Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 14441 til 14460 af 18958
-
vera raucht eine
ForumindlægHJÆLP HJÆLP HJÆLP! Desperat efter lidt hjælp.. da tysk ikke er min stærke side har jeg problemer med denne tekst.Også Nora hat Hunger og Ruth langweilt sich.. Så hvis nogle kan komme med et lille referat hvad de handler om ville det være great. Kan slet ik forstå dem. -
Præsentation?
ForumindlægHejsa..Ska op til tysk årsprøve her i morgen. Er der nogle som kan give nogle tips til hvad man kan præsentere? Altså hvad man kan sige når man kommer ind til lærer og censor? Evt. nogle gode råd undervejs ;) Tak.. -
Lili Marleen
ForumindlægHej. Jeg skal til tysk eksamen på mandag. Og jeg har virkelig ingen gode notater til bogen og filmen Lili Marleen. Det gælder sz. 41+48-71. Hvis nogen tilfældigvis har nogle gode noter, vil i så ikke kontakte mig. -
hm, er det rigtigt?
ForumindlægEr i tvivl om hvordan man siger "vi har selv ansvaret for vores eget liv" på tysk... noget i retningen af "wir haben nur selbst die Verantwortung für unsere leben" Er der nogen der kan hjælpe mig? :) -
Erlkönig, Jamben und Anapästen!
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til tysk eksamen, og nu er jeg så kommet til spørgsmålet om, hvorvidt "das metrum" i digtet er en jambe eller en anapæst und so weiter. Er der nogen som kan hjælpe mig?!?! Please!! -
es ist 15 Uhr
ForumindlægHejsa, Har lige trukket teksten "es ist 15 Uhr" af Christa Moog til tysk eksamen. Nogen der ved om teksten ligger et eller andet sted på nettet? OG er der nogen som har læst den der kan give mig et kort referat? fatter virkelig intet af den :( -
Eksamen ??
ForumindlægEr der nogen, som vil forklare mig, hvordan den mundtlige tysk eksamen foregår?Altså - hvor lang tid har man at forberede sig i, oversættelsen osv...Har smidt min seddel væk, jeg har fået udleveret af min lærer.På forhånd tak! :0) -
Musical Linie 1, hjælp til analysering
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive en opgave om den tyske musical Linie 1. Jeg skal skrive om wilmersdorf witwen og kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor de er med metroen? Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe. Mhv. Camilla -
Længde af stil/oversættelse?
ForumindlægHejEn ting der har undret mig en del gennem det først år på en gymnasial uddannelse er i tysk, at en stil/oversættelse efter vores lærers mening kun skal fylde 20 linier..Jeg troede der var større krav, men hvad er jeres erfaringer??Hvor lang skal jeres være? -
Marienkind
ForumindlægHey. Har netop trukket eventyret: Marienkind, af Brüder Grimm. Er der nogen som har lavet noget arbjede til denne, eller kender den, som kan give mig nogle gode råd med på vejen? Da tysk slet ikke er min stærke side.! Svar her, eller skriv eventuelt til [email protected] -
filmen: der baader meinhof komplex
ForumindlægEr der nogle venlige sjæle herinde, der har set filmen? skal lave en karakterisk af Andreas Baader fra filmen på tysk, men var ikke i skole den dag de så den :( er der nogen, der måske kan skrive på dansk hvordan han fremstår i filmen ? :) -
Dæmning-sætninger
ForumindlægHejsa :)Jeg skal bruge følgende på tysk:Oppe i Trolhättan var der sommerfest og da vi alligevel var der for at se dæmningen åbne sluserne klokken 8, gik vi lidt rundt. Vejret var pragtfuldt, og det var super hyggeligt!På forhånd 1000 tak! -
word 2003!
ForumindlægHvorfor kan stavekontrollen i word 2003 ikke rette køn i min tyske stil altså der, das, die, dem osv.?? Det plejer den da at kunne??? Kan i hjælpe er helt ude på herrens mark her! -
ledene i sætningen
ForumindlægHey! Jeg sider her med en tysk aflevering, der er nogle sætninger der skal oversættes, men jeg sider fast i en sætning, som lyder sådan: Vi har en grøn plante hjemme hos os. Håber i kan hjælpe:) -
Inretnig af butik?
ForumindlægHej jeg har fået et opgave i Tysk, som hander om jeg skal lave en tegnig over en butik og en (inventarliste,) men ved ikke rigtigt hvad en inventarliste er så jeg kan ikke gå igang med det. en tegnig er nemt men forstår ikke det der inventarliste.. håber i kan hjælpe ((: -
dem=hvilket?
ForumindlægHej.. Står ordet "dem" (på tysk) som ordet hvilket på dansk?Jeg har skrevet det i denne sammenhæng, her."Und auserdem habe ich einige Bildern von Marc Chagall, dem ich spätter zeigen will." -
Sarajevo
ForumindlægJeg har lige et par spg.Sarajevo 1914 :Wilhelm ærkehertug(den tyske kejser) besøgte kronprinsen af Østrig-Ungar "Frans Ferdinand" på slottet i Konpischt i Böhmen(Østrig-Ungarn) - Udgøre idag, Tjekkiet.Er det rigtigt :-) ? -
2 små oversættelser
ForumindlægEr der ikke et tysk-geni derude, der vil hjælpe mig med disse 2 små oversættelser? Det er noget med at forholdordsforbindelsen ikke må deles, ikk'?1) Lærlingene forlader fabrikken om et halvt år.2) I løbet af en time er jeg her igen. -
HJÆLP!..(:
ForumindlægJeg skal til at gå igang med en tysk stil skrevet udfra "Ich lauf niemandem mehr nach", og tænkte derfor på om der var nogle rare mennesker der havde nogle noter de ville dele?Kram. -
MØDE
ForumindlægHej alle sammen, ville lige høre jer ad om der er nogen der kan hjælpe mig. skal nemlig skrive en opgave hvor jeg beskriver et møde med en tysker, deri skal jeg komme ind på: - misforståelserne - forventninger - fordomme - overraskelserne osv. er der nogen som kan hjælpe mig på vej. mange tak på ...
