Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14981 til 15000 af 152758
  • Brint og brændselscelle

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og prøver at forstå hvordan en brændselscelle fungere. Har såmænd forstået det, men det er den kemiske proces der driller lidt, og håbede at der var en der gad at hjælpe lidt. :) en brændselscelle består af en membran hvor der udenom er en elektrolyt. Elektrolytten er ionledende...
  • Ethanamin

    Forumindlæg
    Er ethanamin et polært molekyle og hvorfor?
  • Hvor mange år holder et CO2 - lager, hvis det ikke får tilført mere CO2 og lækker med 1 % af den oprindelige mængde hvert år? Hvad med 5 % om året

    Forumindlæg
    Hvor mange år holder et CO2 lager, hvis det ikke får tilført mere CO2 og lækker med 1 % af den oprindelige mængde hvert år? Hvad med 5 % om året
  • Navngivning af salte/sammensatte ioner

    Forumindlæg
    Hejsa :D Hvordan er det lige at det fungerer med navngivning af sammensatte ioner og salte? Jeg har godt nok svært ved at forstå det, når ionerne pludselig ikke er simple (står alene).. Håber at nogen kan hjælpe.. Maria :D
  • Hvad er en titrering? HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg stødte for første gang i går på begrebet titrering, så det er MEGET nyt for mig. Jeg har fået hjælp fra flere søde mennesker herindenfor læst lidt rundt omkring på nettet, men jeg er ikke sikker p&#2...
  • Hvorfor er nogle kemiske reaktioner ikke synlige?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Min overskrift siger vist det hele. Det ville være en kæmpe hjælpe, hvis nogen lige ville komme med et hurtigt svar eller et link :)
  • HVAD ER MADKEMI???

    Forumindlæg
    1. Hvordan ville i forklare, hvad madkemi er? 2. Og hvad en humanbiologisk synsvinkel på madkemi er? Jeg håber, at I kan hjælpe! :-) Venligst, Mette :-)
  • Spændingsforskel

    Forumindlæg
    Godaften Hvis man har et Daniellelement, vil der ske det, at zink oxideres og kobberioner reduceres. Heraf medfølger der jo at zinkioner koncentrationen stiger og kobberionkoncentrationen falder. Vil det ikke ifølge Ernst-ligningen medføre at spændingsforskellen/potentialforskellen konstant vi...
  • HJÆLP!!!!

    Forumindlæg
    Hvilke af de her er rigtige og forkerte? -Der er ioner i alle stoffer -Ioner er altid elektrisk ladede -Atomer danner ioner ved at afgive eller optage elektroner -Mange ioner har 8 elektronskaller -En ion består af 2 eller flere atomer -Kun de største atomer vil danne ioner
  • eksamen - Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår

    Forumindlæg
    hej jeg skal til eksamen lige som mange andre, jeg skal op i muntlig geo, bio og fysik. jeg kan ikke finde et delemne, mit overemne er "Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår" nogen der kan hjælpe. TAK
  • Molekyle - kun ét atom?

    Forumindlæg
    Hvordan kan et molekyle også være bygget op af kun ét atom? Er et molekyle ikke en binding mellem flere atomer?
  • Ad Hoc opg. på apotek som farmaceutstuderende

    Forumindlæg
    Hej Allesammen Hvilken fordele er der ved at arbejde med Ad Hoc opg på et apotek, hvis man gerne vil være farmaceut?
  • Faglige ord til NVG

    Forumindlæg
    Som overskriften hentyder, leder jeg efter en liste eller bare nogle gode fagord til NVG Tak på forhånd
  • reaktionsentalp

    Forumindlæg
    Hej:) Hvad er helt præcist forskellen på entalpiændring og standardentalpiændring? De viser jo begge om det er en endoterm eller exoterm reaktion Tak på forhånd!
  • ligningsproblemmer

    Forumindlæg
    har en ligning jeg skal have hjælp til skal finde ud af hvad "Vo" i ligningen T=(V-Vo)/a Vo=2 a=9.8 V=51 T=5 bare så i kan regne på det på forånd tak for hjælpen
  • reducer

    Forumindlæg
    3/(a-b) - 6b/(a^2-b^2) giver det: 3/(a-b) - 6b/(2(a-b)^2
  • Alkener og alkaners kemiske egenskaber.

    Forumindlæg
    Hej, Studieportalen. Jeg sidder og er ved at forbederede mig til kemi-eksamen og skal under emnet "Alkener og alkaners strukturer og egenskaber" skrive en disposition, som jeg kan bruge til eksamen. Jeg har læst mig frem til, at alkaner er meget reaktionstræge, mens alkener er meget r...
  • HALLOOOOOOOOOOO

    Forumindlæg
    Hej allesammen:) Jeg har et spørgsmål. Efter gymnasiet vil jeg gerne læse på en farmakonom skole. Men er der nogle krav for, at blive farmakonom i gymnasiet, Jeg har hørt, at hvis man får en studenter eksame så kan man godt komme ind på skolen, er det rigtig. Så har jeg også et andet spørgsmål....
  • Vinkler i en retvinklet trekant

    Forumindlæg
    Så man har sådan en trekant hvad er hvinklen så i B og A
  • matematik opg

    Forumindlæg
    hey Jeg har brug for hjælp til hvordan man bestemmer a