Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 14201 til 14220 af 36004
-
Engelsk afgangsprøve
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lave engelsk disposition og har valgt emnet skole skyderier. I USA er der mange flere dræb med våben end i Canada. Nogle der ved hvad forskellen på deres våben lovgivning er? Og hvorfor tror i der sker flere skole skyderier i USA end i Canada? På forhånd ta... -
Engelsk - FSA Amish
ForumindlægHej Jeg går i 9. klasse og på næste fredag d. 7 juni skal jeg op i mundtligt engelsk, jeg har valgt at lave en disposition om "Amish generel". Ved I hvad der er godt at sige om det? Og vil I skrive nogle gode ord altså der er jo et bestemt ordforråd til Amish emnet? -
Dansk mundtlig - novelle
ForumindlægHeej guys! Jeg går i 10. klasse og har lige trukket mit hovedemne til dansk eksamen, hvor jeg skal lave en disposition. Emnet jeg trak var 'ungdom og livsstil'. Nu står jeg så, og vil gerne finde en novelle, der handler om ungdom. Derfor ville jeg høre om, i har nogle gode ideer? :) Evt. ... -
helpppp
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i fysik, folkeskolen. Jeg er igang med at lave en disposition til hvert emne, og er nu i gang med syrer og baser. Hvis jeg trækker syrer og baser, vil jeg rigtig gerne perspektivere syre til noget med tænder, der er jo kalk i tænderne og det er jo ikke godt når man nu... -
Fysik eksamen
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen her i morgen, og vi er i fuld gang med at skrive dispositioner, men til emnet "lim mellem atomer" ved vi ikke rigtigt hvilke forsøg vi skal lave. Vi har omkring tre forsøg med ioner, men ellers kan vi ikke rigtigt finde noget. Er der nogle, som har ideer til... -
Hjælp til engelsk eksamen
ForumindlægJeg har trukket et emne i engelsk som hedder Identity. Er der nogen som har en ide om hvad man kunne snakke om. Og hvordan man lige får det lavet om, så det passer til en disposition. Min lære sagde det skulle være noget med kultur i et engelsk talene land. Jeg skal også perspektivere til noget, ... -
Forsøg
ForumindlægHej drenge og piger Jeg har lidt problemer med min fysik disposition. Jeg har svært ved at finde et forsøg til de følgende emner: Emner jeg kan komme op i: ? Syrer, baser og salte ? Radioaktivitet ? Magnetisme og elektromagnetisme ? Induktion og transformation ? Metaller ? Atomets ... -
SRO - dispo.
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive om radioaktivitet - det er min SRO og jeg kan ikke rigtig begynde, da jeg vil have en disposition - jeg er meget forvirret over hvad den skal indeholde - har disse forslag, men håber at nogle vil hjælpe mig med at strukturere dem og tilføje mere?? henfaldsloven halveringst... -
Mundtlig dansk
ForumindlægJeg går i 10. klasse og i mundtlig dansk har jeg trukket levende reklamer. Jeg har derfor valgt den coca cola reklame hvor en fyr putter en mønt i en automat og så kommer man i i en helt anden verden og ser hvordan colaen bliver lavet derinde. ja. you know. Men har problemer med at finde ud af hv... -
Hjælp til menstruationscyklussen i biologi - eksamen
ForumindlægHej, Jeg er gang med at lave en disposition til min biologi eksamen, men forstår ikke helt menstruationscyklussen.. synes den virker meget kompliceret, så håber der er en der kan forklare mig den (gerne detaljeret). Spørgsmålet jeg skal besvare lyder: Gøre rede for menstruationscykl... -
Det haster meget !!!fysik eksamen imorgen
ForumindlægJeg er i fuld gang med at forberede og lave dispositioner til alle vores udgivede emner, men så løber jeg ind i emnerne der hedder "OVERFØRSEL AF ENERGI" "KERNEREAKTOREN" og " IONBINDINGER" Er der ikke nogen som kan hjælpe mig med et forsøg til emnerne og hvad f... -
Hjælp__ FYSIK EKSAMEN
ForumindlægJeg er i fuld gang med at forberede og lave dispositioner til alle vores udgivede emner, men så løber jeg ind i emnerne der hedder "OVERFØRSEL AF ENERGI" "KERNEREAKTOREN" og " IONBINDINGER" Er der ikke nogen som kan hjælpe mig med et forsøg til emnerne og hvad f*... -
Fysik - perspektivering til forskellige emner
ForumindlægHej! Jeg skal snart op i 9. klasse afgangseksamen i fysik/kemi. Da man tilsidst i sin disposition skal perspektivere til hverdagen afhænging af hvilket emne man har trukket, ville jeg høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med det. Jeg har allerede selv fundet ud af lidt med kemien, så det er... -
Eksamen C-niveau Variabelsammenhænge
Forumindlæghej, jeg skal op til eksamen her om et par dage, og sidder med et spørgsmål jeg skal lave dispostion over, og det giver mig problemer. Det hører under variabelsammenhænge. Jeg skal b.la. finde funktionsudtrykket for en linær sammenhæng ud fra to punkter på en graf, og vise eksempler. Jeg skal des... -
Fysik/kemi forsøg FSA
ForumindlægHey Jeg står i den situation at min mappe med alle forsøg er blevet væk, og har derfor ingen idé om hvilke forsøg jeg skal vælge til de forskellige emner, nogen der kender et sted med forsøgene, eller dispositioner? Syrer/baser Ioner Magnetisme radiaktivitet Salte -
Induktion
ForumindlægHejsa folkens! Jeg sidder derhjemme og er i gang med fysik disposition om emne: Induktion. Men nu er jeg kommet i tvivl om noget. Hvor bruger man egentlig induktionsstrøm og kan man bruge både DC og AC i strøm anvendelse. ( Altså kan man godt bruge jævnstrøm og vekselstøm i induktion ) Pl... -
fysik forsøg 10. klasse
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i fysik i morgen, så det er ikke for tidligt jeg laver min disposition ;) jeg mangler lidt hjælp til at finde nogle forsøg til de emner jeg kan komme op i: lys lyd bølger : der har jeg tænkt mig at tage en skål med vand, og prikke fingeren ned i, og så kan man se bølg... -
Biologieksamen B
ForumindlægHey folkens, jeg skal op til biologi B, og et af spørgsmålene til dispositionerne lyder således: Gennemgå blodets vej gennem kredsløbet og forklar hvordan og hvorfor blodets indhold af ilt og næringsstoffer ændrer sig gennem forløbet. Mit spørgsmål til jer er: Hvorfor blodets indhold af i... -
Fremlæggelse af opgave, mundligt.
ForumindlægHej alle! Jeg har brug jeres hjælp, og det skal gerne gå hurtigt! Jeg står nu og har skrevet min opgave, og jeg skal nu lave et powerpoint over min opgave, som jeg skal bruge til min mundltlige præsentation. Men jeg er kommet i tvivl om noget, jeg har en forside efter det kommer der så ikke e... -
Dansk synopsis fs10
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse og imorgen skal jeg op i dansk mundtlig fremstilling. Jeg ville bare høre hvordan reglerne er, for hvad man må tage med ind til eksamen? Jeg har lavet dispositionen og udover det har jeg lavet en analyse på mit fordybelsesområde. Men må jeg tage analysen med ind? Den...
