Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 14801 til 14820 af 20009
-
Ordstilling med kann ich og ich kann
ForumindlægHej :) Jeg skal rette i min tyske stil, men jeg kan ikke huske om ordstillingen er ligesom på dansk eller engelsk? Hedder det: In die Schule kann ich eller In die Schule ich kann? Tak på forhånd :) -
Personlige pronominer
ForumindlægHej SP, Er der en der gerne vil rette mit tysk? Det er ikke særlig langt... Jeg sender det til jer, hvis I gerne vil rette det. - Det er vigtigt, at der skal være mange personlige pronominer i, så jeg håber I vil lægge mærke til dette, hvis I vi rette det. -
Hvad er ''Raster'' ?
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med en opgave i Tysk og der står: Macht ein Raster wie unten und notiert Stichwörter zu diesen Fragen Så det er bare hvad Raster betyder? Nogle der hurtigt kan hjælpe? Mvh. Frede -
interview
ForumindlægHej Er der nogle, der har styr på tysk, der har 10 min til at hjælpe mig med at rette mit interview? Det er ca. 100 ord, og jeg har kun brugt google translate til ganske få ord :) -
Snyd?
Forumindlæger det snyd hvis man selv har konstrueret en række tyske sætninger, rettet dem så meget det har været muligt, og derefter lagt dem ud på studieportalen for at få de sidste rettelser (med begrundelse) med? Er bare i tvivl.... Håber nogen kan hjælpe :) -
Oversættelse af en enkel sætning
ForumindlægJeg har problemer med at oversætte denne sætning til tysk: Det er et kæmpe problem at børnene ikke er opdraget hjemmefra, til at uddannelse er vigtigt. Mit forslag: Es ist ein grossen Problem, dass die Kinder nicht........ -
Synopsis mudligt dansk Eksamen
ForumindlægHej Jeg skal laver en synopsis til mundligt dansk eksamen. Min thema er Folkeeventyr men jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive den (jeg har ellerde en tekst ´´Esben``) det ville være rart hvis i kunne hjælpe mig med det. Mvh. Robin p.s.Jeg er tysker -
Hjælp til valg af underemne
ForumindlægHej, jeg sidder og skal i gang med min disposition til min mundtlige eksamine i tysk. Jeg har trukket Freizeit, men jeg kan ikke komme på nogle gode underemner! Nogle som kan hjælpe mig med nogle forskellige forslag? På forhånd tak :) -
Materialer, teorier og metoder
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder med AT, og skal til at skrive om metoder. Størstedelen af de kilder jeg har arbejdet med er enten på tysk eller engelsk. Skal jeg skrive det et sted og hvis hvad (materiale, teorier eller metoder) hører det så ind under? På forhånd tak! -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej, nogen som kan hjælpe mig med sætningsanalyse på både tysk og dansk? Jeg har problemer med disse to sætninger: - "Og kan næsten ikke tro vores store held " - "Und kannst unser großes, Glück kaum glauben" På forhånd mange tak -
Haster- Analyse af Brüderchen und Schwesterchen (Brødrene Grimm)?
ForumindlægHej Jeg skal til tysk eksamen imorgen, har trukket et folkeeventyr 'Brüderchen und Schwesterchen' fra brøderne Grimms samling 'Kinder-und Hausmärchen', er der en venlig sjæl der har noter eller analyse af teksten? :) -
EKSAMEN STREES HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej jeg har trukket teksten MIT MESSER UND GABEL til tysk eksamen, og jeg har fået 24 timers forberedelses tid til den. Der er snart gået lidt over 10 timer, og jeg kan ikke forstå en dyt af teksten! Nogen der kan hjælpe? :( -
Tyks Eksamen hjælp!! Hardy Krüger "VON DER ORDENSBURG NACH BABELSBERG"
ForumindlægHej har lige trukket teksten "VON DER ORDENSBURG NACH BABELSBERG" til tysk 24 timers eksamen. Skal oppe imorgen og fortælle om den. Er der nogle der kan hjælpe med et resume, forslag til noget jeg kan snakke om eller lign.? Teksten er vedhæftet på forhånd tak :) -
hvor lang tid tager det cirka at lære udenad?
Forumindlæghej jeg ville høre om nogen havde erfaring med at lære et 10-14 min oplæg på tysk udenad. Hvor lang tid tog det jer? og kunne i huske det til præsentationen? jeg er klar over det er forskelligt fra person til person, men ville bare have en idé om hvor lang tid det kunne tage. -
Eksamens tekst
ForumindlægHej! Jeg skal op i tysk imorgen og har trukket den her tekst, som jeg har svært ed at forstå. Er der mon nogen der kan hjælpe mig med den. Teksten: http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-9114348.html Mange tak på forhånd! -
Analyse af Die Ohrfeigen
ForumindlægHej. Jeg skal til tysk eksamen imorgen og jeg har trukket teksten "Die Ohrfeigen" af Renate Welsh. Jeg vil bare høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med at analysere teksten, da jeg ikke helt fortsår den. På forhånd tak. -
HJÆÆÆÆLP!!....
ForumindlægJeg har virkelig brug for jeres hjælp der ude. Jeg er ikke særlig god til tysk men har i hvert fald prøvet mig frem til at oversætte det. Det ville være virkelig rart, hvis der lige var nogle som kunne rette det. HAAR VIRKELIG BRUG FOR DET...det skal nemlig afleveres imorgen og har brugt flere ti... -
Dumpe et fag på hhx
ForumindlægHvis jeg dumper et fag som fx tysk til eksamen på hhx, hvad gør jeg så? Går de efter gennemsnittet af mine karakterer i alle fag og derved afgør om jeg består hhx eller skal jeg bestå alle fag? -
Das Leben der Anderen
ForumindlægHej jeg skal lave en tysk opgave om filmen Das Leben der Anderen, men det er to uger siden vi har set den så jeg kan ikke huske så meget af den. Det ville være en stor hjælp hvis nogen havde en personkarakteristik af filmen om personerne Dreyman, Wiesler og Sieland og en kommentar til titlen :) -
Rettelse af lille side om Neymar
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skrevet en minirapport om Neymar på tysk og håber på der en en der har lyst til at se det igennem. Jeg vil gerne vide om sætningerne lyder okay. Det er ikke et særligt højt niveau. (vedhæftet fil)
