Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 14121 til 14140 af 45451
-
AT Matematik-Dansk. Metoder?
ForumindlægTil AT 2.g. Dansk-Matematik fremlæggelse: Når man snakker om asteroide nedslag på Jorden, og finder sandsynligheden for et fremtidigt nedslag.. hvilken matematisk fremgangsmåde har man så brugt? empiri, hypotese eller aksiomer? Og når man så bruger filmen "Armageddon", hvad skal man... -
Perspektivering til AT forløb
ForumindlægHej. Hvilke ting plejer I at fokusere på når I perspektivere til andre AT-forløb? -
Bloomstaxanomi ??
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen , og jeg har meget bruge for at vide hvad bloomstaxanomi er for noget ?? jeg har faktisk søgt om den på google , men jeg har forstår intet . Er der nogen der ved hvad den er , så kan forklerer det til mig :)) Tak -
Det døende Barn - Analysehjælp.
ForumindlægHej derude. Jeg skal bruge en smule analysehjælp - eller hvad I ligger inde med - til "Det døende Barn" af H. C. Andersen. Al hjælp er godt! -
Afgangseksamen mundlig dansk
ForumindlægNu sidder jeg her med en artikel som og jeg er kommet til fortolknings delen og er ligsom gået lidt i stå - jeg aner ikke rigtig hvordan jeg skal fortolke en artikel og har heller ingen ide om hvordan jeg skal komme fra min perspektivering og over tilmin fortolkning på en flydende måde - plz hjæl... -
Srp
ForumindlægHej, i srp mundtlig skal jeg siger hvilken empiri jeg har brugt. Hvad betyder det? -
"Depression" af Tove Ditlevsen
ForumindlægHej Jeg sidder og bikser med novellen "Depression" af Tove Ditlevsen, der er i hendes novellesamling "Paraplyen". Jeg ville høre, om der er én der ude, der sidder inde med en analyse af denne novelle, som de vil dele? Jeg er nemlig i tvivl om jeg har fundet alle de guldkorn, ... -
manden der havde en grønthøster i hovedet
ForumindlægEr der nogle som har set denne film og evt. lavet opgaver omkring denne vil jeg gerne høre det? Jeg står selv og skal lave en analyse af filmen, og er helt blank. jeg ved dog at jeg skal skrive hvem de medvirkende osv. er. Derudover skal jeg skrive et referat, beskrive hovedpersonen, beskrive den... -
Hjælp til en god disposition for mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle Jeg er ved at læse op til min dansk eksamen, der ligger den 3.juni. Det er nok den eksamen, som jeg er allermest nervøs for, for jeg er så bange for at rode rundt i analyse og fortolkning uden rigtig at have hoved og hale på noget som helst. Nogen forslag? Har i en slags disposition for... -
Metode hjææælp
ForumindlægHej Jeg har om nazismen og Hitler selviscenesættelse, i dansk og historie. Jeg har dermed analyseret propagandafilmen "Triumph des Willens" af Leni Riefenstahl, men hvilken metode i dansk bruger jeg her? Her ønsker jeg at bruge filmen til at vise nazismen og Hitlers selviscenesættelse... -
Essay - En Københavner i Jylland
ForumindlægJeg har valgt at analysere et essay som hedder "En Københavner i Jylland" af Dan Turéll. Jeg mangler lidt hjælp til at bevise at det er et essay ved at bruge de forskellige essay genretræk. Sidder lidt fast, så kunne være en hjælp hvis der var en der kunne hjælpe mig på rette spor igen.... -
Tysk eksamen - to tekster
ForumindlægHej alle! Jeg er kommet lidt i tvivl, om hvad jeg gøre til min fremlæggelse. Jeg har åbenbart trukket to forskellige tekster. Den ene tekst er ny, mens den anden har vi læst og er opgivet på vores undervisningvejledning. Det jeg er i tvivl om, er hvorvidt, jeg skal analysere begge tekster, el... -
Definition på "æstetiske værdier"
ForumindlægHey, jeg søger en definition på "æstetiske værdier" det skal være i anledning af en film analyse.. -
De onde år, Tove Ditlevsen
ForumindlægHej:) Er der muligvis nolge som er i besiddelse af en analyse af digtet "de onde år" af Tove Ditlevsen? -
Kender du Corri
ForumindlægHej Jeg ville bare lige høre om der var nogen som der havde en analyse af novellen "kender du corri" -
Nogen som har lavet Filmanalyse af Fighter
Forumindlæghej, er der nogen som har analyseret Film af Natascha Arthy "Fighter" fra 2007 ? -
nationalsangen
ForumindlægNogle anbefalinger omkring at analysere national sangen? Kilder, metoder eller lign. -
Erfaringer med SPRØK
ForumindlægHej Jeg bliver student til sommer og er derfor godt i gang med overvejelserne omkring, hvad jeg skal viderehen. Jeg er stort set sikker på at tage et sabbatår i et halvt eller helt år i udlandet (sandsynligvis engelsktalende land). Herefter overvejer jeg at læse SPRØK, men jeg vil rigtig gerne hø... -
Oversættelse til eksamen!
ForumindlægHeysa er der nogle der kan sige mig om man kan finde nogle programmer som kan oversætte dansk-engelsk når man er til eksamen, kan man gemme programmet på ens computere, for man må ikke have internetforbindelse til eksamen! -
City Lover's
ForumindlægHej alle engelsk glade mennesker! Jeg sidder her og skal lave et engelsk essay om teksten "City Lover's" af Nadine gordimer.. Jeg er ikke sikker på jeg har forstået så meget af teksten, selvom jeg ellers plejer at fange det meget godt... Nogle der har et par guldkorn til en ana...
