Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 14681 til 14700 af 40685
-
At skifte gymnasium
ForumindlægHej allesammen. Jeg står i den situation at jeg gerne vil skifte gymnasium. Jeg går i 1.g. og ønsker at skifte efter sommerferien. Er der nogle der har et par gode råd, og nogle som ved om det er besværligt? På forhånd tak for hjælpen :) -
Job som Økonom?
ForumindlægHej, er der nemt at finde job som Økonom? Og er økonomi en international uddannelse? (altså kan man arbejde i udlandet hvis man har en økonomi uddannelse i DK) Tak på forhånd! :D -
Gymnasium
ForumindlægSkal man have en god eksamesbevis for at komme ind på Hf ? -
Gange sit gennemsnt med 1,08 - ny
ForumindlægUNDSKYLD at jeg opretter en ny tråd - kunne desværre ikke ændre den anden, da der var gået over 10 minutter. Hej folkens, jeg vile lige spørge mig ad, hvornår man er berettiget til at gange sit gennemsnit med 1,08? Samtidig har jeg hørt, at hvis man vælger et ekstra A-niveau fag (4 A-niveau fag... -
dumper jeg hhx? :( hjælp..
ForumindlægJeg går på hhx 3 år og er færdig her om et par måneder.. Årskarakter : Matematik mundtlig 02 Matematik skriftlig 02 Samfundsfag 4 Tysk mundtlig 10 Tysk skriftlig 10 Virksomhedsøkonomi mundtlig 02 Virksomhedsøkonomi skriftlig 00 Eksamens : Virksomhedsøkonomi mundtlig 00 er... -
Hvilket gym kan du anbefale i KBH omegn?
ForumindlægHej allesammen - Jeg er 16 år gammel og skal have fundet eller i hvert fald have en idé om, hvilken gymnasium jeg vil gå på. Så kan i anbefale nogle gymnasier med STX. Jeg er vokset op i kollektiv, så det ville være super, med et gym hvor folk er sociale og imødekommende. Og så skal det selvf... -
Skolers modulfordeling?
ForumindlægJeg har disskuteret vores forskellige skolers afholdte timer, altså hvor mange vi har haft og hvor mange vi skal have...Det har resulteret i at vi har fundet ud af at min skole har 60 moduler (á 1,5 time) mere end hendes .. Er der nogen som ved hvordan dette kan forekomme? Burde vi ikke med en st... -
Løsningsforslag til FY-A eksamenssæt
ForumindlægMit løsningsforslag til fysikhøjniveau STX sættet fra maj-juni 2008 kan findes her: https://www.studieportalen.dk/Papers/Paper.aspx?id=15943 Sygeeksamen fra samme år: https://www.studieportalen.dk/Papers/Paper.aspx?id=15951 Jeg vil med tiden tilføje andre efter opfordring. Hvis et sæt ønskes genn... -
Arkitekt
ForumindlægHej studieportalen! :-) Jeg har længe drømt om at arbejde som arkitekt i fremtiden - faktisk, siden jeg var helt lille. Jeg er en person, der er meget kreativ, og samtidig er jeg også god til at tegne. Jeg er 15 år, og skal til at afslutte mit sidste år i folkeskolen. Efter 9. klasse regner j... -
angående studieretninger osv.
ForumindlægHeej alle sammen er sikker på at jeg vil vælge stx, men er lidt usikker på noget, håber i kan hjælpe mig jeg har to spørgsmål: 1. Altså det jeg er usikker på er hvad jeg kan opnå/blive udfra samfundsvidenskablige retning? 2. og det gymnasie jeg har valgt har ikke lige det jeg vil have, men det h... -
Dansk Vejledning
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal i naeste uge til en samtale, fordi jeg fik 00 i tysk og 2 i dansk (Aldrig sket for). Ved i om Terminsproven kommer til at taelle noget for gymnasium. Vil gerne pa STX naeste ar. Jeg er sikker pa at min karakterblad vil se godt ud. Er der nogen der kan vejlede mig til at... -
Htx er mere priviligeret end andre gymnasiale uddannelser?
ForumindlægHej, det er sådan, at jeg i går sad og snakkede med en ven, som har gået på htx og fik at vide, at når de har 4 A-fag, får de lov til at gange deres snit med 1,03 og dernæst 1,08. Det er jo ret absurd i min lille verden, da vi på stx(eller hf) kun får lov til at gange vores snit med 1,08, hvis v... -
Hvilken lommeregner!?
ForumindlægHej, har selv en ti 82, og da den mangler nogen ting som(solve, bionom cdf pdf osv.), køber jeg nok en ny en.(har overtalt min mor til at betale)Men hvilken en skal jeg købe?Er lige startet på 3. år(gammel reform), hvor jeg har mat a(lånte ti 84 + til b eksamen).Jeg er faktisk i okay stor dillem... -
korrektturlæsning
ForumindlægEr der nogen som lige har 5-7 min til at læse korrekturlæsning på vores konklussion? På forhånd tak! Højkonjunkturen i 1960’erne ændrede det danske samfund, fordi en højkonjunktur skaber flere arbejdspladser. Når en økonomi er i vækst forbedrer det velstanden, samt forøger væksten i... -
korresponderende syre og basepar
Forumindlæg111 Angiv korresponderende baser til følgende syrer: HNO3, HCN, HF, H2CO3 , HBr a) HNO3+H2O→H3O++NO3- Syre base syre base H2O opfører sig som en base, da HNO3 er syre. H2O er en base og optager derfor H+ og bliver til H3O+ NO3- er korresponderende base til HNO3 b) HCN+H2O&rarr... -
Kemi-mundtlig
ForumindlægHejJeg ska op til mundtlig eksamen i kemi, og jeg vil gerne spørge jer der har været op til mundtlig eksamen eller skal. Hvordan vil i læse til eksamen? Og hvordan ka man får høj karakter i det til eksamen? -
Plagiatkontrol AT
ForumindlægBliver der tjekket for plagiat i AT-eksamens synopsis? -
vi er igang med en undersøgelse og skal have ca 10 udlændinge og 10 danskere til at svare på dette spørgeskema:
ForumindlægSpørgeskema Er du en pige ___ dreng___ født i Danmark? _____ hvis nej, hvor så? _______________________________ Hvilken religion har du? :__________________________________________________ Hvilket flag synes du der repræsenterer dig? Det danske flag ____ eller fra det land du kommer fra _____? Gå... -
AMish AT
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om AMish i årets AT. Det overordnede emne er "Det gode liv" Jeg har lavet disse problemformuleringer. Problemformulering: Hvad opfatter Amish folket som det gode liv? Hvordan ændrer Rumspringa forholdet for det gode liv? Hvordan opretholder Amish folket der... -
Hvad skal jeg blive ?
ForumindlægHmm jeg er ret forvirret. Jeg færdig med 3.g her til sommer og aner ikke havd jeg skal bagefter. Vil gerne tage en uddannelse som kun kræver STX og ikke noget specielt gennemsnit. Jeg aner virkelig ikke hvad det skulle være. ?
