Søgning på: analyse af novellen sex. Resultater: 1461 til 1480 af 28369
-
Må man perspektivere et digt med en novelle??
Forumindlæghej alle skal meget snart op til mundtlig eksamen i dansk og tvivler lidt på om man må perspektivere et digt med en novelle fx.. dvs. når jeg har trukket et digt til eksamen, SKAL jeg så perspektiverer det med et digt, eller kan jeg også sammenligne det med en novelle??? Håber der er nogen der gi... -
Analyse
ForumindlægHej.Hvis man skal analysere to tekster, den ene fx er en leder og den anden "bare" en artikel. Hvordan skal man så omtale teksterne i stilen?Jeg har nemlig haft skrevet en stil, hvor jeg skriver "han" om lederen, men som min lærer skriver at jeg skal huske det er en genre, gle... -
Dansk mundtlig - novelle
ForumindlægHeej guys! Jeg går i 10. klasse og har lige trukket mit hovedemne til dansk eksamen, hvor jeg skal lave en disposition. Emnet jeg trak var 'ungdom og livsstil'. Nu står jeg så, og vil gerne finde en novelle, der handler om ungdom. Derfor ville jeg høre om, i har nogle gode ideer? :) Evt. ... -
Skal skrive en en novelle i jeg-fortællerformen.
ForumindlægSkal skrive en novelle om bogen " imorgen er det slut " af Christiane F. Hvor jeg skal bruge berettermodellen og kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal skrive den... Altså om jeg skal skrive om noget i bogen eller om jeg skal opdigte min egen historie?! Kan i hjælpe mig?! :)... -
Novelle om unge og kærlighed
ForumindlægHej, jeg har været så heldig at trække ''Noveller om unge og kærlighed'' med en veninde. Men jeg kan ikke finde nogle Noveller om unge og kærlighed? Er der nogle der har været oppe i det samme eller kender nogle noveller i så fald må i gerne skrive til mig :-) -
Rette Novelle....HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige skrevet en novelle baseret på et digt. Hvis i vil læse den igennem og muligvis give respons vil det være rigtig lækkert! På forhånd mange tak <3 ”Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet” - Sådan plejer Thomas Mygind altid at afslutt... -
Analyse af Sidste Dag - Jesper Wung-Sung
ForumindlægHej Folkens! Jeg skal i juni måned op i mundtlig dansk eksamen fs10, men da synopsen/dispositionen skal afleveres snart, har jeg været igang med nogle reasearch. Jeg trak idag emnet 'Jesper Wung-Sung - Novelle', hvilket betyder at jeg SKAL vælge en novelle at arbejde med. Jeg har desud... -
Noveller fra 80'erne?
ForumindlægJeg skal bruge en novelle fra 80'erne, og jeg kan virkelig ikke finde nogle. Er er nogle der har arbjedede med én eller bare har kendskab til en fra den tidsperiode? det ville virkelig hjælpe :) -
skrive en opdigtet novelle :)
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en novelle - med plot, tema, setting, og alt det der. Men, problemet er at jeg ikke har fantasi nok til at skrive noget - derfor ville jeg spørge om nogle har ideer! Jeg har brug for ideer til at skrive en kort novelle :) På forhånd tak :) -
Analyse
ForumindlægHej :) Er der nogle af jer, som eventuelt kan hjælp mig med denn opgave ? MVH BB Opgave 5 (15%) Analyse For ca. 5 år siden kom der en ny dansk konkurrent på markedet for skabe og i løbet af disse år, har konkurrenten opnået en ikke ubetydelig markedsandel. TRÆKOM A/S, der ser på ... -
Analyse
ForumindlægHej :) Jeg skal analysere en artikel Handicappede dur åbenbart ikke her er linket til artiklen: http://stiften.dk/laeserbrev/handicappede-dur-aabenbart-ikke -Aktualitet: En aktuel begivenhed, noget som netop er sket og derfor optager mange mennesker -Væsentlighed: Noget, der har en væsentlig ... -
Hjælp til analyse!
ForumindlægOpgavetekst Som erhvervskunderådgiver i Ideal Bank er du af kreditafdelingen blevet bedt om at udarbejde en situationsanalyse af Bang & Olufsen A/S. Situationsanalysen skal bruges som input til en kreditvurdering af virksomheden. Den dybdegående situationsanalyse skal minimum omfatt... -
Analyse
Forumindlæg'Der er en krop af lys gennem mørket' af Michael Strunge. Nogle der kan hjælpe med at analysere det? Jeg ved man kan drage paralleller med digtet og symbolismen. Og jeg ved at vinduet har en stor betydning - den måde han oplever verdenen på igennem vinduet. Sidste strofe er svær for mig a... -
Idé til en FSA novelle?
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal skrive novellen 3. skumring fra FSA maj 2008. Jeg kan simpelhen ikke finde på noget, jeg har læst en masse opgaver herinde, men jeg har ingen idé fået. - Novellen skal skrive i datid og i 3. person - Novellen skal forgå en sensommeraften - Novellen skal medføre at ... -
HJælp til analyse
ForumindlægDa jeg ikke har den store erfaring med historiske analyser, ville jeg høre om den var nogen der lige ville kigge min analyse del af min 2.g's opgave igennem og give lidt kritik. Jeg arbejder udfra spørgsmålet: Identificer kort de faktorer der efter historikeres mening havde en virkning på r... -
Noveller - modtager?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lave en novelleanalyse, men kan ikke rigtig forstå hvad man mener med: ''hvem er modtageren?'' Håber VIRKELIG at I gider hjælpe mig, for det haster! //smellyshroom// -
haster- novelle søndag
Forumindlæghej er der nogen da kan hjælpe mig.. har brug for en kort reume af søndag Naja Marie Aidts.. på forhånd tak.. -
Novellen Pernille..
ForumindlægJeg skal lave en aflevering omkring Pernille af Herman Bang. Er der nogen der evt. kan komme med nogle synspunkter som jeg kan bruge? Jeg er nemlig gået kold. På forhånd tak.. -
Er det her en god novelle?
Forumindlæg3.Jeg tog fejl Jeg er fra København, min kæreste hedder Camilla, hun lider af en psykisk sygdom som gør at hun har problemer med hendes humør, men det har ingen betydelse for vores kærlighed til hinanden. Jeg bor derhjemme sammen med nogen kammerater, men føler selv at je... -
skæbne novelle
Forumindlæghej jeg har brug for lidt hjælp jeg har fordybelsesområde skæbne og skal bruge en tekst som perspektiver til den perfekte bror eller nåede de færgen tak på forhånd
