Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15041 til 15060 af 23609
-
HJÆLP HURTIGT.. eksamen i morgen..
ForumindlægHej allesammen.. VIlle høre, om der var nogle der havde nogle forsøg til lysets kilde i fysik/kemi? Skal op i morgen, men jeg har smidt mine forsøg til lysets kilde væk, så det ville være super lækkert, hvis der var nogle der havde nogle forslag, på forsøg. - Freja.. -
Hjælp !
ForumindlægHej alle sammen. Pleas , hjælp mig hurtig , jeg skal til eksamen i fysik i morgen og kan risiker og trække om emnet vand , nogen der har nogen ideer om hvad jeg kan sige og måske lave af forsøg ? -
Forskel på halveringstid og halveringstykkelse
ForumindlægJeg skal meget snart til eksamen i fysik. Jeg kan risikere at komme op i radioaktivitet og halveringstid, men jeg har ikke lavet forsøget, som omhandler Ba*-137's halveringstid. Hvordan beregner man halveringstiden? Håber der er én som kan hjælpe! (: -
stråling
ForumindlægHar problemer med en fysik opgave så håber nogen kan hjælpe.ok opgaven lyder: en glasklods med en brydningnsindex på 1,50 er omgivet af luft. glasklodsen bliver bestrålet med monokromatisk lys.-hvor stor en del af lyset passerer glasklodsen? -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus -
prøve
Forumindlæg-jeg skal lave en køreplan til min fysik prøve, magnetisme, baser, salte, kemiske forbindelse osv. . 'jeg ville spørge om der muligvis er nogen der har en køreplan som kan give mig råd til hvordan jeg selv skal lave min egen ? -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus -
Vdr. karakter og opgradering
ForumindlægHej. Jeg tænkte på, om den karakter man får i 1.g for fx. fysik, hvis man har det på c-niveau og vælger at opgradere det til b-niveau i 2. eller 3.g, om karakteren bortfalder, eller om den stadig vil tælle i gennemsnittet? Håber I kan hjælpe. Tak på forhånd. -
Elektrolyse af HCl
ForumindlægJeg er ikke helt så sikker i fysik, så jeg tænkte på .. når man nu laver elektrolyse af HCl. Hvor lang tid går der så fra man har sat glassene ned, til at man må tage dem op og påvise chlor og hydrogen? er der nogle specielle tegn på at man må tage glassene op? -
Disposition om atmosfære
ForumindlægHey. Skal op i fysik på onsdag, og kan være uheldig at trække atmosfæren. Nogen der har en disposition til dette, og idéer til forsøg? Jeg går i 9. kl., men et niveau over 9. klasse kan også bruges, hvis ikke der er mange fremmedudtryk i det :) Hilsen Kim :) -
Hjææææææælp! fremstilling af salt?
Forumindlæg(Går i folkeskole) skal til eksamen i fysik & kemi på tirsdag, der bare lige én ting som jeg har svært med; hvordan fremstiller man et salt? og hvordan neutraliserer man NaOH med HCl , håber nogen kan hjælpe! :s -
Haster !
ForumindlægAltså hvad er månebjerge ? Skal op i mundtlig fysik imorgen og har fået udleveret visse emner jeg kan komme op i . Nu sidder jeg og bakser med Galilei og nøgleordet månebjerge står her. Men hvad i alverden betyder det? .- På forhand tak Amalie :O) -
Disposition til Transformation, syrer og Baser og Salte søges
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen på onsdag i Fysik/Kemi, men mangler at skrive disposition til Transformation, Syrer & baser og salte. Er der nogen, der har de dispositioner eller ved, hvor man kan finde dem? :) Det må godt ske meget snart. På forhånd tak. Emilie -
Kemisk analyse?
ForumindlægHej. Her i morgen skal jeg så op i fysik. En af de emner jeg kan trække er kemisk analyse. Mit problem er: Hvad skal man helt præcist snakke om hvis man trækker lige præcis kemisk analyse. Og hvis i kan komme med nogle eventuelle forsøg så ville det være rart. Håber i vil hjælpe mig :) -
Temperaturbegrebet
ForumindlægHey folks. Sidder midt i forberedelsen til fysik eksame i morgen. Skal bla. fortælle om "Temperaturbegrebet", dette er jeg fuldstændig blank på og har problemer med at finde noget om det på nettet. Nogle som kan hjælpe? :) -
Bølger - Fysikeksamen
ForumindlægHej alle :o) Jeg skal op i fysik mundtlig imorgen tidlig og trak emnet Bølger. Stikord til den faglige samtale er følgende: Amplitude, forskellige bølgefønomener, periode, frekvens, bølgehastighed, snorbølger Er der noget jeg skal lægge meget eller mindre vægt på? -
Kvantitativ og kvalitativ
ForumindlægHej Er der nogle der gider hjælpe mig med at forklare forskellen på en kvantitativ og kvalitativ undersøgelse i fysik. og hvordán i betegne et forsøg hvor man bestemmer smeltevarmen for is? kvantitativ eller kavalitativ?? Håber i kan hjælp MVH Ulrik Falbe -
Forsøg ?
ForumindlægSidder og skal forberede mig til mundtlig fysik. Er jo altid godt at kunne nogen forsøg som censor ikk har set før. Nogen der har gode idéer til hvilken forsøg man kan lave til:- Svininger- Bølger- Lyd- Lys- Atomer og stråling- Fedt- Proteiner- Kulhydrater -
Det periodiske system.
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal op til fysik eksamen i morgen, og ja betragter mig selv som nogenlunde klar, det eneste der hænger lidt er det periodiske system, og det er mest de fire hovedblokke... Det jeg ønsker er en nogenlunde lige til forklaring af de fire hovedblokke i det periodiske system, p... -
hvordan foregår det?
ForumindlægSkal til fysik årsprøve imorn. Jeg ved bare har 20 min forberedelse og 16 min til fremlægge. Hvordan begynder manfeks. disposition? hvordan for man gode karakter, fordi har en mærkelige censor?ps: hun hader mig :(
