Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15121 til 15140 af 23766
-
Fysikemner til SSO
ForumindlægHejEr der nogen der kender nogle spændende emner som man kan skrive SSO om i fysik?Og hvortil der også er nogle interessante forsøg.Det må gerne være nogle emner som der ikke er vildt mange der har skrevet om før.Mvh. Maria -
Kan jeg ansøge som Ingeniør?
ForumindlægHej. Jeg vil lige spørge om hvis man har matematik A kemi B fysik B og man dumper kemi B. Jeg havde tæknt mig at læse ingeniør, men de kræver kun kemi C. Kan jeg så stadigvæk søge ind eller hvordan? -
Terminsprøve i Global Opvarmning. HJÆLP
ForumindlægJeg er en pige, der skal op i mundtlig Fysik/Kemi i Global Opvarmning. Jeg har desperat brug for nogle forsøg jeg kan lave til dette emne. men jeg kan ikke finde nogle. please hjælp. mange hilsener Sufeiya -
Radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en disposition til emnet radioaktivitet. Jeg har set flere eksempler på internettet osv, og alle er ret forskellige. Er der en bestemt måde, en fysik disposition skal se ud på? Skal man skrive nogle noter på til ting man vil sige? -
Facitliste til Orbit 2
ForumindlægHey dér...\n\nNu tænkte jeg lige om der tilfældigvis er nogle, der ved hvor jeg kan finde en elektronisk facitliste til fysik bogen Orbit 2. Jeg kender www.systime.dk, men man skal vist bruge et login. - Kan det være korrekt? -
Dobbeltspalte - hvad er det?
ForumindlægHej Jeg har idag været oppe og trække spørgsmål i fysik og trak Lys, hvor et af mine stikord på spørgsmålet er dobbeltspalte, og har læst på det i en time nu og forstår det bare ikke! Hjælp, det er det sidste jeg mangler og forstår virkelig ikke hvad det er og hvad det går ud på! På forhånd tak... -
Det periodiske system og kemiske forbindelser
ForumindlægHej, jeg skal til årsprøve i fysik/kemi, og jeg har muligheden for at trække "det periodiske system og kemiske forbindelser". Jeg har styr på selve faktaen, men mangler 3 forsøg at vise. Håber der er nogen der kan hjælpe. Tak på forhånd :) -
Praktisk anvendelse af alfa, beta og gammastråling
ForumindlægHej allesammen Jeg har i fysik om radioaktivitet, og jeg skal undersøge hvad man praktisk anvender alfa, beta og gammastråling til. Håber i kan hjælpe mig, for jeg har søgt rigtig meget på nettet, og kan bare overhovedet ikke finde noget. - Emma -
Wheatstones Målebro
ForumindlægHej Folkens ! Jeg skal til at lave mit eksamens projket i Fysik.. Jeg har valgt noget med Wheatstones Målebro, men mangler lige et perfekt projekt omkring det? Altså målinger osv.. nogen der kan hjælpe ? .. -
Hvad er bølgemodellen
ForumindlægJeg skal op i fysik og har trukket sprøgsmållet "forklar om bølgemodellen for lys" men jeg kan ikke finde nogen steder i mine noter hvor jeg har brygt begrebet bølgemodel. er der nogen der kan forklarer hvad bølgemodellen er? tak på forhånd! -
Haster - SRO om gasser og tryk
ForumindlægKan i venligst hjælpe mig med indledningen til min SRO opgave i fysik/kemi. Jeg skal skrive om gasser og tryk og har svært ved at komme i gang med min indledning. Jeg skal forsøge at gøre det interessant og belyse hvorfor det er interessant :-) Det er en haster -
strøm, elektroner
Forumindlægheeeej..\nHvordan finder man ud af :\nHvor mange elektroner der er strømmet igennem en bestemt pære i løbet af et MINUT??\n\nJeg har kigget i min fysik bog, men kan ike rigtig finde ud af det... -
Lydbølger
ForumindlægHej med jer kloge-åger :)\n\njeg ville lige høre om i kunne hjælp mig med noget fysik.\n\njeg har emnet: lydbølger.\n\nEr der nogen der ved noget om dem?\n\nPå forhånd tak. -
Ækvator
ForumindlægSpørgsmål i fysik, jeg simpelthen ikke kan finde ud af: To byer ligger på ækvator med en afstand på 350 km. a) beregn de to byeres forskel i længdegrad b) Ca. hvor lang tid går der mellem solens opgang i de to byer? -
Titrering
ForumindlægHvis man skal titrere en syre, hvordan bærer man sig så ad? blander man bare syren og basen? Hvor og til hvad bruger man tirering, er det bare for at neutralisere eller hva? Er der en som kan forklare dette billede: http://iis-old.nakskov-gym.dk/fysik/la/kemi_gif/titrering_pH_figur.gif På forhånd... -
Fremstilling af syre
ForumindlægJeg har tjekket i Forum og på google, men jeg har ikke kunnet finde nogen enkel/9.klasses forstående forklaring på, hvordan man egntlig fremstiller syre. Jeg har eksamen i fysik/kemipå tirsdag, så a håber der er nogen der kan hjælpe mig inden... -
Elektrolyse af natriumhydroxid
ForumindlægJeg har Fysik/kemi eksamen på tirsdag, så jeg håber i kan hjælpe mig inden da. Jeg ved at man kan lave en elektrolyse af saltsyre, men er kommet i tvivl om man også kan gøre det med natriumhydroxid. Help?? -
Base forsøg
ForumindlægHej, På onsdag har jeg fysik/kemi eksamen, men kan kun finde på to forsøg til emnet Base; titrering af HCl og NaOH og en elektrolyse af NaOH. Er der nogen der kan komme med nogle forslag, og måske også en ´´brugsanvisning´´ til dem?? -
Ang. frekvens!!
ForumindlægHej jeg har et sprøgsmål som hedder: Hvordan kan du bestemme frekvensen af en stemmegaffel med en klemme på, hvis ikke vi havde et halvåbent rør? - jeg har prøvet, men kan ikke svare på det selv og har virkelig brug for hjælp da jeg afslutter fysik i år. På forhånd tak :) -
Afgangseksamen i 9. 2005 December
ForumindlægHejEr der nogle der var til afgangsprøve i december 2005 i folkeskolen, som kan huske hvad de var op i, i Matematik(problemregning), fysik, biologi, Dansk (diktat)? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nolge der er venlige til at fortælle mig det :)MVH. Hajera
