Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 14741 til 14760 af 57177
-
AT-synopsis feedback
ForumindlægHej Jeg har siddet og tænkt lidt over valg af fag og emne til AT-syopisisen. JEg har kommet frem at jeg godt kunne tænke mig at arbejde med V for Vendetta (handler om at England i fremtiden er blevet et overvågningssamfund og blevet et totalitær styr), både filmen og tegneserien. Jeg vil bruge f... -
læse opgave
ForumindlægHej jeg har dansk på c-niveau. og har skrevet en opgave over en biledbog som jeg skal aflevere på onsdag.Den er knap færdig mangler indledning og perspektivering.er gået lidt i stå der.. Men er der nogen som kunne tænke sig at læse den med henblik på at give mig forslag til hvad jeg kunne bruge m... -
det moderne gennembrud
Forumindlægsidder og læser til danskeksamen, og er ved at være træt af at sidde og læse alt muligt unødvendigt i litteraturens veje...er normalt god til dansk...bare ikke lige den del om at huske de forskellige stilarter inden for litteraturens forskellige perioder, og synes ikke jeg kan finde noget som hel... -
Søger bøger til Pædagoguddannelsen!!!
ForumindlægJeg søger disse tre bøger til pædagoguddannelsen, især den første bog til faget Pædagogik, haster meget. Ved godt at den kan købes på saxo til 300kr, men prøver at finde den billigere herinde. Så skriv endelig hvis du har nogle af de bøger her :-) Høyer, Bodil og Hamre, Bjørn(red) (2008)... -
livsstilen med cider (sommersby) til bords når man skal spise middag
ForumindlægHej SP!! (: Jeg vil håbe nogen kan hjælpe mig, jeg skal snart til at skrive SRP og skal aflevere en litteraturliste imorgen!! jeg mangler dog kilder til dansk stilen, hvor jeg henholdsvis skal kilder til: "livsstilen med cider til bords når man skal spise middag" og så skal jeg ... -
Plancks konstant..
ForumindlægJeg har lavet et forsøg i skolen med en kviksøvslampe, som vi skal bruge til at løserive nogle elektroner med. Spektrallinjerne fra dennne lampe skulle rettes enkeltvis mod et h/e-apparatus ( vi fik udleveret en tegning med engelsk vejldening), min lære var lidt forsinket med øvelsen pga. mange ... -
Predicted Grades - Hvordan gives det på gymnasiet?
ForumindlægGoddag! Mit spørgsmål lyder hvordan 'predicted grades' bliver afgivet i en dansk sammenhæng? Jeg påbegynder 3 år af HHX efter sommerferien. Min intention er at søge ind på Cambridge/LSE den 15. oktober 2014. Jeg er tidligeret blevet informeret om, at hvis jeg valgte at søge i 3.g, alt... -
HJÆLP litterer artikel kendetegn?
ForumindlægHej jeg har fået en opgave til på fredag der hedder at jeg skal skrive en litterær artikel ud fra en tekst, og jeg har aldrig skrevet en litterær artikel før Så jeg har slået op på nettet og fundet frem til at jeg blandt andet skal bruge danskfaglige begreber. Og sproget er danskfagligt: analy... -
1. sutteflaske
ForumindlægHej folkens jeg står her med en fysik opgave ang. opvarmning af en sutteflaske. ville være rart hvis nogen ville hjælpe mig denne opg. Det er opgave 1. - opgaven kan finde på: " http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%... -
NV Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i NV Biologi-Fysik eksamen(Grundforløb) her om en lille uges tid. Nogle der kan forklare hvordan det kommer til at foregå? Tak på forhånd. -
Hvilke karakterer tæller med i mit gennemsnit..?
ForumindlægHej Jeg har hørt rigtigt meget og hvor for nogle karakterer, som tæller med... og ærligt talt er jeg blevet lidt forvirret .. Så hvad for nogle karakterer kommer til at tælle i mit gennemsnit, og kommer jeg op i alle fag, lige meget hvilken niveau det er ? På forhånd tak.. -
Eksemen i fysik B
ForumindlægHej igen allesammen! Jeg har meget svært ved at følge med i fysik timerne, og jeg ved ikke hvordan man forbreder sig til fysik eksame. Der er sikkert nogle her der har haft fysik B som enkeltfag, Hf, gider i lige forklare mig hvad er det relevante kort sagt hvordan skal jeg læse op til eksamen?? ... -
karakterer!?
ForumindlægFor det første føler jeg mig røvrendt fordi en fra min klasse som OVERHOVEDET ikek kan sankke tysk har fået 10 som afslu´ttende mdt. karakter, men nok om det.. Jeg har hermed fået afsluttende karakterer (ikek eksamens) og de ser således ud: Kemi mdt. 7 Kemi skft. 7 Tysk mdt. 10 Tysk skrft. 12 Bio... -
Reform <> før reform
ForumindlægEr der nogen der kan af- eller bekræfte, at man i matematik lærer mere, hvis man hører til den gamle ordning og går på matematik linje, end hvis man har valgt en studieretning med mat A/B, efter et år (1g)?Sidste år brugte vi Gymnasiematematik B1 (i år: B2), men i dag kiggede i en anden bog, jeg ... -
Eksamen
ForumindlægDen afsluttende naturvidenskabelig eksamen i grundforløbet - hvad går den ud på? Og kommer den til at påvirke gennemsnittet i 3.g? -
Matematik A - Htx - et spørgsmål
ForumindlægHej.....jeg er en pige som gerne vil starte på htx efter sommer.....ville bare lige høre om nogen kunne fortælle lidt om hvad man laver og hvad man lærer på htx hvis man har matematik på A-niveau.... tak -
adgangskrav
Forumindlæghej! passer det virkelig at der er adgangskrav til gym nu på 8.5? håber da ikke at det passer..! passer det? <3333 -
gl- Matematik B Studentereksamen
ForumindlægHej alle Fredag den 25. maj 2012 var jeg til skriftlig eksamen i Matematik på B niveau. Jeg plejer godt at kunne løse de stillede opgaver i delprøven med hjælpemidler, men dette sæt havde jeg ret svært ved... Jeg synes mange af spørgsmålene var formuleret på en forvirrende måde.. Har I de... -
Kemi årsprøve, Forberedelse
ForumindlægHej, jeg skal op i kemi årsprøve i morgen og ville høre, om I kunne komme med nogle tips til hvilke opgaver der kunne komme i opgavesættet? Altså hvilke der typisk forekommer til eksamen osv. På forhånd tak. -
Hjælp til forståelse af sætning
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtlig fransk eksamen og sidder nu ved forberedelsen. Jeg har fået nogle tekster og i én af teksterne er der noget som jeg er i tvivl om, sætningen lyder: Sa présence est nécessaire pour l'équilibre d'Alexandre, et mieux vaudrait ne pas avoir eu de fils que se rév...
