Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 14121 til 14140 af 35989
-
Hvordan foregår AT-årsprøven?
ForumindlægHej folkens, I næste uge har vi AT-Biologi/engelsk, og efter fremlæggelsernen (fredag) skal vi op til en årsprøve, men hvordan foregår en årsprøve i biologi? Skal man fortælle om sin disposition eller hvad.. Jeg er bare lost, vil meget gerne vide hvordan det foregår? -
Christian IV - problemformulering
ForumindlægHej jeg skal til at skrive den store dansk-historie opgave i 1g. Jeg har valgt faget historie og vil skrive opgaven om Christian IV. Jeg mangler bare hjælp til min problemformulering.. nogle der kan hjælpe!? jeg har tænkt mig at fokusere på hans bygninger og det med at han brugte så mange penge ... -
Dumpe et adgangskrav
ForumindlægHej. Jeg vil gerne søge ind på "naturvidenskab og it" uddannelsen her til sommer. Men sagen er, at jeg kan risikere at dumpe engelsk B, hvilket er et adgangskrav. Hvad kan jeg gøre, hvis jeg dumper engelsk? Vil gerne direkte videre, så kan man finde noget man kan tage i sommerferien? -
Sker der noget hvis jeg ikke består årsprøven ???
ForumindlægHeej folkens, jeg går nu i 1.g, hvad nu hvis jeg får 00 i matematik årsprøven , kan jeg så risikere at gå 1.g om ?? -
konjunktursvingning eller ej?
ForumindlægHejsa, er der nogen der kan sige mig, om der tales om en konjunktursvingning her, eller om det er finanskrisens dyk man ser i 2009, på det vedlagte bilag? på forhånd tusind tak, og jeg har brug for svaret meget hurtigt.. -
manglende overensstemmelse ml. problemformulering og opgavens indhold
ForumindlægMin problemformulering stemmer ikke overens med opgavens indhold. Problemformuleringen underlader at nævne pariserkommunen, mens opgaven undersøger hvor vidt pariserkommunen er et praktisk eksempel på historisk materialisme. Hvordan redder jeg denne kendsgerning til den mundtligeeksamen? L. -
Medbringe computer til eksamination
ForumindlægJeg skal op til engelsk mundtlig på A niveau, har fået besked fra min lærer at vi må tage alle noter med til både forberedelse og selve eksaminationen. Spørgsmålet er, om jeg må tage min computer med ind også? Har jo næsten alle mine noter liggende der. - hvis ja, må jeg gerne skrive på den und... -
Noter, begreber, guder
ForumindlægJeg er lige ved at 'fyldestgøre' min old-notesamling og tænkte, at det kunne være skønt med en samlet oversigt over begreber og guder (de vigtigste). Der ligger selvfølgelig en del her på SP. Men jeg synes, det er svært at 'gennemskue', hvor brugbare de forskellige er - der kan jo... -
AT- Kvinders Stemmeret?
ForumindlægHej Alle.. Er der nogle der har skrevet om kvinders stemmeret evt. i England, i samfundsfag og/eller engelsk? Skal selv op på mandag den 7 og er lidt rundt på gulvet hvad der egentlig forventes? Mange fra min klasse har været oppe og det er meget forskelligt hvad de har gjort? Derfor ville jeg ge... -
Fraaansk HJÆLP
ForumindlægHej er den nogle der kan hjælpe mig med at forstå dette tekststykke? Hvis der er nogle der kan skrive bare kort hvad den handler om, det vil være en rigtig stor hjelp .) Jeg har vedhæftet det som et FOTO -
Hjælp!!!!!!
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med at finde matematik eksamenssætet fra 2010? jeg har ikke brug for svarene lige pt. men kun eksamenssætet. -
Årsprøve - Hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til min skriftlige matematik prøve i morgen, og kunne godt tænke mig at vide hvad spørgsmålene kan komme til at bestå af. Prøven uden hjælpemidler. er der nogle der kan hjælpe mig med det? Kh. Tesser -Gætter selv på reduktion, sætte en forskrift på nogle funktioner og ... -
Thukydid: Perikle's Gravtale
ForumindlægHej, Ville hører om der er nogle der har hele hans tale som kan sende den til mig? Eller har et link på nettet :-) På forhånd tak! -
Hjælpelærer mat,fysik,kemi
ForumindlægHej, jeg er en pige på 19 som blev student i sommers med en samfundsfaglig-matematisk linie. Sagen er jeg gerne vil læse geologi på universitetet og for at søge ind mangler jeg fagene: Mat B-A, Fysik C-B og Kemi 0-B. Jeg bor i det centrale København og skal tage suppleringsfagene på KVUC fra Aug... -
Metoder i AT- religion B
ForumindlægJeg sidder og laver AT og skal op i det på mandag. Jeg skriver om Amish hvor jeg fokuserer på rumpringaen. Jeg skriver i fagene religion B og engelsk A. I religion ser jeg på rumspringaen som ritual ved hjælp af Van Genneps ritual anayse. Hvileken metode er det så jeg bruger? jeg tror det er re... -
Prænatal diagnostik
ForumindlægHvilke fordele og ulemper er der ved prænatal diagnostik? Jeg skal komme ind på sundhedsmæssige, samfundsmæssige og etiske forhold - etiske forhold er jeg kommet ind på, men kan ikke rigtigt finde på noget med det andet :( -
Vedr. tilbagebetaling af HF enkeltfag
ForumindlægHej. Hvor lang tid går der typisk før man får penge tilbage for de fag der indgår i et samlet bestået eksamensbevis? Får man dem udbetalt i forbindelse med udstedelse af eksamensbevis?, altså med det samme, eller går der længere tid? Jeg afleverede to ansøgninger vedr. udstedelse af eksamen... -
x-komposanten af et kraftmoment
ForumindlægHey, jeg kan simpelthen ikke finde ud af den her opgave. Håber der er nogen som kan hjælpe:) To uendelig lange lige ledere ligger parallelt med en afstand imellem dem d = 10,0 cm. Et atom med et magnetisk moment muB=9,27*10-24 J/T orienteret i en vinkel med 45 grader i forhold til x-aksen befind... -
Årsprøver
ForumindlægHej:) Jeg har netop fået en skriftlig årsprøve tilbage, og min karakter er lavere end dén, jeg plejer at få i faget - hvilket har fået mig til at undre over, om min lærer har bedømt opgaven, jeg har skrevet, sådan som hun vil dømme det i 3.g. Jeg går jo netop i 2.g, og faget, jeg var oppe i, var... -
Supplering
ForumindlægHejsa SP! Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende supplering. Jeg har læst, at studenter, der afslutter gymnasiet før 2021 (altså afgangsstudenterne i 2020), kan forbedre deres gennemsnit vha. GSK supplering. Hvis dette er tilfældet, hvilke fag kan man så supplerer, og vil man kunne gange sit s...
