Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 14841 til 14860 af 45451
-
SRP EMNE??
ForumindlægHej allesammen. Jeg har rimelig meget stress lige nu :)så håber i kan hjælpe... - Skal aflevere SRP emne inden i morgen kl 12. Har ikke fundet noget emne endnu, men det SKAL indeholde Kom/it og Samfundsfag/engelsk. - (Samfundsfag eller engelsk. Kom it skal vælges). Nogen der har en ide til ... -
A simpel exchange of Niceties
ForumindlægHej folkens Jeg sidder og er ved at skrive engelsk essay af "A simpel exchange of Niceties", her skal blandt andet svarres på -fortællerens mening om sig selv og andre,- og hoved temaet. Dette er jeg ikke helt sikker på så ville høre om der evt. var nogen der har læst den, eller selv ar... -
GSK sommerkursus?
ForumindlægHej! Håber nogle kan give mig svar på følgende: Jeg afsluttede min gymnasielle uddannelse for 2 år siden. Men i forbindelse med mit universitetsstudie skal jeg bruge et engelsk A niveau. Hvis jeg tager sådan et i sommerferien, kommer karakteren så til at fremgå på mit gamle eksamensbevis, eller... -
SELVOM
ForumindlægHvad hedder 'selvom' på engelsk? Det står ikke i min ordbog :s -
AT2010: Dansk og samfundsfag?
ForumindlægEfter lang tids kæmpen for at få den overordnede titel, fag og emne til at gå op i en højere enhed, både fordi jeg har et begrænset antal fag at vælge imellem (da jeg har et 4-årigt studieforløb, så jeg får først religion, old, psykologi, filosofi m.fl. næste år) og fordi jeg næsten kun har human... -
Forståelse af problemformulering
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om, hvad der menes med det sidste punkt i min problemformulering. Jeg skriver om prostitution i USA, med fokus på staten Nevada hvor det er lovligt. Mit sidste punkt lyder: Diskutér med afsæt i redegørelsen og analysen om prostitution er/bør være et frit valg, e... -
Hvordan forbereder man sig bedst muligt til billedkunst eksamen?
Forumindlæghej jeg skal til billedekunst eksamen i næste uge. vil bare lige høre om der er nogen der har været oppe i billedkunst, hvordan skal man forberede sig bedst muligt self. skal hele pensumet læses igennem, men hvilken notater er vigtigst at skrive ned? det er vel også en god ide at analysere forske... -
Har lidt problemer ang. prøven på mandag
ForumindlægHej, jeg skal til dansk prøve (prøveform B) på mandag, og har valgt Jesper Wung-sungs essay "I am here" - Jeg har fundet ud af at det er stort set umuligt at finde analyser af den online (hvis du har en ville jeg virkelig værdsætte det ^^), og jeg har også problemer med bare at finde ... -
Den dansende dreng - synopsis
Forumindlæg(Dansk mundtlig FSA, prøveform B) Jeg skal aflevere en synopsis den 25. maj. Mit fordybelsesområde er Døden, sorg og krise, og jeg har valgt prøveoplægget Den dansende dreng af Bodil Bredsdorff. Jeg har læst den igennem flere gange og har streget de vigtigste steder i teksten over. Jeg har tænk... -
DHO HJÆLP !!
Forumindlægjeg er igang med min DHO historie opgave, jeg skriver om gernerobringen af Granada og har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive ved mit sidste spørgsmål. så hvis der er nogle der bare kan det her emne så vil jeg gerne have noget hjælp! :) jeg her to kilder set fra kristen og muslim... -
Kommunikationsmodel SØGES
ForumindlægHej alle. Jeg skriver min DIO med emnet Globalisering. Herunder har jeg Danmark-EU's forhold efter politiske partiers holdning, men jeg mangler en kommunikationsmodel til at analysere deres forhold. Nogle der evt. har forslag? Jeg overvejer selv at bruge Roman Jacobsons kommunikationsmodel, m... -
Latter af Naja Marie Aidt - genre??
ForumindlægJeg har trukket emnet nyere noveller i mundtlig eksamen i dansk, og har valgt teksten "Latter" af Naja Marie Aidt. Jeg har analyseret, perspektiveret og fortolket teksten, men mangler stadig at sammenligne tekstens karaktertræk med novellegenren. Problemet er så bare, at jeg er i tvi... -
Problemformulering
ForumindlægHej ! Er det en der gider tjekke denne problemformuling , og se om den også går som en problemstilling, eller hvad? Hvilke faktorer spillede ind i hvert af de involverede landes beslutningsprocesser? (prob. formul.) Jeg vil kort kronologisk redegøre for Cubakrisen, og Cubas vej ind i krisen. D... -
Metoder/begreber/teorier i forbindelse med menneskerettigheder
ForumindlægJeg skriver SRP omkring dødsstraf i USA og menneskerettigheder, og skal i den forbindelse analysere bogen 'Dead Man Walking' ud fra nogle samfundsfaglige teorier/metoder/begreber, der har med menneskerettigheder at gøre. Problemet er dog bare, at jeg ikke kan finde den slags teorier/metod... -
analyseafsnit og konklusion på "Sunday in the park"
Forumindlægjeg er i stå og kan ikke komme i gang. hvad er "the theme" i novellen og hvad kan jeg skrive i konklusionen min aflevering lyder: Skriv både et analyseafsnit med P-E-E struktur om the main theme i novellen "Sunday in the Park" og et afsnit med din konklusion på analysen og ... -
Det bestemte kendeord
ForumindlægHar lidt problemer med at indsætte den rigtige bestemte artikel (det bedstemte kendeord) Håber der er nogle der kan hjælpe! 1. Viele Deutsche verbringen _________ Urlaub (m) im eigenen Land. 2. ________ Bierkonsum (m) ist zurückgegangen. 3. Gibt es ________ typischen Deutschen (m) ? 4. Das k... -
At være på - muligheder og problemer
ForumindlægSå er opgaveformuleringen udleveret under overskriften: At være på - muligheder og problemer: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. I denne tråd kan I dele indledende erfaringer med opgaveform... -
et spørsmål?
Forumindlæghvad er redegøre? -
Skriftlige karakterer - hvordan er det gået??
ForumindlægVildt.. jeg fik 10 i dansk.. selvom jeg skrev om Barndommens gade! hvordan er det gået jer? -
overordnet tema?
ForumindlægSidder med en engelsk stil "Sand", eksamenshæfte 2004 HN. Problemet er bare at jeg synes at hostorien er så tynd at jeg ikke kan finde noget overordnet tema. Jeg har set den stil der ligger herinde, men synes ikke den var til megen hjælp af nogen art. Hvis du har læst vil jeg meget gern...
