mangler Fysik B og mat A. De to manglende fag har jeg taget som henholdsvis enkelfag og GSK supplering. Grunden til spørgsmålet kommer af, at jeg for at kunne komme ind ... -
eksamenstræning i Mat/Fys/Kemi tilbydes
ForumindlægHej går du i Gymnasiet, HF eller du studerende på en naturvidenskabelige videregående uddannelse? Skal du snart til skriftlig eller mundtlig eksamen i Matematik, Fysik eller Kemi? Er du nærvøs for dette? Bor du i Aalborg eller omegn? Så er der hjælp at hente :) Eksamenstræning til Gymnasieelev... -
Fejl i en "Test dig selv"
ForumindlægKære Studieportal. Først en tak for en god side. Som hf-lærer henviser jeg ofte til den. Men der er en fejl i en af jeres ellers fremragende test. Det drejer sig om dansk-testen "Grammatik: Ordklasser (basis)" Spørgsmål 8. Et adjektiv (tillægsord) er: 8.1 Et substantiv der angiver ege... -
Beregning af Zink
ForumindlægHej håber der er nogen her inde der kan hjælpe mig med at løse denne her opg. En ernæringsmæssig undersøgelse af A38, er man interesseret i at finde indholdet af zink. Der afvejes 10,00 g A38, som inddampes og foraskes. Askemængden bestemmes til 82 mg Asken opløses i 5,00 mL koncentreret ... -
Adgangskrav
ForumindlægJeg stiller lige et spørgsmål for min ven: Han vil gerne tage uddannelsen som driftsteknolog http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/tekniskeogteknologiskeuddannelser/driftsteknolog_-_offshore.aspx#fold3 Men så står der følgende: en studentereksamen (stx), højere handelseksamen (h... -
Adgangskrav(Driftsteknolog)
ForumindlægJeg stiller lige et spørgsmål for min ven: Han vil gerne tage uddannelsen som driftsteknolog http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/tekniskeogteknologiskeuddannelser/driftsteknolog_-_offshore.aspx#fold3 Men så står der følgende: en studentereksamen (stx), højere handelseksamen (... -
Matematik fra B-A & Fysik 0-B
ForumindlægJeg studere på HF, det er mit andet år. Jeg har nemlig Matematik på B og vil gerne supplere det på af A og på den HF jeg går på er der nemlig intet fysik, så vil supplere fra 0 til B. da det er de eneste 2 fag jeg mangler at komme ind på DTU, jeg vil gerne have turbokursus, men ved i hvis m... -
Bliver disse eksamener aflyst?
ForumindlægDer står inde på uvm's hjemmeside: https://www.uvm.dk/aktuelt/nyheder/uvm/2021/feb/210212-mindre-justering-af-aftalen-om-sommerens-proever-og-eksamener "Alle mundtlige og skriftlige prøver i matematik aflyses stadig på C- og B-niveau." "(...) at elever på hf-enkeltfag/GSK og... -
Pædagogbachelor - Søge kvote-1 efter kvote-2?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg sendte min kvote 2 ansøgning afsted i starten af marts måned. På daværende tidspunkt havde jeg de 4 HF-enkeltfag bestået, som påkræves, og var i færd med at afslutte min 2-årige HF eksamen, som er påkrævet for kvote 1. Jeg er nu blevet student i sidste uge, og ha... -
Kan man få merit overført enkeltfag til NF?
ForumindlægJeg er i gang med at tage en 2-årig HF (jeg er ved at afslutte 2. semester). Jeg netop nu været oppe til den tværfaglige eksamen i NF (naturvidenskabelig faggruppe), men jeg har tidligere taget HF enkeltfag, hvor jeg var til eksamen i geografi på C niveau. Jeg ville høre om der var nogen der vids... -
Gode ideer? :-)
ForumindlægHej :-) Jeg skal tysk prøve i "før nutid" her om et par dage. Vi har ikke fået andet ad vide end at det kommer til at omhandle en masse med før nutid, hvordan man skriver uregelmæssige ord i førnutid, sætninger i førnutid, osv, osv. Så jeg vil høre, er der nogen der har nogle gode... -
rettelse af grammatik....
Forumindlæghejsa...håber at i lige gider at rette mine sætninger om kongruens...:1) weall know how to spell the word beautiful.2)Many girls are not interested in soccer.3) My old mother still lives in vejle.4) He doesn't know which answer is correct.5) you don't know what you are talking about.6) I ... -
Grammatik
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til at se om de her 2 sætninger er skrevet korrekt grammatisk: This can be from drinking alcohol, smoking cigarettes, to trying out sex. All this must be tried out before a certain timeline, which is set by the social circle, and not necessary by each adolescence them... -
Del prøve 1
ForumindlægNogen der kan kigge på det her D Der blev røget cigaretter i køkkenet og drukket rødvin i stuen There were smoked cigarettes in the kitchen and drinking red wine in the room Det lykkedes hende ikke at nå toget She managed to miss the train Det var først meget sent, at de sidste gæster gik hjem...
