Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 14621 til 14640 af 24089
-
Dansk Eksamen
ForumindlægHej Kunne i ikke lige skrive kort om disse punkter, da jeg skal op til Skriftlig eksamen i morgen. Forskellig stilgenre analyse og fortolkning Essay redegørelse Diskussion Hilsen Mike -
Sætningsanalyse på computer
ForumindlægEr der nogen, der ved, om man kan analysere sætninger på computeren? Fx med et program? Altså med alle ledene - ikke kun X og O - subjekt, verballed, ind- og direkte objekt osv. -
ARGH - athen og melos
ForumindlægEr der nogle, som har læst Thukydids "Athen og Melos"? Jeg har ikke problemer med at analysere, men nærmere hvilken type tekst det er mm.? Noter er meget velkomne :) !! -
Emergency!!
ForumindlægJeg har problemer med teksten "America and Americans". Er der nogle, som evt kunne give en hånd til analyse af den, eller fortælle mig om et godt link til teksten? KH sof20 -
tryksvage og trykstærke
ForumindlægNår man taler om digte, kan man f.eks analysere digtets rutme/metrik/versmpl.. Her tale rman om trykstærke og tryksvage stavelser.. Jeg forstår det ikke.. Hvad afgør om en stavelse er t.stærk eller t.svag? -
Skibsdrengens fortælling
ForumindlægHej! Er der nogen som ligger inde med teksten til "Skibsdrengens fortælling", eller kender et link til den? Ikke noget med fortolkning og analyse, det kan jeg ikke bruge - bare selve teksten. TAK! VH -
Analysemodel til et guldaldermaleri
ForumindlægJeg mangler virkelig en analysemodel til et guldaldermaleri, eller en fremgangsmåde. Er der nogle af jer søde mennesker der ligger inde med det? Eller som har nogle guldkorn omkring det, at skulle analysere et guldaldermaleri? På forhånd tak :-)! -
Sidetemaer
ForumindlægJeg er i gang med at lave en analyse af filmen Drømmen og jeg kan ikke finde på nogen sidetemaer som passer til. Jeg vil blive overlykkelig hvis der er en/eller flere derude der vil give mig en ide. Mange tak på forhånd. -
rette sætning.
ForumindlægHvordan siger man det her på tysk? Der er to versioner af eventyret. Et med Brødrene Grimm og et af Otto F. Gmelin. Jeg vil først komme med et kort resume af de to tekster og derefter vil jeg ind og analysere og sammenligne dem. -
Billed af Athene?
ForumindlægHar fået til opgave at analysere athene som er på en vase (fig 82), den er i en bog som hedder oldtidens grækenland, jeg tror det er pile hun har på ryggen? -
arkitekturbillede?
ForumindlægHej... Jeg er igang med at lave en analyse af maleriet "Menneskene i deres synd overrasket af dommedag" Men jeg er i tvivl om, om det er et arkitekturbillede. Hvad er et arkitekturbillede? Håber i kan hjælpe mig - Jeppe -
Værdikædeanalyse
ForumindlægHej, jeg har en aflevering for om Montana. Jeg har fået til opgave at lave en værdikæde analyse. Jeg er lidt i tvivl om, hvad det er. Er det selve modellen, eller skal man bare skrive løst uden værdikædemodellen. Mvh -
Og til sidst - Af Marianne Larsen
ForumindlægHej, er der nogen der eventuelt har lavet en fortolkning af digtet samt analyse af sproget? Jeg forstår ikke rigtigt meningen med digtet, så jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. På forhånd mange tak. :) -
Poetic Justice
ForumindlægHej, Jeg vil bare høre om, om der ikke var nogle, som engang i engelsk har lavet en analyse af "Poetic Justice", der er skrevet af Diana Appleyard. Har nemlig desperat brug for hjælp. På forhånd tak. -
Værdikæde for handelsvirksomhed?
ForumindlægHej, Jeg skal udarbejde en værdikædeanalyse for en detailhandlesvirksomhed (Synoptik). Hvordan skal jeg analysere primæraktiviteterne? Bliver jeg nødt til at droppe "produktion" og "udgående logistik"? -
Herman bang - Den sidste aften - fortolkning
ForumindlægHej allesammen! Skal skirve stil om Herman Bangs, "Den sidsteaften".. Dvs. en analyse og fortolkning.. Ville høre om der var nogen der havde nogle notater om denne, da jeg ikke lige kan gennemskue den. På forhånd tak. -
Loose Change
ForumindlægI mit essay (til i morgen) skal jeg skrive 700-900 ord, hvori der er en analyse af Loose Change. OG, og, og - et kortere essay (200-300) ord med en diskussion om hvordan vestlige lande bekæmper teorisme! ??????? Hjælp.. -
førstehånd???
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en kildekritisk analyse af "Kvindens underkuelse" som er skrevet af john stuart mill... den er dog oversat af Georg Brandes ... vil det så sige at teksten er en førstehåndstekst? -
Terror
ForumindlægHej Alle jeg har fået en opgave der hedder: Analysere trusselsbilledet i det 21. århundrede, herunder terrorens betydning. Jeg er virkelig gået i stå med denne her opgave. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak -
Heey! :-)
ForumindlægEr der nogen der kan oversætte følgende sætning på tysk, så jeg kan se, om jeg analyserer mine sætninger ordentligt?? :-) Familien har ingen mad. Tak på forhånd! :-)))
