Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 14341 til 14360 af 40685
-
AT - Selviscenesættelse - Samf./historie
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive AT-synopsis 2.3 (2. g STX), hvor der skal afleveres en synopsis og fremlæggelse ud fra opgaveformuleringen: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. Jeg har valgt at f... -
Prøve på 1. år
ForumindlægHej allesammen, jeg går i 1.g på gymnasiet, og har nogle spørgsmål vedrørende eksamen. Min studieretning er således at jeg har matematik på C og fysik på C. Jeg har fået mig fortalt at alle de fag man har på C SKAL afsluttes det første år, er det korrekt? Ellers har jeg hørt noget med at der er 9... -
HEJ!!!
ForumindlægKÆRE ALLE SAMMEN JEG HAR BRUG FOR JERES HJÆLP. JEG ER IKKE EN KLOG STUDENT OG MIT SNIT ER KOMMET NED PÅ 1,7 :( JEG ER VIRKELIG SKUFFET OG KED AF DET, DA JEG IKKE VED HVA JEG SKAL GØRE!!! MIN SIDSTE EKSAMEN ER NU PÅ TIRSDAG OG DET ENGELSK, JEG SKAL HAVE 7 FOR AT MIT SNIT LIGGER PÅ 2. MEN ER IKKE S... -
Matematik A mundtlig?
ForumindlægSkal man vise eksempler til eksamen? eller skal man bare nøjes med at bevise? -
Bliver standpunktskaraktererne lagt sammen?
ForumindlægHalløj studieportal :-).. kunne ikke finde en tråd med dette, så lad os da slå den op:) Jeg startet på STX, 1.G efter sommerferien og var skoleklar. Så i starten af året dør en nær fra familien, og jeg går rundt og har ikke lyst til at være i skolen, men bare derhjemme og være " ked af det ... -
Valg af universitetsuddannelse (AU)
ForumindlægHej, Jeg er på nuværende tidspunkt i gang med mit sabbatår, og er blevet meget usikker på hvilken uddannelse, jeg skal vælge til efteråret. Jeg har planer om at tage hen på AU næste weekend, men inden da, vil jeg gerne have udelukket og undersøgt udannelserne nærmere. Mine interreser: Matemat... -
HJÆLP
ForumindlægJeg har læst en tekst der hedder "Religion og samfund". Jeg skal skrive hvad hvad det her betyder --> "Religionens mange privilegerede talesituationer kan udtrykke og underbygge social autoritet". -
Fænomenologisk psykologi
ForumindlægHej Derude! Hvordan kan fænomenologisk psykologi og religion blive kombineret? - Jeg skal skrive et essay om menneskets forhold til religion, og jeg er ikke helt på det rene med hvordan jeg skal inddrage denne form for psykologi? -
Gennemsnitsberegner der er brugbar 2016 for HF enkeltfag
ForumindlægHej Jeg prøver at hitte mit gennemsnit ud. Der er et par ting jeg lige ville høre om nogle af jer vidste noget om. Dur denne udregner stadig http://www.softit.dk/snit.asp?page=hfenkel ? Gælder den der gange op regl for HF enkeltfag, ligegyldig hvor længe man har været om at tage sin uddannelse? ... -
Faglige ting....!
ForumindlægEr startet i 9. og vil gerne være foreberedt på hvad for nogle emner man ligesom tager op i 9. altså hvilke ting vi SKAL have lært i 9. klasse. Så jeg tænker i dansk fx, ved jeg man fx skal op i Dan Turell. Men afhænger det af skole til skole hvad man skal op i? for alle 9. klasser (tror jeg) kom... -
Års/eksamenskarakter
ForumindlægHej, Jeg skal op i samfundsfag her i juni måned. Jeg har selvfølgelig fået en årskarakter. Mit spørgsmål er om årskarakteren bliver slettet og eksamenskarakteren bliver sat ind istedet? Det siger vores samfundsfag lærer nemlig, (vores matematik lærer har sagt det samme) men ifølge denne side står... -
Bestem fart
ForumindlægJeg har fået denne opgave, og jeg ved ikke, hvordan den skal løses. Opgaven lyder: En permanent magnet er sat fast på cyklens eger. Når cykelhjulet drejer, passerer magneten forbi en spole i lygten. Herved induceres et spændingsfald, der får nogle lysdioder til at lyse. Den permanente magnet er... -
Er jeg egnet til jurastudiet?
ForumindlægHej og godt nytår studieportalen! Jeg er en 18-årig pige der går i 2. HF. Jeg overvejer, at søge ind på jurastudiet, men jeg er i tvivl om jeg er egnet, eller om det vil være en fordel for mig at bruge et sabbatår på b.la. at læse nogle fag op. Fag jeg har/har afsluttet: Dansk A, engelsk B, hi... -
Tage et fag et ekstra år..
ForumindlægJeg står til at Dumpe Dansk A.. men klarer mig godt i alle andre fag.. Det er virkelig irreterende at Dansk skal trække mig ned.. Så jeg ville spørge om tage eksamen i alle de andre fag, og tage Dansk A et ekstra år, og derved tage eksamen på det bagefter.. -
hjælp til ks synopsis, (tema:sex)
ForumindlægHej. Jeg sidder her og prøver at få lavet min synopsis til KS på HF. Det er eksamen i historie, samfundsfag og religion hvis nogen er i tvivl :-) Jeg har trukket emnet sex, og har fået en mase bilag der handler om kvindens dagligdag for 100 år siden og kvindens dagligdag idag, love om prostitut... -
Eksperter søges :-)
ForumindlægHej alle sammen - håber på lidt hjælp!Jeg sidder midt i et fuldt pensum og er nået til historie!Jeg har et helvede med at komme i analyse og forståelse af kilderne ( og det er jo dem vi kommer op i - en læst kilde)Da jeg har eksamensangst, kunne det være fedt at have udarbejdet noter til hver kil... -
Engelsk mundtlig # Amish # Søger viden # 9. klasse
ForumindlægDavs, jeg søger faktalink (eller bare viden) om Amish, som jeg vil bruge til mundtlig engelsk eksamen i 9. klasse. Jeg søger viden om religionen og deres kultur i det hele taget. Så søger jeg også faktalink om hvad de kalder "Devil's Playground", altså når en amish person fylder 1... -
Hjælp!! Betaling gives!
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for en der har styr på AT og ved hvad lærene forventer til eksamen og derudover vil se mit talepapir og synopsis igennem. Jeg søger også gerne hjælp til at uddybe mine metoder. Jeg er rimelig deperat, da jeg ikke har haft så meget tid til forbedring af mit proje... -
skabelsesberetninger.. HJÆLP!
ForumindlægHej :) Jeg håber i kan svare, for jeg skal snart op til mundtlig eksamen i kristendom! Jeg er i tvivl om skabelsesberetningerne i de forskellige religioner, jeg har indtilvidere skrevet dette: - For jøder og kristendommen handler skabelsesberetningen om forholdet mellem Gud og m... -
Aspekter af Nietzsche?
ForumindlægHej Folkens. Jeg sidder og er i gang med min afsluttende AT mundtlige eksamen (Samf og religion). Jeg skriver om Nietzsche, og jeg er i gang med at svare på om vi ser aspekter af hans filosofi i dag (Guds død, overmennesket, at dette skulle "vinde" over kristendommen etc) Jeg vil se...
