Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 14901 til 14920 af 40685
  • Terror

    Forumindlæg
    Jeg undrer mig over en ting, nu når jeg er i gang med at skrive en opgave om terror .. hvilket regi kan den fastlægges i?
  • Livet som kvinde i Islam

    Forumindlæg
    Hvordan er livet som kvinde i Islam? Hvornår begynder man at gå med tørklæde? Hvornår er det normalt at gifte sig? Hvornår er det normalt at få børn og stifte familie? Er begrebet "genopdragelse" noget der har relevans? Og hvilken alder sker det? Er "tvangsægteskab" et be...
  • Jesus = kristus eller messias

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke hvorfor Jesus vil have at han bliver kaldt for kristus, når det flere steder på nettet står at det betyder det samme... Nye testa - markus - 8 - peters bekendelse - linje 27 - 30
  • Cubas revolution

    Forumindlæg
    Hej folkens Er der nogen, der kan svare på om, hvorvidt Castros poltiske ændringer i Cuba var revolution eller reformation? Og hvad er forskellen?
  • Fundamentalisme?

    Forumindlæg
    Hvordan skal fundamentalisme defineres, trods en bogstavlig læsning af en tekst?
  • Kan I nævne steder i verden hvor befolkninger er blevet delt?

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med en historieopgave om Berlinmuren. Et spørgsmål er: Fortæl om andre steder i verden, hvor befolkningen er blevet delt pga. politiske, racemæssige, religiøse eller andre årsager.. Håber nogle kan hjælpe(-;
  • Kulturforskelle Tyrkiet og Danmark?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med et projekt og jeg skal sammenligne kulturen i Danmark og Tyrkiet og fortælle om ligheder og forskelle. Er der nogen der ved noget om ligheder og forskelle i de to lande? - tak på forhånd
  • hjælp med min kronik- please !!

    Forumindlæg
    Nogen der kunne hjælpe med min kronik? Jeg har valgt temaet 'mennesker mod videnkskaben' .. nogen der kunne give nogen råd?
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    Hvad er en korsfarer?
  • Religionsvidenskab jobmuligheder

    Forumindlæg
    Hej vil kort og godt hører om jobmulighederne ved at læse Religionsvidenskab, da jeg overvejer at gøre det efter gymnasiet. Hvilke jobs kan jeg få når jeg er færdig og er der overhoved gode muligheder for arbejde bagefter På forhånd tak
  • Hjælp til at forstå problemformulering

    Forumindlæg
    Hvordan laver man en brainstorm...er det nogle der har nogle gode links eller noget, har selv prøvet at søge på det , men synes ikke jeg fandt noget jeg egentlig redegjorde for det på en forståelig måde. 1. Lav en hurtig brainstorming og nedskriv alt, hvad du kan komme i tanke om af symboler,...
  • Problemer ved 2 Humanistiske FAG

    Forumindlæg
    I mit AT forløb arbejder jeg med Oldtidskundskab og Historie Emnet er Kroppen i antikken og middelaldren. Hvad er problemet ved 2 Humanistiske fag? Ville et andet fag have været bedre?
  • Hvad sker der med nyfødte jødiske piger?

    Forumindlæg
    I jødedommen skal drengene omskæres på ottendedagen, men er der nogle former for ritualer af hvad der sker med pigerne lige efter fødslen?
  • Integration

    Forumindlæg
    Hvilke positive og negative konsekvenser er derved integration?
  • HJÆÆÆÆLP :-((

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med en Dansk Synopsis. Men mangler stof til den.. Jeg har trukket ''Værdighed i Liv og Død''.. Men synes ikke jeg har haft heldet med mig, da jeg har prøvet og finde en kort film eller en artikel som indgår det at have en værdig død og et værdigt liv. Er de...
  • Etik (Hjælp søges hurtigt !!)

    Forumindlæg
    Hej Jeg har stærkt brug for jeres hjælp!! Jeg sidder og skriver om abort i islam.. Jeg roder lidt rundt i det med konsekvensetik og pligtetik.. Ifølge islam er abort jo forbudt, MEN.. hvis det er livsfarligt for moderen, eller hvis barnet er bærer af en sygdom, kan man godt retfærdiggøre dette.....
  • Reformationen og 30-årskrigen?

    Forumindlæg
    Nogen der kan fortælle mig hvad reformationen og trediveårskrigen har tilfælles og hvilken sammenhæng er der??
  • Projektopgave - Emne?

    Forumindlæg
    Hej alle. Sidder i et dilemma, da jeg i Januar starter på den obligatoriske 9. Klasses projektopgave. Jeg skal være sammen med en fra klassen, og vi har lige fået overemnet afvide som er "Konflikt". Vi er dog lidt på bar bund, da vi egentlig ikke har lyst til, at skrive om det der ligg...
  • Problemformulering.

    Forumindlæg
    Er der en der vil kigge på min problemformulering og fortælle om der mangler noget? Helst nogen der er kloge på området, tak :)
  • AT - Hvilken metode?

    Forumindlæg
    Hej Hvis jeg har læst i bøger og på nettet for at besvare en problemstilling hvilken metode har jeg så brugt? Hvis der er en metode for dette? :S På forhånd tak!