Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15061 til 15080 af 47924
-
Spørgeskema
ForumindlægHej alle studerende på HHX, STX og HTX Vi har et lille spørgeskema som vi vil være glade hvis du vil svare på. Det er upersonligt og anonymt. Der er kun 4 afkrydsningsspørgsmål, så det tager 30 sekunder. Her er linket til spørgeskemaet: www.askpeople.dk?i3=fremtidig-uddannelse På forhånd ... -
Anvendelser - Vektor
ForumindlægNår man til mundtlig mat. A eksame skal komme ind på anvendelser af prikproduktet og determinant - hvad menes der så ?? Et konkret eksempel, eller at man fx kan bruge prikproduktet til at beregne vinkler, finde ud af hvordan vektorerne ligger i forhold til hinanden ??? :) og at determinanten er a... -
Henfald på kernekort
ForumindlægHej Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig! Jeg skal til naturfag-eksamen imorgen, og jeg er blevet virkelig meget i tvivl om, hvordan jeg skal vise alfa- og betahenfald på kernekortet. Hvilket stof skal jeg starte ud med? Jeg skal jo starte ud med et stof, og så skal jeg følge det hele vejen i... -
gennemsnit?
Forumindlægheeej Går på hhx 3 år og er blevet lidt i tvivl om hvordan man regner gennemsnittet når man bliver færdig? synes det hele er helt forvirring. kan ikke åbne det ark hvor man regner gennemsnit. hvad hvis man har fået dårlige årskarakter? skal de s alle regnes med selvom män ikke skal op i alle... -
Spørgsmål til faget psykologi på C
ForumindlægHej jeg går på HTX på biotek A- Mat A linjen. Jeg overvejer enten at vælge psykologi eller design C, dog er jeg bange for at psykologi bliver for tungt. Jeg vil derfor gerne spørge jer derude, om nogle af jer har haft psykologi og om hvad i syntes om det? Var det et tungt fag? Var der for meget l... -
Hvordan er eksamen teksterne i religion C set i forhold til Friedrich Nietzsche tekst; Jenseits von Gut und Bóse
ForumindlægHvordan er eksamen teksterne i religion C set i forhold til Nietzsches Hinsides godt og ondt?. Jeg synes teksten er lidt svær at læse, og forstå samtidig. Jeg har rimelig svært ved at lave en rimelig analyse på 24 minutter. Gode råd og overblik relatede materiale tages gerne imod med ky... -
En som vil tjekke og give en karakter til min problem regning eksamen 2016? Den som giver den rigtige får 25 over mobilepay
ForumindlægHej I sidste uge var jeg til eksamen i problem regning, og ved at jeg klarede mig dårligt, så nu er jeg helt vildt nervøst for et 02, en som vil tjekke, en gjve et bud på en karakter? https://drive.google.com/file/d/0B807IbUpMFLmbWwzd0NZWmZnazA/view?usp=etmbed_facebook Den som hjælper får 25 ... -
Skifte gymnasium - Fag
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 1.g, og vil meget gerne skifte gymnasium efter sommerferien (altså i 2.g), af forskellige grunde. Dog har jeg et par spørgsmål m.h.t. fag. På min nuværende studieretning har jeg biologi på B, og har først fysik i 3.g. Det er her problemet ligger, for på næsten alle an... -
Biofysiker
ForumindlægJeg har længe kigget på denne uddannelse, og finder den spændende, men tænkte på, om der eventuelt er nogle som har kommentarer til denne? -
Gode råd
ForumindlægHej med dig Jeg står i den heldige situation, at jeg skal til skriftlig eksamen i morgen, Dansk A som selvstuderende I den forbindelse vil det glæde mig, hvis jeg kunne få nogle gode råd hvad angår dansk stil med i bagagen, inden jeg bliver slagtet! Kh APPLE. -
Matematik - Eksamenssæt
ForumindlægHej alle, er der nogle som har matematik A 2015 27 maj eksamenssæt liggende, fordi jeg vil gerne øve mig til eksamen i maj måned! Det ville være en meget stor hjælp! Jeg har prøvet emu.dk, men det kræver specielt login! Tak på forhånd! -
Fysikopgaver
ForumindlægHej jeg skal snart til årsprøve og må forberede mig. Er der nogen som har nogle gamle eksamenssæt liggende som jeg kan træne mig med. Altså kun opgaverne, ikke udregninger. Facit kunne dog godt bruges... Tak -
Skriftlig naturfag
ForumindlægJeg skal op til skriftlig naturfag snart, hvilket ikke er min stærke side. Jeg ville derfor høre om der er nogen der har nogle tips eller brugbare formler...Jennifer -
hvad er phosphat
Forumindlægnogle der kan forklare mig hvad phosphat er? :) og hvordan man skriver det kemisk ? -
Rapporter = mundtlig...?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og kommer i tvivl... Min kemilærer siger, at rapporter tæller som mundtlig - altså i karaktergivning. Men kan det passe...? For det er da et stykke SKRIFTLIGT arbejde! /martinrv -
Elektrolyse af vand
ForumindlægNår det står, hvorfor bliver den elektrode med H2 i fyldt op dobbelt så hurtigt som den i O2? Er det fordi der er 2 hydrogenatomer og 1 oxygenatom i et vandmolekyle? -
REFLEKSION I=U?
ForumindlægEr det muligt at bevise (inden for refleksion) at indfaldsvinklen = udfaldsvinklen? Mvh. H89M -
Foton
ForumindlægEr dette en korrekt forklaring og kunne jeg evt. indrage noget mere? Fotonenergi: Lys kommer ikke i en fuldstændig jævn strøm. Lys kommer derimod i små pakker af energi. Disse energipakker kaldes for fotoner. Energien af en foton er direkte proportional med lysbølgens frekvens: Efoton = h &mid... -
Skriftelig/mundtlig karakter på beviset?
ForumindlægHvordan regnes det egentlig ud? Jeg nemlig lidt forvirret over hvordan mit forløbige (har afsluttet 2g) eksamensbevis ser ud på Lectio... F.eks har jeg fysik på B niveau, som jeg lige har aflsuttet, og der fik jeg 7/10. Jeg var overbevist om at hver af de 2 karakterer tæller for 0,75, så et B-niv... -
STX?
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse, sidste år var jeg på brobygning i HTX på frederiksberg og jeg synes at det var fedt, men jeg er ikke sikker på at det er det jeg vil efter 9.klasse, jeg overvejer mere stx, men jeg vil gerne høre om nogen kan fortælle mig lidt om forskellen mellem stx og htx?
