Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 14081 til 14100 af 24089
-
cherokeerner indianer - help
ForumindlægHi Allesammen Jeg skal brug hjælp til en historie opgave om cherokeer indianer. Jeg vil gerne se et eksempel på en almen.kildekritisk analyse historie opgave.. men kan ikke finde en !! Det er IKKE en den stor historie opgave, og jeg ved ikke hvad en historie aflevering skal indholde. altså probl... -
Kejserens nye klæder
ForumindlægHalløjsa!Jeg skriver danskopgave her i denne uge, hvilket indebærer en analyse af Kejserens nye klæder og Klods-Hans. Klods-Hans går det helt fint med, men jeg er sgu gået lidt i stå med Kejserens nye klæder :|Der skulle ikke tilfældigvis være nogen, som ligger inde med en analyse af den?Den skal... -
På et tidpunkt i forået
ForumindlægHej jeg er igang med danskopgaven, og har stillet mig selv til opgave at analysere Hellle Helles "Et tidpunkt i forået". Den kommer fra novellesamlingen "Rester". Jeg vil bare hører om der er nogen der har analyseret den, og derfor kan give mig et lille pift. Fordi jeg er gået... -
Erik knudsen - Sagn
ForumindlægHejsa. Er der nogle af jer som har læst "sagn" af Erik Knudsen? Jeg skal nemlig analysere og fortolke det.. Men jeg har lidt problemer med det! Perspektiveringen til "Johannes Åbenbaring kapitel 6" er ikke noget problem.. men den der fortolkning og analyse går mig virkelig på.... -
Fourieranalyse - SRP
ForumindlægHej Studienet. Sidder pt. og skirver mit studieretningsprojekt omkring Fourier analyse. Når man ser på formlen for analysen, optræder der en konstant der hedder a0. Jeg er i tvivl om hvad denne konstant betyder hvis nogen af jer ved det? Ved an og bn angiver amplituden for den udledte sinus/c... -
Selvbiografi - litterær eller faglitterær?
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal til at analysere et uddrag af en selvbiografi om en slaves liv. Men da det er AT, er der selvfølgelig vægt på metode - er der nogen, der ved, om en selvbiografi skal analyseres som fiktion eller som faglitteratur...?? Eller noget helt tredje? Og kan jeg nævne, at selv... -
Genremæssig placering - hjælp!!!
ForumindlægHejsa :) jeg er ved at skrive en litterær artikel om novellen Tørdokken, hvor opgaveformuleringen lyder således: Artiklen skal indholde en analyse og fortolkning af teksten samt en perspektivering, som placerer den genremæssgt analysen og fortolkningen kan jeg godt følge med til, men at placere d... -
Molare masse
ForumindlægI en beholder findes en gas, som kan være enten methan, CH4(g), eller ethan, C2H6(g). For at undersøge, hvilken gas der er tale om, foretager man en analyse. Analysen viser, at 13,81 g af gassen fylder 11,4 L ved temperaturen 30 oC og trykket 1,015 bar. Hvordan udregner jeg den molare masse ud ... -
Molare masse
ForumindlægI en beholder findes en gas, som kan være enten methan, CH4(g), eller ethan, C2H6(g). For at undersøge, hvilken gas der er tale om, foretager man en analyse. Analysen viser, at 13,81 g af gassen fylder 11,4 L ved temperaturen 30 oC og trykket 1,015 bar. Hvordan udregner jeg den molare masse ud ... -
SSO om Karen Blixens fantastiske fortællinger
ForumindlægJeg har valgt at skrive 3.årsopgave om Karen Blixens fantatiske fortællinger. Jeg havde tænkt at analysere fortællingen "Drømmerne" og perspektivere til fortsættelse "Ekko". Er der nogen af jer, som kender teksterne og kan give et hint omkring analysen. -
Sætningsanalyse og indirekte objekt (hensynsled)
ForumindlægHej, Jeg har fået til lektie at analysere denne sætning: I dag viser danskerne interesse for tysk kultur og politik og for hverdagslivet i Tyskland. Er der nogen der kan hjælpe mig med at analysere sætningsledene i denne sætning, og er specielt i tvivl om indirekte objekt kan være "for ty... -
Mangler noter til "Fribytter"
ForumindlægHej jer der ude. Jeg mangler gode noter til digtet Fribytter skrevet af Tom Kristensen. Og ja, jeg har kigget rundt, og taget hvad jeg kunne bruge. Kunne bare godt bruge lidt flere. Så hvis nogen har nolge noter, eller endda en analyse af digtet, så er jeg meget interesseret i at få dem hurti... -
Opgaver i Adjektivernes svage bøjning
ForumindlægHejsa, :) Jeg skal aflevere nogle opgaver med adjektivernes svage bøjning. Vi har fået nogle sætninger, som vi skal analysere og sætte den rigtige endelse på adjektivet. Dog er jeg lidt i tvilv om jeg har oversat korrekt og og analyseret med de rigtige sætningsled. Er der en venlig sjæl der vi... -
Hjælp til funktion analysepunkter
ForumindlægHej, jeg er i tvivl, om hvordan jeg skal løse den her opgave. Den lyder følgende: F(x)=0,01x3-1,5x2-75+6000 Funktion kan bl.a. beskrives ved hjælp af 2 analyser punkter, som er Nulpunkter, fortegnvariation, monotoniforhold og ekstrema. a: beskriv funktionen f ved hjælp af 2 analyser punkter. ... -
Fotografien von August Sander
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en tysk analyse til det tyske fotografi "Witver". Vi har haft en række spørgsmål, som vi skulle svare på, hvorefter jeg lavet det til en flydende tekst. Det ville være dejligt, hvis der var en venlig sjæl der gad læse det igennem, da jeg er lidt usikker på noge... -
Eksamen26/5 - Emne Dystopia - Once Upon a Time
ForumindlægHej! Jeg har lige trukket min eksamenstekst ; Once Upon a Time af Nadine Gordimer. Teksten er trukket under emnet: Dystopia Er der nogen der har en analyse/noter til teksten? Hvis nogen vil give deres bud på kendetegn ved dystopisk litteratur vil det være fedt! Jeg laver selv en analyse (selvføl... -
SSO - Spørgeskema
ForumindlægJeg er blevet bedt om at analysere hvorledes OK Benzin opfattes af forbrugerne og om opfattelsen ligger på linje med den måde OK ønsker at blive opfattet. Derfor vil jeg høre om der er nogle som har forslag til hvordan jeg kan lave et spørgeskema som vil kunne analysere opfattelsen ? Håber der er... -
Haster
ForumindlægJeg mangler en analyse af Martin Andersen Nexø's Flyvende Sommer, jeg ved at der ligger en inde på dansklærerforeningens hjemmeside, men den kan jeg ikke finde ud af at få fat i! Er der nogen der ved hvordan man gør eller nogen der har en analyse af Flyvende Sommer! -
Romananalyse - kvalitativ metode?
ForumindlægHej, Hvis man i faget dansk laver en analyse/fortolkning af en selvbiografi med fokus på sociale/samfundsmæssige sammenhænge, og herefter anvender selvsamme analyse i en tværfaglig problemstilling i fagene dansk/samfundsfag, hvor samfundsfagsdelen består i, at man bruger sociologiske teorier på d... -
ionbalancen i cellerne
ForumindlægHej,jeg har et par spørgsmål som jeg håber på at kunne få svar på hurtigst muligt:Emne: Ionbalancen i cellerne:Hvordan opretholder cellerne under normale omstændigheder den rette koncentration af Na+ og K+?Emne: DNA-analyse:Hvorfor kan man benytte en sammenligning af DNA fra en vævsprøve med DNA-...
