Søgning på: tysk notater. Resultater: 13901 til 13920 af 18469
-
hjælp til oversættelse af 2 sætninger. .
Forumindlægoversæt fra dansk til tysk. tak for hjælpen påforhånd. Hvis jeg har lovet det, har jeg glemt det. Hvad gør vi? Vi tager jo til Berlin i næste uge. Jeg læste forleden, at det tager tre uger at få nyt pas. -
Slægtsforskning
ForumindlægJeg skal skrive en opgave, hvor jeg skal søge min slægt. Min familie har allerede fortalt mig meget, men jeg har et spørgsmål. Hvis min tilopldemor var kartoffeltysker, som giftede sig med en dansk mand. Er jeg så 1/? del tysker?? -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej.. jeg går og tænker og tænker over hvad jeg skal skrive om!? Er der nogen der har nogle gode forslag?? :) Har engelsk A, Tysk A, filosofi C også kan vi selvfølgelig også vælge dansk og historie.. -
Berlinmuren, hjælp!
ForumindlægHej. Jeg skal lave opgave om Berlinmuren til min tysk eksame, og den skal afleveres på mandag. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Er der nogen der ved noget om det, vil i så ikke skrive de vigtigste ting, bare kort omkring muren og dens fald. På forhånd tak! -
Overemnet: At være anderledes..
ForumindlægJeg skal her om ikke så længe, begynde på min tyske disposition! Jeg har valgt overemnet, at være anderledes. Men, jeg skal finde 3 underemner, at snakke om. Har reflekteret over, at vælge racisme & sub-kulture. Men kom endelig med nogle forslag! -
Adam af Bremen kildekritik
ForumindlægJeg skal i AT historie og religion B være kildekritisk overfor Adam af Bremen udsagn omkring at den tyske kejser Otto nærmest tvang kristendommen ned over danerne. Er der nogle der har nogle ideer til hvad man kan pointere og være kildekritisk omkring præcist? :) -
Forholdsord: i
ForumindlægHvordan oversætter jeg: - I nogle år var hun selvstændig - einige Jahre war sie selbständig? Er usikker på "i nogle år". Jeg mener, at man på tysk udelader "i". -
hjælp med denne lille sætning :)
ForumindlægHejsa, igang med at læse tysk-lektier, har forstået hele lektien eheeh, undtagen denne lille sætning, og det står ikke i ordbogen :-/Die Musik gefällt mir.Musikken X mig :-b .. det der gefällt jeg ik helt forstår. -
D-mark valutareform - HASTER!
ForumindlægHej! Er der nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig med den tyske valutareform i Den Kolde Krig? Så vidt jeg har forstået var det Vesttyskland der indførte den, men var valutaen højere, lavere eller den samme i Østtyskland? Håber i kan hjælpe! -
Underemne til Østrig?
ForumindlægHej derude! :) Har trukket Ôsterreich i tysk som overemne til eksamen og mangler et underemne er ret lost, det skal jo være noget man kan snakke om i et stykke tid.. Overvejer lidt "Berühmter Ôsterreicher" Andre forslag? Tak på forhånd! -
1 sætning oversættelse
ForumindlægJeg skal have oversat: Vinderne går videre til Hip hop international i Las Vegas. Det kaldes også for WOD - World of Dance. til tysk. Jeg kan ikke få det til at lyde rigtigt, please hjælp :-) -
HJÆLP! haster
ForumindlægHej igen allesammen. Jeg har virkelig brug for hjælp. Har brug for at nogen vil kigge på min tysk-stil, inden jeg skal aflevere den på mandag`. Er der nogen, som kan hjælpe? skriv igen, hvis der nogen der ville hjælpe`? Mange tak -
Selim Özdogan: Im Juli
Forumindlæghej jeg har en tysk aflevering for til tirsdag, og jeg klumser rundt i teksten og er lidt forvirret,, ;S er der en/nogle der vil være så søde at skrive et referat af den,. hvis nogen har læst den ? det er hekt iorden hvis det er på dansk,. På forhånd tak ! ;D -
Noveller om turisme
ForumindlægHejsa :) Er der nogle, som kender en tysk novelle om turisme? Jeg kan nemlig ikke finde nogen, så det ville være rart, hvis der var en, som måske havde læst én eller flere om emnet. Det må også gerne være om ferie i udlandet eller at rejse. / Anne-Sophie -
Hjælp til en sætning!
ForumindlægHvad er der forkert i denne sætning? Mit word giver en grøn streg under, så det er noget med grammatikken. Ein geheimnisvolle Mann kommt in ein Auto. Forklar venligst hvad der er galt, hvis der er nogle som er kloge på tysk derude :-) -
Metode i samfundsfag?
ForumindlægJeg er igang med metode i AT i samfundsfag. Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvilke metoder jeg har brugt. Jeg har kigget på Giddens teorier omkring identitetsdannelse. så jeg har anvendt den teori på en novelle i tysk? hvilke metoder har jeg brugt? -
billeder - det første korstog?
ForumindlægHej.. Er ved at skrive min historie opgave, er snart færdig - men kan bare ikke finde nogle billeder af hvordan så ud, forud for det første korstog - hvor man kan se hvor stort det tysk romerske rige var.. Nogle som ved hvor der er nogle gode billeder om det? -
HJÆÆÆLP!
ForumindlægEr der nogle der har læst den tyske tekst: Unverzichtbarer Standort - Jeg skal aflevere opgaven imorgen og kan ikke forstå dem. Udover jeg skal læse den, skal jeg også svare på nogle spørgsmål. Nogle der muligvis har et dansk referat af teksten ell. lign ? -
et par linjer - rettelse
Forumindlæggod aften er der nogle, der gerne vil rette et par linjer på tysk? jeg sender linjerne det som privatbesked, da det er en opgave, og gider ikke risikere, at min lærer tror, det er kopieret. Hanna :) -
Nom, akk, gen og dativ.
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kan give en simpel forklaring på hvordan man finder ud af om en sætning er skrevet i nom, akk, gen og dativ på tysk? har aldrig forstået det, og forklaringen må gerne være på så letforståelig dansk at selv en tumpe ville kunne forstå det. Tak på forhånd!
