Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14321 til 14340 af 20688
-
Inspiration til emnevalg AT8 (rejser etc.)
ForumindlægHej, er igang med AT8 projektet om rejser, "opdagelser, forandring og ny viden" ligesom alle andre, men har stadig ikke fundet noget emne, og det begynder at presse på. Har gjort mig tanker om noget med identitetens udvikling i forbindelse med en rejse men kan ikke finde noget relevant ... -
Indledning og Forord??
ForumindlægJa, jeg er i gang med at skrive rapport til CO2 projektet som vi jo snart skal være færdige med. Jeg har dog lidt problemer med forord og indledning fordi vores teknologi lærer siger at vi skal takke dem der har hjulpet os i indledningen, men de rapporter jeg har set herinde er det i forord at fo... -
AT - cost/benefit
ForumindlægHej allesammen. Jeg søger lidt hjælp og inspiration til mit AT-projekt (gerne hurtigst muligt!). Min lærer har påtvunget mig at benytte mig af cost/benefit metoden. Mit overordnede emne er "Malaria: en rejse af Danmark til Afrika syd for Sahara". Nu er mit helt STORE problem, at jeg i... -
Mat IT B facits (HTX)
ForumindlægHejsa derude, jeg har søgt lidt her inde og fundet frem til facits til nogle af de første opgaver i Mat IT B.Desværre lader det til at den tråd er død, og jeg skulle derfor høre som der var nogle der lå inde med resten af facits. Vi er nogle stykker fra min klasse der meget godt kunne tænke os li... -
AT - Cost/Benefit!
ForumindlægHej allesammen. Jeg søger lidt hjælp og inspiration til mit AT-projekt (gerne hurtigst muligt!). Min lærer har påtvunget mig at benytte mig af cost/benefit metoden. Mit overordnede emne er "Malaria: en rejse af Danmark til Afrika syd for Sahara". Nu er mit helt STORE problem, at jeg i... -
Metode i tysk - faglitteratur
ForumindlægHej! Jeg er kommet lidt i bekneb med hvilken metode jeg har brugt i forhold til mit AT-projekt i tysk/samfundsfag. Jeg er klar over, at tysk tilhører det humanistiske fakultet, men i og med at det er faglitteratur jeg har anvendt som kilde, er det således den hermeneutiske spiral jeg benytter mig... -
Ligning for parabel ?
ForumindlægHej, jeg er lige igang med en opgave til IT projektet på B niveau (htx)Jeg skal have fundet en ligning til to (ens) parabeler.MEN det eneste jeg ved er at parablen krydser x-aksen ved (1,5;0) [punkt A på billede] og (16,5;0) [punkt B på billede] samt at parablen har en 22 graders indfaldsvinkel (... -
Tjernobyl katastrofen
ForumindlægHej alle Går i 3.g og er i gang med AT-projektet, som i år lyder på Katastofer. Jeg har valgt Tjernobyl, men mangler nogle udsendelser fra (helst) Dr1. Jeg søger primært efter udsendelser, som blev vist forholdsvis kort tid efter at ulykken fandt sted. Disse skal analyseres med den humani... -
Produkt til sociale medier?
ForumindlægHej vi er to piger der lige nu laver et projekt om sociale medier. Vi bliver bedømt på vores kreativitet og håndværk inden for et produkt, vi vil derfor rigtig gerne have et godt produkt, men vi har ingen idé om hvad det skal være. Det skal lige siges at ALLE andre i vores klasse laver en video... -
Naturvidenskablig metode
ForumindlægHej jeg har i et at-projekt arbejdet med kemi og historie. i kemi har jeg ikke lavet forsøg kun brugt noget redegørende teori . jeg har i min synopsis skrevet at jeg ikke direkte har brugt naturvidenskab men på en måde alligevel har fordi jeg har baseret min teori på eksperimenter og lignende de... -
2.g årsprøve - Genteknologi!
ForumindlægHej! Jeg sidder med 2.g årsprøve projektet, som er et samarbejde mellem filosofi og biologi. Jeg er næsten færdig, men perspektiveringen volder mig problemer. Har tænkt mig at perspektivere til AT-årsprøven sidste år; Globalisering, men jeg er lidt lost. Er der nogen der har gode ideer? I mit opl... -
KIG!!
ForumindlægHej alle:-) min gruppe og jeg, er i gang med et projekt om hinduismen. vi har nogle spørgsmål, og vi håber i vil svare på dem. Vi er i gang med en undersøgelse om hvad dansker og i det hele taget folk som ikke er hinduer, hvad i synes om det hinduismens kastesystem? * Hvad synes i om hinduismens ... -
Delkonklusion = metoder
ForumindlægHej alle. hvis jeg har forstået ret er det meningen at metoderne skal komme til kende gennem delkonklusionerne, hvis dette er tilfælde er der så nogen som kunne give et eksempel på den hermeneutiske metode på nedstående uddrag? USSR sætter gang i teknologi revolutionen med at udsende rumsonden ... -
Kildekritik, troværdighed
ForumindlægHej. Jeg har analyseret to kilder i forbindelse med mit AT-projekt. Jeg har analyseret "Reagan-talen - en ny holdning?" og "Gorbatjovs tale i FN’s generalforsamling d. 7. december 1988". Reagan talen er gennem tv og radio. Betyder det noget, at Gorbatjov holder sin tale ... -
Christoffer Columbus - Amerika
ForumindlægHejsa. Jeg arbejder på mit AT projekt, som jeg skal til eksamen i på tirsdag. Det handler om Tobak i kemi og historie - hvor jeg forklare tobakkens rejse til Europa og Danmark. Det hele startede med at Columbus opdagede Amerika i 1492, men hvor gik han i land første gang? På nettet kan jeg flere ... -
Varmluftballon
ForumindlægVi har et projekt om varmluftballon. Vi har lavet et produkt hvor vi brugte normalt plastik og fandt, densitet, opdrift, tyngdekraften, den resulterende kraft osv. Men der er et spørgsmål jeg skal besvare som driller: Hvilke kompromiser og andre trade-offs er involveret? Jeg forstår spørgesmå... -
Etik omkring elektrokemoterapi
ForumindlægHej, jeg skal skrive et projekt om elektrokemoterapi, som er en ny kemo behandling hvor man sætter et lokalt strømfelt omkring kræft metasen, hvilket får cellens membran til at briste, og kemo molekylerne kan derfor trænge let ind. Her er et lille link: http://www.herlevhospital.dk/menu/Afdelin... -
Polværdi - Elektrisk Kredsløb.
ForumindlægHej SP. Jeg er på skolen igang med et projekt hvor vi skal lave en opfindelse. Vi har nu fundet vores og er igang med at skrive en rapport, men har en stor mangel. Vi ved ikke hvordan den mest centrale del i opfindelsen skal virke. Det er sådan at (jeg kan ikke fortælle hvad opfindelsen e... -
Hjælp til eksamensprojekt om street art
ForumindlægHej! Jeg skal nu i gang med mit eksamensprojekt til billedkunst og emnet er street art. Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg kan lave som mit værk, og håber derfor, at der er nogen af jer, som har nogle forslag. Værket skal placeres i virkeligheden og jeg derfor skal jeg ud og dokumentere med ... -
Kompilatorisk metode
ForumindlægHej Jeg sidder her og arbejder lidt med mit AT-projekt, da jeg skal op på tirsdag. Lige pt. er jeg ved at beskrive nogle forskellige metoder, som jeg har benyttet mig af i min synopsis. Jeg har blandt andet benyttet den kompilatoriske metode, men da jeg ønsker at uddybe denne metode til eksamen, ...
