Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14161 til 14180 af 22746
  • Ligninger i word

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave AT-eksamen og skal bl.a. lave nogle udregninger i fysik. Dem vil jeg gerne kunne enten indsætte eller skrive i word. Hvordan gør jeg det hvis jeg IKKE har "equation" funktionen og benytter word 2003? Tak for hjælpen!
  • Kan jeg ansøge som Ingeniør?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil lige spørge om hvis man har matematik A kemi B fysik B og man dumper kemi B. Jeg havde tæknt mig at læse ingeniør, men de kræver kun kemi C. Kan jeg så stadigvæk søge ind eller hvordan?
  • Terminsprøve i Global Opvarmning. HJÆLP

    Forumindlæg
    Jeg er en pige, der skal op i mundtlig Fysik/Kemi i Global Opvarmning. Jeg har desperat brug for nogle forsøg jeg kan lave til dette emne. men jeg kan ikke finde nogle. please hjælp. mange hilsener Sufeiya
  • Terminsprøve 2009?

    Forumindlæg
    Hej folkens :) Er der nogen der har været til terminsprøve i fysik A og matematik A i år? Hvis der er nogen der har, har i så stadig opgavesættene? Kan I uploade dem? Hvilke opgaver er der? Hvad skal jeg øve/læse op på? Har I andre gode råd, er I meget velkomne til at skrive :) På forhånd tak! ...
  • Terminsprøve i matematik 2009?

    Forumindlæg
    Hej folkens :) Er der nogen der har været til terminsprøve i matematik A og evt. fysik A i år? Hvis der er nogen der har, har i så stadig opgavesættene? Kan I uploade dem? Hvilke opgaver er der? Hvad skal jeg øve/læse op på? Har I andre gode råd, er I meget velkomne til at skrive :) På forhånd t...
  • Batterier, kemiske processer

    Forumindlæg
    Kære kemikere :) Jeg sidder med SRO - fysik/kemi og har om brændselsceller, brint, batterier. Jeg har et lille spørgsmål som ville være dejligt hvis der var nogle som ville hjælpe mig med: Beskriv -kemiske processer i engangs-batterier og -Kemiske processer i genopladelige-batterier Håber virkeli...
  • hjælp til rettelse SRP

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og er ved at blive færdig med min srp så tænkte på, om der en af jer der ville rette den, jeg skriver i fysik og idræt , om fodbolden, meget intressant emne synes jeg selv. Hvis ja så skriv endelig så sender jeg den via e-mail
  • Varme fra aluminium

    Forumindlæg
    Jeg skal lave et eksamenssæt i fysik, men er gået helt i stå i denne opgave. Du kan finde den her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/fysik2003-7-2.pdfDet er opgave 3, altså det første med at opskrive reaktionsskemaet er jeg med på, men hvordan regner jeg b og c?
  • Er der nogen som kender én der tilbyder lektiehjælp for stx 3.g fyisk A niveau

    Forumindlæg
    Hay kender i nogen som tilbyder hjælp( imod betaling) til lektielæsning for én som går i 3.g. og har fysik på A niveau.Helst i kbh region.eller et eller andet sted på sjælland...Personlig henvendesle på min @ tak
  • Dobbeltspalte - hvad er det?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har idag været oppe og trække spørgsmål i fysik og trak Lys, hvor et af mine stikord på spørgsmålet er dobbeltspalte, og har læst på det i en time nu og forstår det bare ikke! Hjælp, det er det sidste jeg mangler og forstår virkelig ikke hvad det er og hvad det går ud på! På forhånd tak...
  • Notater? JA TAK

    Forumindlæg
    Hej.... Hvis du ligger inde med nogle fede notater til Fysik/Kemi & Matematik. Kunne du da lige så godt sende dem til mig jeg vil have meget gavn af dem.Ja jeg håber du vil sende dem til denne mail adresse:[email protected]å forhånd tak,Held og Lykke til alle der skal op til eksamenFranky
  • Det periodiske system og kemiske forbindelser

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til årsprøve i fysik/kemi, og jeg har muligheden for at trække "det periodiske system og kemiske forbindelser". Jeg har styr på selve faktaen, men mangler 3 forsøg at vise. Håber der er nogen der kan hjælpe. Tak på forhånd :)
  • Hvad er bølgemodellen

    Forumindlæg
    Jeg skal op i fysik og har trukket sprøgsmållet "forklar om bølgemodellen for lys" men jeg kan ikke finde nogen steder i mine noter hvor jeg har brygt begrebet bølgemodel. er der nogen der kan forklarer hvad bølgemodellen er? tak på forhånd!
  • Bevis for idealgasligningen

    Forumindlæg
    Hej.Nu skal jeg op i årsprøve i fysik her på torsdag, og sidder og bikser med beviset for idealgasligningen. Og da vi ikke har nogle ordentlige noter, eller der ikke står noget i vores bog, håbede jeg på nogle herinde kunne hjælpe mig?
  • Transformation

    Forumindlæg
    Hey gutter!!!Nogen som evt. ved hvad man kan lave, hvis man trækker transformation til fsa, fysik/kemi???Man kan lave den der med at sætte 6 v ind og der kommer 12 ud.... Men er der nogen som kender noget andet???På forhånd takTheerackoo
  • Wheatstones Målebro

    Forumindlæg
    Hej Folkens ! Jeg skal til at lave mit eksamens projket i Fysik.. Jeg har valgt noget med Wheatstones Målebro, men mangler lige et perfekt projekt omkring det? Altså målinger osv.. nogen der kan hjælpe ? ..
  • Prikmodeller af Chlor, Nitrogen og H2O

    Forumindlæg
    hej allesammen jeg har fået en fysik opgave for hvor man skal lave prikmodeller og da jeg ikke helt kan huske hvordan man laver dem. og fået den opgave at jeg skal lave en prikmodel af Chlor, Nitrogen og H2O. kan i hjælpe mig lidt med hvordan man gør, kan nemlig slet ik huske det. ;)
  • Hvad Skyldes Magnetisme?? HASTER!

    Forumindlæg
    HeeY!Er her nogen, der kan fortælle mig, hvorfor en magnet er magnetisk? Hvad er det, der gør et stof magnetisk?, eller rettere sagt; "Hvad skyldes magnetisme??"Haster!! Fysik-eksamen imorn!!!!!Tak på forhånd!!MVH. ChaRmE_RosE
  • haster...isoler

    Forumindlæg
    hey ved godt det lyder lidt dumt, men hvad får i Lis til når den isoleres i ligningenLis*mis+misvand*cvand*tisvand+mvand*cvand*tvand=oVed godt det er forskellen it temperatur kan bare ikke lige finde delta.På forhånd tak...plzz skal op i fysik i morgen
  • Mundtlig Eksamen 3g (A)

    Forumindlæg
    jeg skal op i høj niveau fysik her om ikke så længe, så jeg ville lige høre om der var nogen som havde været oppe? Jeg kunne godt tænke mig at høre ordlyden af et eksamensspørgsmål, da jeg er meget i tvivl om hvad det hele går på!