Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 14961 til 14980 af 160040
-
Skriv min dansk A eksamen mod betaling
ForumindlægKære Studieportalen Jeg skal op til skriftlig dansk A (HF) i næste uge, og jeg søger dygtig person som kan skrive min skriftlige eksamen for mig (der kræves ikke fysisk fremmøde eller lignende). Dette er selvfølgelig mod betaling og med et meget gavmildt beløb. -
Jeg vil gerne være ingeniør på STX men hvad linje vælger jeg?
ForumindlægHej jeg har i rigtig lang tid gerne ville være ingeniør, først overvejede jeg HTX da det for mig er det mest normale. Men så så jeg på STX og det lød meget bedre i min optik fordi der er så mange forskellige fag at vælge mellem. Dog er mit spørgsmål hvad linje skal jeg vælge for at blive ingeniør... -
Hvad skal der til for at få en god karakter, når man skriver matematik i SSO?
ForumindlægJa, jeg er i gang med at skrive om sfærisk geometri i SSO, og jeg vil selvfølgelig rigtigt gerne have en god karakter, men jeg aner ikke hvad pokker der skal til for at få god karakter, når det gælder matematik. Er det forståelse? Er det hvordan jeg forklar rent matematik? Eller? Heeelp. -
Jeg har dumpet matematik både skriftligt og mundtlig. Hvad nu
ForumindlægHej folkens. Jeg har desværre dumpet matematik skriftlig og mundtlig. Mundtlig eksamen :-3 Skriftligt :00 Bliver jeg smidt ud af Niels brok eller er der bare få uddannelser. Husker min studievejleder sagde jeg kan dumpe 2 eksemer -
STX Eksamenssæt Matematik B, 7. december 2012
ForumindlægJeg sidder og er ved at regne eksamenssættet fra 7. december 2012 på matematik B, STX. Det er opgaverne med hjælpemidler (7-14) Er der ingen der har en besvarelse liggende til kontrol, jeg må låne? -
Mundlig matematik, hvad er det en god idé at gøre?
ForumindlægHej. Jeg skal på torsdag op til mundlig matematik, 10 klasse. Og da jeg ikke var oppe i det i 9. klasse, er jeg sådan lidt rundt på gulvet. Hvad er det en god idé at gøre med henblik på forberedelse mm? -
Eksamensprojekt emne? Dansk A og Samfundsfag B
ForumindlægJeg har jo de to fag Dansk A og samfundsfag B. Men kunne godt bruge noget inspiration til emner. Nogen der har forslag til emner hvor Dansk A og samfundsfag B kan bruges ? -
A Midsummer Night's Dream
ForumindlægNogen der nogensinde har skrevet et engelsk review af "a midsummer nights dream"!? -
eksp. vækst: a´s rolle i fkt.
Forumindlæghej. mit spørgsmål lyder sådan: jeg har om eksponentiel vækst. forklar a´s rolle for funktionens udseende. nogen der kan hjælpe mig? -
SRP HJÆLP MOD BETALING BIOTEKNOLOGI OG HISTORIE A
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til at skrive min srp opgave 2016, så ville lige spørger om der nogen her som er gode til det og især i disse fag bioteknologi A og Historie A? tak på forhånd -
Folkeskole matematik - beregning af trekantens areal
ForumindlægHej Jeg ved at man skal bruge denne formel: h * g * 1/2 til at beregne arealet af en trekant med. Men i den opgave jeg har fået, står højden der ikke.Og jeg kan jo ikke måle med en lineal, idet det ville give en forkert resultat? Jeg har vedhæftet opgaven -
Fysik/matematik - isoler Ls og division?
ForumindlægJeg har et regnestykke der ser nogenlunde sådan her ud Ls = 0,197 kg * (24,3-16,7 C) - 0,016 kg * 16,7 C 4186 J/kg * / 0,016 kg men jeg ved ikke hvordan jeg taster det ind på lommeregneren -
Eksamenbevis: Både B- og A-niveau karakter i et fag?
ForumindlægHej, Jeg var oppe til et fag på B-niveau i 2.g, som jeg afsluttede. Efter 2.g valgte jeg at tage et års pause fra gymnasiet. Da jeg startede i 3.g blev dette fag rykket op til A-niveau. Vil det sige at jeg vil få både mit B- og A-niveau karakter i dette fag på eksamenbeviset eller vil B-niveau k... -
Ægyptisk matematik, vurdering
ForumindlægJeg har i det sidste spørgsmål i min problemformulering fået til opgave at gøre rede for hvor ægypterne anvendte deres matematiske færdigheder i praksis, og VURDERE konsekvenserne heraf for det ægyptiske samfund. Første del er nogenlunde lige til (men er stadig åben for inspiration), men nu er je... -
Partialbrøk og ægyptisk matematik
ForumindlægHej. Jeg har i min opgaveformulering fået at vide at jeg skal bestemme nogle konstanter ud fra en partialbrøk hvilket er nemt nok, men hvordan finder jeg stamfunktionen og er der nogen som ved hvordan det skal passe ind i emnet? jeg kan ikke helt se mig ud af det.....? -
Ægyptisk matematik: stambrøksfremstilling
ForumindlægHej Jeg skal skrive to stambrøksfremstillinger af brøken 7/37.. jeg har brugt sætningerne: b=aq1+r1 a1/b1 = (a-r1)/b(q1+1) jeg er kommet frem til: 1/6+1/45+1/3331+1/16638345 kan det passe? synes det virkler underligt på forhånd tak ! -
Matematik C skriftlige
Forumindlæger der nogen der ville dele hvad i har svaret til hver af de inviduelle opgaver der er i eksamenssættet. -
Matematik julekalender 2011
ForumindlægHej. Jeg har virkelig, virkelig brug for hjælp til denne opgave! Find de tre 2-cifrede tal som er delelige med både produktet og summen af tallenes tværsum Håber der er nogen der kan give en forklaring, så jeg forstår det! tak! :-) -
Matematikkens nedgang efter Hellenismen
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har prøvet alt for at finde noget om matemtikkens nedgang efter hellenismen og hvornår den begyndte at "komme frem"igen, men jeg kan simpelhen ikke finde noget.. Jeg har søgt på alt jeg kunne komme i tanke om på google.. Så jeg ville høre om der måske er nogen... -
EN MATEMATISK BEHANDLING : ægyptisk matematik
Forumindlæghvordan kan jeg lave en matematisk behandling af dette (vedhæftet fil) .???
