Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 14781 til 14800 af 24089
  • Samtaleanalyse af Guitaristerne af Line Knutzon

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der vil hjælpe mig med at lave en samtaleanalyse af Guitaristerne af Line Lnutzon. Jeg er ikke klar over hvordan man laver en sådan analyse. Er der nogen der ved hvordan man laver en samtaleanalyse?
  • Hjælp :D

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har problemer med min opgave. Jeg skal analysere et digt og fortælle om metaforene. Det er følgende spørgsmål, jeg har problemer med: * Hvad er kildeområdet? * Hvad er målområdet? Hvordan finder man kilde og måloråderne?
  • "en handske" af Bjørnson

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og skal analysere "en handske" af Bjørnstjerne Bjørnson, men har lidt svært ved at finde ud af hvad handsken som svava kaster på Alf er symbol på sådan helt præcist.. Nogen der kan hjælpe? tak :)
  • Marxisme, er der en med et godt sjæl derude?

    Forumindlæg
    Hej alle derude. Jeg er en smule/meget på skideren. Jeg ved godt at jeg er en idiot osv fordi jeg først har begyndt idag, men der er en god og personlig grund.. Er der en eller anden der kan hjælpe mig med at skrive videre på min delkonklusioner og som har forstand på marxisme?? Altså svare på n...
  • kildekritik

    Forumindlæg
    Hej!! Er der nogen, der kender de kildekritisk metode til at analysere billeder?, altså hvilke ting der er vigtige at undersøge og komme ind på, når man skal kigge på et billede? På forhånd tak;)
  • Communicative competences

    Forumindlæg
    Hej Jeg har pt om de 4 fire kompetence punkter: Linguistic Pragmatic Discourse Strategic Jeg forstår ikke i bund og grund, hvad de 4 er, og hvordan man bruger dem. Til at kigge i tekster og analysere ud fra dem.
  • Statistik og R

    Forumindlæg
    Hej, jeg søger en underviser til statistik på universitetniveau. kursusindholdet er: beskrivende statistik, normalfordelingen, analyse af en og to stikprøver, variansanalyse, lineær og ikke-lineær regression, introduktion til R. kontakt mig på 20870972 :)
  • Fortællerteknik hjææælp

    Forumindlæg
    Hej jeg skriver en analyse og fortolkning om novellen biller skrevet af Charlotte Weitze. Jeg kunne ikke rigtig finde ud af om det var en scenisk eller panoramisk fortælling, men vil skyde på det er en panoramisk. mange tak for hjælpen på forhånd:)
  • Symbolik af blomster

    Forumindlæg
    Jeg er ved at analysere novellen "Blomster" skrevet af Jakob Ejersbo. Jeg er blevet i tvivl om hvad blomsterne symboliserer både i teksten men også helt generelt?
  • Konspirationsteorier på 9/11

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg skal analysere konspirationsteorier om 9/11 og derfor har jeg behov for nogle artikler der forklarer konspirationsteorier med holdning og meninger inblandet. Er der nogen der har en ide om hvor man kan finde en således artikel?
  • Dansk stil - Nordbrandt & Kristensen

    Forumindlæg
    Halløjsa alle sammen Nogen der vil tage et kig på min dansk stil og give et bud på en karakter. I opgaven skulle jeg analysere og sammenligne de to jeg-personer og perspektivere frit. Tak.
  • Novellen Biller af Charlotte Weitze hjæælp

    Forumindlæg
    Hej allesammen jeg er igang med en analyse af novellen Biller er der nogen af jer der har en ide omkring hvilken tid novellen foregår i. I nyere tid eller? på forhånd mange tak for hjælpen:)
  • DANSK ENGELSK - hjælp

    Forumindlæg
    Nogle der har en rigtig god idé til et emne i fagene DANSK/ENGELSK.. Jeg har tænkt mig at analysere tekster men har ingen idé om hvad det overordnet emne skal være?
  • Sollys-symbol?

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg er i gang med at analysere et maleri, men kan ikke rigtig komme frem til hvad sollyset er et symbol på? nogen som er rigtig sød og kan hjælpe?
  • Det Haster !

    Forumindlæg
    jeg er ved at analysere Brobys " stridsmænd for det vi elsker ". Så hvad betyder: sidste blok: Låst dør favn-drunkner øksehug på forhånd tak.
  • Nogen der har lavet opgave om Jack London?

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal snart til at skrive min SRP og jeg tænkte på om der ikke er nogen som har skrevet om Jack London og måske analyseret nogen af hans historier? Det ville være rigtig rart med lidt hjælp.
  • Nogen der har skrevet om Jack London?

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal snart til at skrive min SRP og jeg tænkte på om der ikke er nogen som har skrevet om Jack London og måske analyseret nogen af hans historier? Det ville være rigtig rart med lidt hjælp.
  • kids'' tv gets green light

    Forumindlæg
    Hej.. Er i gang med at lave en analyse af "Kids' tv gets green light", nogle som lavet denne før, så jeg kan få lidt inspiration... Kunne virkelig bruge noget hjælp!
  • komposition

    Forumindlæg
    hej jeg er igang med at analysere en avis (jeg trak nyhedsformidling) men jeg er så forvirret om hvad jeg egenligt skal?? jeg er nået til komposition, men kan ikke huske hvad indre og ydre er
  • brevanalyse? hvordan?

    Forumindlæg
    har søgt på nettet og i min dansk bog men kan intet finde generelt om brev analyse eller postal genren? nogen som kan hjælpe mig eller henvise mig til noget om brev genren?