Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14941 til 14960 af 152758
-
Hjælpppp
ForumindlægHej Jeg skal i uge 2 have et underemne klar til lærerne. Vores overemne er “verdenen omkring os”. Har selv tænkt det skal være noget naturvidenskabeligt, men er åben for alle emner. Vi skal have 2-3 fag med i emnet. Nogen som har en eller flere ideer til underemne?? På forhånd tak?? -
Katalyse
ForumindlægHej alle Er der en reaktionstype, der hedder katalyse?? I så fald, hvordan defineres den? -
24 timer til eksamen: 18 timer tilbage!!!
Forumindlægheeeeej Jeg skal til eksamen i morgen og vil spørge om Ørsteds forsøg er det til magnetisme eller elektromagnetisme? -
Kulhydrater
ForumindlægJeg sidder med en figur der viser et monosakkarid, nemlig glukose. I min bog står der at monsakkarider normalt har fem til seks carbonatomer. Carbon er C, men når de siger 5-6 carbonatomer så skal der vel være 6 C'er, men det er det ikke. Der er kun 2. Nu er det nok bare mig der ikke læser fi... -
Medicinsk cannabis: Biologi og samfundsfag
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om medicinsk cannabis til alternativ til smertelindring, hvor jeg skal skrive i fagene biologi og samfundsfag. Jeg vil inddrage en sociologisk vinkel ift til samfundsfag, men nogen som har en bedre ide eller uddybende kan forklarer mig den sociologiske vinkel? På forhånd tak -
Cracking & Reformering
ForumindlægJeg er ved at lave fysik og har følgende spørgsmål som jeg skal besvare: - HVAD BETYDER "CRACKING" OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER? - HVAD BETYDER "REFORMERING " OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER? -
Ansøgning til matas
ForumindlægEr der nogle der har forslag til hvad man kunne skrive i en ansøgning til Matas? -
carbon
ForumindlægHej vi skal lave en opgave om grundstoffer Jeg har fået Carbon håber i kan hjælpe mig 1 hvilken ioner vil carbon gerne optræde som 2 angiv formel for carbon optræde i naturen 3 har carbon fælles karaktertærk med andre grundstoffer hvilke og hvorfor håber i kan hjælpe mig -
citron/mælkesyre - mel. hjælp
Forumindlæghej. jeg sidder med en aflevering, som jeg ikke kan finde ud af. har siddet med den i timevis. håber nogle af jer her inde vil hjælpe mig. 1. forklar, hvorfor det er muligt at forbedre rugmelets forklistringsevne ved at tilsætte citronsyre eller mælkesyre til melet. jeg er helt "lost" ! -
Fremtiden for biologer mht. at undervise?
ForumindlægHej, jeg har lagt mærke til at biologi ikke er et adgangskrav på de fleste uddannelser (faktisk alle universitetsuddannelser), Er der nogel der kan svare på (og eventuelt har noget statistik eller data) over efterspørgslen på biologi lærer på gymnasier? Er jobmulighederne ringe i forhold til... -
Hvilket konsekvensen af manglende ilt?
ForumindlægHej. Jeg arbejder med en opgave hvor jeg skal komme ind på hvilket konsekvenser der ville være ved manglende ilt i biologisk, kemisk og geologisk henseende? Kunne nogle komme med nogle forslag ville det hjælpe meget. Tak på forhånd -
syre og baser
ForumindlægHvad kendetegner en syre? Hvad kendetegner en base? Hvad er forskellen på en stærk og svag syre, når vi taler ioner? Hvad er forskellen på en stærk og en svag base, når vi taler ioner? -
fældning/nitrat
Forumindlæghej. jeg skal forklare hvorfor "nitrat ikke kan påvises ved fældning", og var selvfølgelig syg den dag det blev forklaret. det er til en rapport, og kan ikke rigtig komme videre uden. Håber der er en der er lidt smartere end mig. hehe:P -
Reaktionsskema
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig, hvordan man laver reaktionsskemaer? Jeg har slet ikke fattet det, og jeg er lige begyndet på gymnasium, så jeg har virkeligt bruge for at lære det. Håber nogen gider at hjælpe hehe.. T3T -
PLEASEEEEE HJÆLP!!!!!!!!!! polær eller upolær
ForumindlægForklar at iod ikke opløses i vand -
Typeopgaver - bioteknologi
ForumindlægHvilke slags typeopgaver synes I der er i bioteknologi skriftligt? Jeg har inddelt i følgende: 1. Mængdebregning 2. Afstemme reaktionsskema 3. Lambert-Beers lov 3. Funktionelle grupper 5. Diskussionsspørgsmål ...? TAK <3 -
forvirret:S
ForumindlægHvis man har en ligevægt. så vil der jo ske en ændring, hvis man øger temperaturen. hvad sker hvis man øger temperaturen, og samtidig tilsætter en katalysator til ligevægtsblandingen. -
Kompleks
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig hvad det vil sige at noget bindes kompleks? Hvad er kompleksitetskonstanten og kan man slå den op? Hvordan ved man at f.eks. tetracloroaurat(III)ioner er komplekse ioner? Og at dens kompleksitetskonstant er stor? På forhånd tak! -
Metodeproblemer
ForumindlægHej Jeg har læst at man kan komme ind på metodeproblemer i dialogen. Hvilke problemer er der ved den hypotetisk deduktive metode/ induktive metode og den hermenutiske spiral?? Forstår det ikke rigtig. -
Vant Hoffs ligning
ForumindlægEr der nogen der kan udlede Vant Hoffs ligning? :)
