Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 13941 til 13960 af 45451
-
the mermaid
Forumindlægjeg skal analysere stilen the mermaid. er der nogen der har analyseret den før og kender nogle hovedtræk der er værd at tage med, altså kan finde nogle symboler fx mht. vind og vejr i forhold til hvordan de enekelte personer opfører sig eller føler. -
Dansk synopsis HJÆLP
ForumindlægHvad er forskellen helt præcis på "Disposition for fremlæggelsen" og "præsentation af analyse- og fortolkningspunkter"? For mit vedkommende ser det ud til at ens analyse- og fortolkningspunkter er alt det man skal tale om, hvilket så også burde betyde at de skulle stå under en... -
Analysering af "flugten fra opvasken"
ForumindlægSkal til dansk eksamen om to uger, hvor jeg skal analysere Tove Ditlevsens essay; "flugten fra opvasken", men jeg finder det ret svært. Er der nogen, der måske har analyseret den før, eller kan hjælpe mig? Ville jeg sætte kæmpe stor pris på! Tak:,) -
Digt
ForumindlægHej allesammen Jeg håber i kan hjælpe mig med digt til en veninde af Emil Aarestrup (1800.56) Jeg skal analysere digten til på torsdag den 20/8/2014, jeg har ingen ide eller ved overhovede hvordan man analyserer en digt!! jeg er helt planke!!! Tak skal i have -
Komma
ForumindlægHej. Kan man bruge det grammatiske komma i engelsk som i Dansk? Altså udsagnsled og grundledet. -
Eksamenssæt
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvor jeg evt. kan finde de gamle eksamensæt i matematik og engelsk fra STX -
Hvilke metoder?
ForumindlægHej.. skal skrive en AT opgave om hvad demokrati er. Har old hvor jeg kommer ind på Thukydid: ”Perikles’ gravtale”. Og Hal Koch: ”Hvad er demokrati?”, Engelsk hvor jeg kommer ind på Senator Barrack Obama’s Super Tuesday speech. Er total på bar bund angående ... -
Hamlet SSO
ForumindlægHejsa\n\nJeg skal til at skrive SSO om Hamlet i engelsk, og er ved at prøve at formulere en indledning, så jeg kan gennemgå den med min faglærer snarest. Skal den være rent problemorienteret eller skal jeg kort inddrage noget om emnet Hamlet dvs. introducere den??Jeg kunne godt bruge nogle forsla... -
Nogle emne forslag til SRP ??
ForumindlægJeg skal skrive SRP om ca. en uge, mine valgte fag er Engelsk og Historie. Jeg har valgt emnet "udvandring til USA fra Ireland", men jeg er ret usikker om det, fordi jeg kan ikke rigtig finde materialer om det. Jeg kan godt nå at skifte emnet, ER DER NOGEN; DER KAN GIVE MIG NOGLE GODE ... -
AT: videnskaben i litteraturen
ForumindlægHej! Jeg ville spørge om ikke der er nogen derude der har læst noget dansk eller engelsk litteratur (noveller,romaner,digte), der fortæller lidt om teknologi, videnskab og generelt gennembrud inden for disse? Jeg synes ikke jeg har fundet noget brugbart i det herlige ressourcerum som vi lidende A... -
Genre bestemmelse
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen imorgen. og jeg skal bestemme genren til min tekst. Jeg er lidt usikker på hvilken genre den hører ind under. Altså jeg er sikker på det er en non fiktion, men der er jo andre genrer under non fiktion. Min tekst er opbygget således: Forfat... -
komparativ metode
ForumindlægJeg har en årsprøve i AT, som står og venter her om et par dage - mit spørgsmål lyder om man kan bruge komparativ til at sammenligne en film og en historisk periode? - jeg arbejder med filmen "I, Robot" og den industrielle revolution i England i midten/ slutningen af 1700- tallet - hv... -
prøveform B Skagensmalerne
ForumindlægHjælp Skal vælge et billede og derefter analysere det. men er dårlig til den slags :( -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej er der nogen som ved hvilke analyser er gode at have med til eksamen. -
Billedereklameanalyse
ForumindlægHvordan laver man en billedereklame analyse... har søgt over alt men kan ikke finde noget!! -
Hjælp en bror plz
Forumindlægkom med en analyse af novellen limbus pls b0ss? -
Huset i skoven
ForumindlægNogle der har læst eventyret Huset i skoven evt. analyseret? -
VIGTIGT!!
ForumindlægHvad er vigtigt at fokusere på når man skriver en analyserende artikel? -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHej.. Jeg skal på nær snart til optagelsesprøve. - Jeg ville lige høre om, I som har været til optagelsesprøve i forrige år måske kunne hjælpe mig? Jeg vil virkelig gerne vide, hvad lærerne/censorne skal spørge mig om? Altså, hvilket spørgsmåle kunne de finde på at stille mig? Jeg skal op i matem... -
Bogandmeldelse
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med en analysemodel for en bogandmeldelse på engelsk.. ??HASTER
