Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 14181 til 14200 af 36004
-
Funktionelle grupper
ForumindlægHeej alle Jeg sidder og læser til kemieksamen. vi har fået nogle overskrifter, som jeg er ved at lave dispositioner til. En af overskrifterne lyder: "funktionelle grupper i den organiske kemi". Nu er det så jeg sidder og overvejer hvor mange funktionelle grupper jeg skal skrive om. Ind... -
Laser-princippet
ForumindlægHej hej Er der nogen der kunne tænke sig at hjælpe os med Laseren. Vi har det opgivet som emne til Fysik A eksamen Vi har svært ved at finde ud af hvor vi skal starte/begynde og ende mht til en disposition omkring laseren Egentlig er det vel fordi vi ikke helt præcist forstår princippet bag d... -
Eksamen
ForumindlægHej venner :) Jeg vil bare spørge jer, hvad man evt. kunne starte med at sige i sin disposition i engelsk under eksamen? Eller hvad ville være godt at starte med at sige.. At sige "the topic is discrimination and my topic is ku klux klan" eller ville det være godt at sige noget helt tr... -
transformation
Forumindlæghej alle sammen. Jeg står og skal til fysik afgangspøve på mandag (9.klasse) og er ved at lave dispositioner. Jeg forstår ikke OHMs lov og hele det der med energitab. Nogen der kan give en højst detaljeret forklaring, og evt forslag til et forsøg jeg kan vise`? -
Hjælp til redegørelse SRP (Engelsk, Historie)
ForumindlægEr der nogen der kunne komme på en god disposition til besvarelsen af mit redegørende spørgsmål: "Redegør i hovedtræk for USA's politiske, sociale og økonomiske udvikling fra 1980 og frem. Kom især ind på forhold som har haft indflydelse på hiphop kulutrens indhold og udvikling" -
Nogen her som er god til fransk?
Forumindlæghej alle, ville spørge om nogen kunne give mig idéer til en lille og nem emne jeg kunne vælge til at bruge i en mundtlig prøve, vi skal øve os til eksamen, så vi skal prøve at se hvordan det er... jeg skal lave en disposition..... håber at der er nogen der ude som kan hjælpe mig .... tak på forhånd -
Fysikeksamen
ForumindlægHJÆLP. skal til fysikeksamen onsdag d. 18, i fysik niveau c. er der nogen der har nogle dispositioner eller opgaver til rådighed om fx: lyd/lys, atomets opbygning og atommodeller, el, kræfter, og astronomi! Mod dette giver jeg gerne råd til oldeksamen, som jeg var oppe i i fredags og fik 12 .. -
Hjælp til et spænende produkt
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal lave et produkt til min disposition. Problemformuleringen lyder sådan her: Kan bestemte situationer fremprovokere onde handlinger, og kan helt almindelige menneske gøres onde? Kan mennesket undgå ondskab? Håber i kan hjælpe mig. P.s det må gerne være lidt kreativt. Ve... -
Psykologi eksamen?
ForumindlægJeg skal snart op i psykologi og min case handler om en urolig barn, vil derfor gerne komme ind på daniel sterns udviklingsteori omkring barnet og min egen erfaring, men føler det er for tomt er der nogle der kan give mig nogle gode råd hvad jeg ellers kunne komme ind på og hvordan en psykologi e... -
Syrer og Baser- forsøg?
ForumindlægHej :) Jeg er lige nu i gang med at skrive en disposition vedrørende syrer og baser. Jeg skal lave nogle forsøg der skal vise noget ift. syrer og baser, emne: ligegyldigt.. Så hvis i har nogle gode konstruktive ideer som gerne giver 12 så skriv dem meget gerne! XOXO en meget desperat pige:)) -
vand H2O
Forumindlægskal lave en disposition til den snart kommende eksame! måske kan i hjælpe mig, med at svare på nogle spørgsmål, min lærer har givet mig: 1.H2O molekyler til forskel fra en ionforbindelse(salte)? 2.hvordan skal jeg kunne inddrage det periodisk system? 3. fortæl om atomernes opbygning,iondannelse,... -
Dansk mundtlig - novelle
ForumindlægHeej guys! Jeg går i 10. klasse og har lige trukket mit hovedemne til dansk eksamen, hvor jeg skal lave en disposition. Emnet jeg trak var 'ungdom og livsstil'. Nu står jeg så, og vil gerne finde en novelle, der handler om ungdom. Derfor ville jeg høre om, i har nogle gode ideer? :) Evt. ... -
Hjælp til engelsk eksamen
ForumindlægJeg har trukket et emne i engelsk som hedder Identity. Er der nogen som har en ide om hvad man kunne snakke om. Og hvordan man lige får det lavet om, så det passer til en disposition. Min lære sagde det skulle være noget med kultur i et engelsk talene land. Jeg skal også perspektivere til noget, ... -
kemi eksamen
ForumindlægHej Jeg skal til kemi b eksamen, og vil derfor rigtig gerne vide hvordan en disposition skal se ud. Jeg er lidt fortabt med hvad der menes "gør med udgangspunktet i forsøget .... rede for..." hvordan skal jeg inddrage forsøget? Skal jeg komme ind på formål, fremgangsmåde og resultater?... -
SRO - dispo.
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive om radioaktivitet - det er min SRO og jeg kan ikke rigtig begynde, da jeg vil have en disposition - jeg er meget forvirret over hvad den skal indeholde - har disse forslag, men håber at nogle vil hjælpe mig med at strukturere dem og tilføje mere?? henfaldsloven halveringst... -
Mundtlig dansk
ForumindlægJeg går i 10. klasse og i mundtlig dansk har jeg trukket levende reklamer. Jeg har derfor valgt den coca cola reklame hvor en fyr putter en mønt i en automat og så kommer man i i en helt anden verden og ser hvordan colaen bliver lavet derinde. ja. you know. Men har problemer med at finde ud af hv... -
Fysik - perspektivering til forskellige emner
ForumindlægHej! Jeg skal snart op i 9. klasse afgangseksamen i fysik/kemi. Da man tilsidst i sin disposition skal perspektivere til hverdagen afhænging af hvilket emne man har trukket, ville jeg høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med det. Jeg har allerede selv fundet ud af lidt med kemien, så det er... -
Eksamen C-niveau Variabelsammenhænge
Forumindlæghej, jeg skal op til eksamen her om et par dage, og sidder med et spørgsmål jeg skal lave dispostion over, og det giver mig problemer. Det hører under variabelsammenhænge. Jeg skal b.la. finde funktionsudtrykket for en linær sammenhæng ud fra to punkter på en graf, og vise eksempler. Jeg skal des... -
Fysik/kemi forsøg FSA
ForumindlægHey Jeg står i den situation at min mappe med alle forsøg er blevet væk, og har derfor ingen idé om hvilke forsøg jeg skal vælge til de forskellige emner, nogen der kender et sted med forsøgene, eller dispositioner? Syrer/baser Ioner Magnetisme radiaktivitet Salte -
fysik forsøg 10. klasse
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i fysik i morgen, så det er ikke for tidligt jeg laver min disposition ;) jeg mangler lidt hjælp til at finde nogle forsøg til de emner jeg kan komme op i: lys lyd bølger : der har jeg tænkt mig at tage en skål med vand, og prikke fingeren ned i, og så kan man se bølg...
