Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 14101 til 14120 af 24089
-
artikel!
ForumindlægLigenu sidder jeg midt i min 24 timers forberedelse til tysk A. Er det et krav at man skal analysere? for jeg har trukket nogle artikler, hvor der blandt er interviews.. Det kan man jo ikke rigtig analysere på. Hvad gør man så? Vil jo gerne op og få en god karakter, helst tocifret :-) -
Hjælp til artikel!!
ForumindlægHej:D Er der nogen der er interreseret i at hjælpe mig med at analysere en artikel. Det er mit prøveoplæg til danskeksamen. Jeg er ikke særlig god til at analysere artikler. Så hvis der er nogen der gider, så kan i give mig jeres email så kan jeg sende den til jer.. Håber der nogen der gider at h... -
Eksame
ForumindlægHej. Her om nogle dage skal jeg til mundtlig musikeksamen. jeg vil ærlig indrømme at jeg er lidt på bar bund mht. den teoretiske del. Vi skal analysere en sang, og virkelig gå i dybde med det hele. Er der en der kan fortælle mig, hvad man sådan skal have med i sin analyse? og hvad man skal for... -
Redegørelse - kilder?
ForumindlægJeg skriver en redegørelse i historie, og til mit emne har jeg en masse litteratur og en del kilder ligeså. Skal også skrive en diskussion og analyse men er i tivl om hvorvidt jeg skal have kilder og citater med i redegørelsen? Skal jeg bare skrive en lang redegørelse og så først begynde at inddr... -
Historie - kilder?
ForumindlægJeg skriver en redegørelse i historie, og til mit emne har jeg en masse litteratur og en del kilder ligeså. Skal også skrive en diskussion og analyse men er i tivl om hvorvidt jeg skal have kilder og citater med i redegørelsen? Skal jeg bare skrive en lang redegørelse og så først begynde at inddr... -
AIDS
Forumindlæghej mit AT emne er Aids og mit fagkombination er dansk og biologi. jeg kan godt finde gode kilder om redegørelse af Aids. Men jeg kan ikke gode kilder om Aids i dansk delen for at analysere en tekst. mit spørgsmål er så: kender i nogle gode kilder, hvor man kan analyser nogle artikler... -
Erlend Loe - Doppler
ForumindlægHej, Er der nogle, der ligger inde med materiale om romanen Doppler af den norske forfatter Erlend Loe? Jeg skal lave en analyserende artikel ud fra et uddrag af første kapitel, men er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe opgaven an. Hvilken genre hører teksten til, og hvilken nutidig te... -
Tyren - Cecil Bødker
ForumindlægMig og min veninde har om ondskab, og vi har valgt at analysere "Tyren" men vi kan ikke helt få åbnet teksten, vi har læst de to analyser inde i "Opgaver" men da de ikke fokusere på Ondskab kan vi desværre ikke bruge det til noget. Evt. nogen der kan hjælpe os? -
Hjælp!!
ForumindlægHej :) Er der en religionkyndig til stede herude? Jeg sidder med min SRO om abort og har i den sammenhæng fået udleveret nogle artikler, som skal analyseres ud fra et nytte- og pligtetisk synspunkt. Jeg har lavet analysen, men vil høre om der er nogle der har mod på at læse det igennem (det drej... -
Hjælp SRO om abort - nogle religionskyndige?
ForumindlægEr der en religionkyndig til stede herude? Jeg sidder med min SRO om abort og har i den sammenhæng fået udleveret nogle artikler, som skal analyseres ud fra et nytte- og pligtetisk synspunkt. Jeg har lavet analysen, men vil høre om der er nogle der har mod på at læse det igennem (det drejer sig i... -
Konklusion ved punktformet synopsis
ForumindlægHej! Hvis jeg har redegjort som brødtekst og derefter har opstillet analyse og diskussion som punkter under problemstillingerne, hvordan kan jeg så konkludere på det? Jeg analyserer intet og diskuterer intet i min opgave, der er udelukkende "stikord" så lærer og censor kan se hvad j... -
Kilde om Hitler
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg skal i min synopsis til AT-årsprøve (2.g) skrive om OL (i et AT-forløb med idræt og historie). Jeg har i min analyse tænkt mig at skrive om hvad Hitlers synes var det ideelle menneske. Er der nogle der har en kilde omkring dette, man kan analysere? - Signe :-) -
Hjææælp
ForumindlægHey Jeg skal lave en analyse af Ib Michaels "Den tolvte rytter". Men er der nogen af jer der har en analyse af Ib Michaels "Den tolvte rytter" eller nogen som kender en side hvor man kan hente lidt inspiration fra? Kan overhovedet ikke finde noget... Håber I kan hjælpe -
Essay - konklusion
ForumindlægHej SP. Jeg sidder her og er nået til konklusionen i mit essay, hvor jeg skal opsummere min analyse. Det er dog, for mig, helt umuligt at finde ud af hvad pokker det er jeg helt præcist skal konkludere, eller skrive. Derfor håber jeg at der er en eller anden der kan give mig et fikst svar, for ... -
Van Gogh
ForumindlægHey! .. Ved ikk hvor det her skal hen, så... Nogen der har lavet en analyse over et af Van Gogh's billeder, som jeg må se??? Eller nogen der ved noget om "Cafeterassen på Place du Forum ved nat"?? Som hvor kunstværket er i dag, hvilken teknik der er benyttet (fresko, oliemaleri ... -
SSO
Forumindlæghejsa. sidder med 3.G's opgaven. og jeg bliver pludselig i tvivl om forksellen på en analyse og vurdering. redegørelsen er hvor man fortæller om det konkrete der er sket, hvordan det sket osv. analyse og vurdering er det ikke hvor man går ind go diskutere hvorfor og grunden osv. kan ikke ... -
gallerkrigen cæsar
Forumindlægjeg er på den... jeg skal aflevere min SSO onsdag og sidder virkelig fast i 2. del af min analyse... jeg skal indflette nogle kilder om cæsar politisk med henblik på gallerkrigen og bare generelt... det er ved gellerkrigene jeg sidder fast. Er der nogen der har en idé til en kilde eller 3 jeg kan... -
Konklusion i en artikelanalyse
ForumindlægHey allesammen Jeg sidder og arbejder med mit prøveoplæg til 9. klasses mundligt prøve i dansk. Jeg har trukket avisartikler og skal jo derfor analyserer en avisartikel. Mit analyseskema indeholder et punkt sidst i analysen der hedder konklusion, men er bare lidt i tvivl om hvad jeg skal konk... -
ESSAY FOLKESKOLE EKSAMEN
ForumindlægHej, jeg har trukket essay til min mundtlige dansk eksamen, og har derfor valgt essayet "en københavner i jylland" af Dan Turrel. Jeg er dog gået lidt i stå med min analyse, så derfor søger jeg inspiration til min analyse af essayet. Håber der er nogle der har været oppe i dette essay... -
Melancholia - døde fugle?
ForumindlægHej. Til min AT analyserer jeg filmen Melancholia af Lars Von Trier. I den forbindelse analysere jeg synbolerne i filmen. Der er en scene i filmen, hvor der falder døde fugle ned fra himlen. Er der én derude, der ved/kan se, hvilken art disse fugle er ? På forhånd tak! MVH. Line.
