Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 14961 til 14980 af 45451
-
regning med kvartaler
ForumindlægHej studieportalen :) jeg har fået en opgave der lyder: Hvad kan der af tabel 1 udledes om den økonomiske udvikling i den viste periode? Besvarelsen skal understøttes af beregninger, der tydeliggøre udviklingen (se vedhæftet fil for tabel) Jeg vil gerne regne med indekstal, m... -
Problemformulering til historieopgaven i 2.g
ForumindlægHej alle! ;) Jeg skal lave min problemformulering til 2.g historieopg. Jeg har valgt at have om børnearbejde i Danmark under industrialiseringen. Problemet er, at jeg ikke lige ved, hvordan jeg skal lave min problemformulering?! - Ved især ikke helt, hvad jeg kan skrive i den vurderende del. ... -
hjælp industrialiseringen
Forumindlæghej :) jeg er i gang med at skrive 2. års opgave, og synes ikke rigtigt jeg kan finde nogle gode hjemmesider, så hvis der er nogle der kender nogle gode hjemmesider, må de meget gerne skrive til mig. Eller hvis de har nogle gode emner til det eller noget. er virkelig på bar bund, så HJÆLP!! vh ... -
haster - hjælp til studieretningsprojekt
Forumindlæghvad kan man konkludere hvis nøgletallet afkastningsgraden er negativ? Ved beregning af egenkapitalens forrentning: resultat efter renter*100/egenkapitalen er såre enkelt, men hvad gør man hvis resultat efter renter er negativ, og egenkapital er negativ. er det så noget man skal udelade fra bere... -
Ville det påvirke vores historiske ståsted, hvis vi havde stemt ja? (Maastricht-traktaten)
ForumindlægHjælp? Ville det påvirke vores historiske ståsted, hvis vi havde stemt ja? (Maastricht-traktaten) -
Perspektivering af "Så tag mit hjerte" Tove ditlevsen
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har så skulle lave en digtanalyse af "Så tag mit hjerte" af Tove Ditlevsen. Og nu skal jeg så perspektivere, men gået helt i stå. Nogle som kan hjælpe mig? På forhånd tak. -
ordvalg?
ForumindlægSkal man skrive "jeg VIL kigge på" eller "jeg HAR kigget på"? -
Shake
ForumindlægEr der nogen som kan huske, hvem der har skrevet historien "Shake"? Mener enten at det er Helle Helle eller Christina Hesselholdt, men kan ikke finde det nogen steder. Den handler om to piger, som "graver" noget tyggegummi op fra vejen, pakker det ind i noget "shake"... -
Radioaktivitet
ForumindlægHvorfor er usikkerheden på et vilkårligt tælletal kvadratroden af tælletallet?? -
Inger kristensen - Af Det
ForumindlægHej, jeg søger desperat hjælp til en mundtlig fremlæggelse af teksten "Det" af Inger Kristensen. Jeg håber at der er en af jer der har lavet en opgave om den eller måske selv har nayseret den??? i så fald ville jeg være super taknemlig hvis i ville sende dem til mig. -
SekundærLitteratur
ForumindlægNogen der kan hjælpe med betydningen af dette: "ved sekundærlitteratur skal der bruges litteraturhenvisning" Hvad er sekundærlitteratur? -
Ekstraktion af beta-caroten??
ForumindlægI skal udtrække beta-caroten fra gulerødder og påvise at udtrækningen har fundet sted. Dette er mit spørgsmål, nogle gode ideer?? På forhånd tak for hjælpen! -
Metode samfundsfag?
ForumindlægHar skevet i religion og samfundsdag. I religion har jeg fortolket tekster, altså brugt hermeneutisk metode. I samfundsfag har jeg operationaliseret modeller, men hvilken metode er det så? Kan man godt bare nøjes med at sige at man har operationaliseret? -
Eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg er lidt i tvivl... Til eksamen i religion C kan man sikkert få et kapitel i det ny testamente eller noget af et sura fra Koranen, men kan man virkelig få 20 min til gå med at fortælle om dette? Har set på nogle tekster i bøgerne, og der kan jeg godt nok ikke få 20 min til at gå me... -
Diskoskast
ForumindlægHej Jeg vil høre om der er nogen der har lavet en bevægelsesanalyse af et diskoskast? På forhånd tak -
Hvad har imperialismen haft af betydning for det koloniserede Afrika?
ForumindlægHej, jeg jeg har formuleret en problemformulering "Hvad har imperialismen haft af betydning for det koloniserede Afrika?" hvor jeg skal bruge fagene naturgeografi og historie... jeg kunne godt tænkle mig at høre om: 1. er problemformuleringen "rimelig" 2. forslag til... -
Hjælp! Mormoner - religion og dansk
ForumindlægHej! Jeg er i tvivl om mine problemstillinger er gode nok, og om jeg opfylder kraget om at have begge fag nok med? Problemformulering. Hvordan har mormonkirken udviklet sig, og hvordan har udviklingen haft en påvirkning på specielt det kvindelige køns illusion om det gode liv i mormon... -
Jan sonnergaard f. 1963 Polterabend
Forumindlæg1. redegør kort for tekstens handlingsforløb (så kort og præcist som muligt - skriv gerne ned) 2. beskriv gruppen af drenge og find citater i teksten, der understøtter jeres argumenter. 3. redegør for personerne og deres udvikling i novellen - med hovedevægt på Simon (Husk citater fra tekste... -
kortfilm
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til at forberede mig på dansk eksamen, og jeg har trukket levende billeder - film Jeg har overvejet kortfilmende "Under bæltestedet" og "ny status" Jeg kan ikke helt vælge, og ville høre om i har nogle gode råd til hvilken en jeg skal vælge. Mang... -
Kasus i tysk
ForumindlægHvordan bestemmer jeg hvilken kasus et ord tilhører i tysk?
