Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 14321 til 14340 af 23877
  • Fantasy analysemodel

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal analyserer et uddrag af en fantasyroman, men mangler lidt en model at gå udfra.. Har i måske nogle punkter der er gode at gå igennem, eller en model? På forhånd tak, Hilsen Julie :)
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Halløj! Er der én, der kan hjælpe mig med vedhæftet opgave? Jeg skal beregne morfinindholdet i de analyserede birkes, udtryk i ug/g birkes, og har ingen ide om hvordan man gør. Tak på forhånd :)
  • Forskellen på et Teknologi A og B projekt?

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på et teknologi A og et teknologi B projekt? Her snakker jeg mest om opbygningen og indholdet. Er det helt det samme, bare med mere og dybbere indhold eller hvad? Eller hvilke andre analyser er der i et teknologi A projekt?
  • Skriftlig årsprøve?

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op i skritlig årsprøve i gymnasiet. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvordan den kommer til at foregå. Får man et emnepapir udleveret, ligesom man gjorde i folkeskolen, eller eventuelt en novelle som skal analyseres?
  • Sprog og fortællestil i Pinden

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en analyse af sproget og fortællestilen af Jens Blendstrups novelle Pinden fra 2000... Nogen der har nogle ider til hvad jeg kan skrive? Tak på forhånd :)))
  • Noter til Menon

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op i filosofi her d.7. og kan ikke lige gennemskue hvordan jeg analyserer Menon... Har I nogle som helst noter så ville jeg bliver kæmpe glad hvis I gad skrive til [email protected], eller lægge et link her, naturligvis..
  • SYNSVINKEL! HASTER

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med min dansk eksamen i min analyse skal jeg skrive synsvinklen på mit maleri som er "ophelia" -John Millais. Hvordan finder man synsvinklen på et kunstmaleri??
  • novellen vi har allerede aftalt en pris

    Forumindlæg
    Hej. Er der en derude som har læst novellen "Vi har allerede aftalt en pris". Jeg blev bedt om at analysere og fortolke den... Jeg synes den er svær... Kan nogen hjælpe mig lidt?
  • Akepot af brødrene grimm

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og er ved at lave eventyr analyse, men bliver i i tvivl om Askepot af Brødrene Grimm er et folkeeventyr eller kunsteventyr? Håber der er en der kan hjælpe, er lidt presset :D
  • Dansk Eksamen

    Forumindlæg
    Hej Kunne i ikke lige skrive kort om disse punkter, da jeg skal op til Skriftlig eksamen i morgen. Forskellig stilgenre analyse og fortolkning Essay redegørelse Diskussion Hilsen Mike
  • Pengestrømsopgørelse - VØ

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået en opgave hvor der står at jeg skal analysere Gyldendals pengestrømsopgørelse men jeg kan ikke huske hvordan man gør det eller hvad man skal have med er der nogen der kan hjælpe mig med det? tak på forhånd
  • SRP

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive SRP i historie A og engelsk A om den amerikanske drøm. Jeg skal finde noget at analysere i begge fag, er der nogen som har ideer?
  • ARGH - athen og melos

    Forumindlæg
    Er der nogle, som har læst Thukydids "Athen og Melos"? Jeg har ikke problemer med at analysere, men nærmere hvilken type tekst det er mm.? Noter er meget velkomne :) !!
  • tryksvage og trykstærke

    Forumindlæg
    Når man taler om digte, kan man f.eks analysere digtets rutme/metrik/versmpl.. Her tale rman om trykstærke og tryksvage stavelser.. Jeg forstår det ikke.. Hvad afgør om en stavelse er t.stærk eller t.svag?
  • Skibsdrengens fortælling

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen som ligger inde med teksten til "Skibsdrengens fortælling", eller kender et link til den? Ikke noget med fortolkning og analyse, det kan jeg ikke bruge - bare selve teksten. TAK! VH
  • Emergency!!

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med teksten "America and Americans". Er der nogle, som evt kunne give en hånd til analyse af den, eller fortælle mig om et godt link til teksten? KH sof20
  • Billed af Athene?

    Forumindlæg
    Har fået til opgave at analysere athene som er på en vase (fig 82), den er i en bog som hedder oldtidens grækenland, jeg tror det er pile hun har på ryggen?
  • rette sætning.

    Forumindlæg
    Hvordan siger man det her på tysk? Der er to versioner af eventyret. Et med Brødrene Grimm og et af Otto F. Gmelin. Jeg vil først komme med et kort resume af de to tekster og derefter vil jeg ind og analysere og sammenligne dem.
  • Menneskesønnen!!

    Forumindlæg
    Hej:D Jeg er lige ved at analysere fra s 118-122 Jeg forstår ikke helt s 120.? Hvad har en gravid kvinde, med døden at gør?.. Vil meget gerne have en forklaring C: Tak:P
  • Poetic Justice

    Forumindlæg
    Hej, Jeg vil bare høre om, om der ikke var nogle, som engang i engelsk har lavet en analyse af "Poetic Justice", der er skrevet af Diana Appleyard. Har nemlig desperat brug for hjælp. På forhånd tak.